Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-23, 22:04
  #1
Medlem
Menschenfressers avatar
Hej!

Jag och kärringen är som så många andra par sugna på att dra till solen, säg till våren. När vi tidigare varit på charter har vi pga uttråkning mest ätit skräpmat och marinerat oss i mojitos som smakar listerine, och suttit på flyget hem visserligen solbrända men fetare, tröttare och med en väldigt obehaglig antydan till alkoholabstinens.

Så nu är vi ute efter ett resmål som har:

- Sol
- Bad (måste inte nödvändigtvis vara havet)
- Ett ordentligt gym med gott om fria vikter och BRA utrustning
- Något att göra på fritiden, gärna lite friluftigt, att festa är vi intresserade av (så egentligen fin natur?)
- Bra mat (behöver inte vara fitnessmat men inte heller skitmat)
- Ev. barnvänligt (beroende på om vi tar med oss barn eller ej, inte bestämt detta ännu)

Vi är inte intresserade av instruktörsledda träningspass eller golf och sånt utan vi vill egentligen bara ha det en vanlig charter erbjuder fast med ett riktigt gym på hotellet (vilket ju tycks vara supersällsynt). Som sagt, omliggande natur som erbjuder lite hajking är stort plus, vi båda älskar att gå långt och gärna i skog/berg. Resmålet bör även ligga i/nära Europa då vi stannar max en vecka.

Kikat på apollo och ving etc som ju har "träningsresor" men känns som att man liksom betalar för massa skit man inte vill ha då (typ pass med instruktör).

Tack på förhand!
Citera
2017-10-23, 22:38
  #2
Medlem
Hade jag varit er så hade jag nog bara valt ut ett resemål, googlat runt om vilka riktiga gym som finns i närheten, och sen mailat dom och kommit på någon lösning om 2 veckors medlemsskap eller hur länge ni nu vill stanna.

Edit: Såg nu att du bara vill ha gym på hotellet, så mitt förslag var nog inte så mycket till hjälp!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2884054

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback