Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-10-24, 12:02
  #61
Medlem
Allt är kärringars fel. Videon förklarar allt. 20-80 regeln.

https://www.youtube.com/watch?v=HvqU25BX4_U

Som sagt, kärringar fattar inte att den vita mannen har ruttnat på deras gap.
Citera
2017-10-24, 12:33
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Nej, det gör du inte. Du snackar om tråkiga killar. Jag har själv gjort den där resan, från ful ointressant kille i 20-årsåldern till "intressant" 30-åring.
När jag ser tillbaka på mig själv var mitt problem inte att jag "var för snäll" utan att jag var en mes som saknade intressen, endast spenderade tid med flickvännen, hade ful frisyr, klädde mig som en sopa, inte vågade ta initiativ med mera. Ändå trodde jag att mitt tillkortakommande hos damerna hade att göra med att jag "var en snäll kille".

Dravel. Det har INGET med utseende att göra. Utan främst status. Men vad som är status för en kärring förändras med åren. Jag är en fet ful gubbe. Och så har jag varit de senaste 30 åren. Då jag hade mitt företag igång, bodde flott på den ort jag var verksam på och körde en imponerande bil hade jag alltid ett antal kärringar rännande kring benen som ville både det ena och andra. Och skamlösa förslag fick man som brev på posten. De kunde sitta i anställningsintervju och i stort sätt bjuda ut sig. Personligen skulle jag aldrig komma på tanken att riska familj och företag för ett knull. Med det finns idioter som lockas av dessa luder och det har absolut inget med utseende eller snällhet att göra. Bara rang. Pengar eller status. Eller både och. Och så länge sådana kärringar(och det har det alltid funnits) finns så kommer feministerna stånga sig blodiga i sin jakt på "rättvisa". De bör nog titta på sitt eget köns representanter för att få bort vissa beteenden först. För mäns sexdrifter är betydligt starkare än kvinnors. Och det vet de. Det är bara statusjakt. Ergo, kvinnor skapar sitt eget fängelse, som alltid. Så istället för att jaga män i allmänhet, då det bara är de oönskade raggningsförsöken från oönskade män som avses, bör de skärskåda sig själva. Annars kommer det aldrig ändras.
Citera
2017-10-24, 12:57
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Jag vill framföra åsikten att det primära inte är status utan hur statusmannen beter sig. Anser man sig ha "status" är det lätt att man dessutom får något form av självförtroende på köpet. Talar vi här om liggsammanhang endast så är självkänsla överflödigt; med lite alkohol görs ingen skillnad på de två. Vill man nå kärnan i vad som eventuellt gör kvinnor intresserade i dessa typer, så handlar det om självförtroende. Det är en väldigt enkel markör som säger att denna person verkar göra nånting rätt om han nu har detta självförtroende. Även om självförtroendet kommer från att snorta kokain...

Problemet kommer när man har högt självförtroende och låg självkänsla. Man tycker inte om sig själv. Då kan man inte heller tycka om andra. Så det som sker, är att statusmannen går runt med sitt självförtroende och trycker ned och inte visar respekt för andra. Detta är absolut inga vackra egenskaper. Men det funkar på krogen, just eftersom ens bedömande sinnen är så dåligt funtade.

Det finns alltså egenskaper bland dessa "statusmän" som kvinnor kan finna attraktiva. Men tror man att detta är något form av ideal är man helt fel ute. För de kvinnor som det kan tänkas vara ett ideal hos, så är det samtidigt de kvinnor som har samma problem som statusmannen; de hatar sig själva. De tycker inte att de är värda något annat än den illa behandlande statusmannen. Den absoluta bästa kombinationen är snälla pojkar med självförtroende OCH självkänsla. Dessa får både ligga och ha meningsfulla relationer av all karaktär i sina liv. Detta är den svåråtkomliga men perfekta mannen. Inte Virtanen...

/spyder.
Fullständigt klockrent! I applause!
Citera
2017-10-24, 13:01
  #64
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Min fetning... där någonstans har vi ju pudelns kärna. Och det är inte bara chefer med svans utan alla män i ‘makt’position.. artister, författare, skådespelare.. you namn it, och sådana finns det lika många kvinnliga av

Status är pudelns kärna. Män utan status får aldrig kyssa vackra flickor. Hur tror du en fet smaklös nörd utan stil som Kim Dotcom kunde omge sig med damer i bikini? För att han hade väldigt mycket pengar, vilket ger social status.

Edit: Jag har ett eget exempel som gjorde att det här gick upp för mig. Det var en kvinna i min ytliga bekantskapskrets som aldrig hälsade på mig och var snudd på otrevligt de gånger vi hamnade i närheten av varandra. Hon hade ingen aning vad jag sysslade med, och utan att vara specifik befann hon sig en dag på en plats där jag briljerade och visade framgång. Hon kom då fram direkt, hälsade vänligt och ville prata ostört.

Sen beror statusen även på sammanhanget. En cosplayer bryr sig förmodligen föga om en framgångsrik fotbollsspelare.
__________________
Senast redigerad av letspanic 2017-10-24 kl. 13:18.
Citera
2017-10-24, 13:09
  #65
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Dravel. Det har INGET med utseende att göra. Utan främst status. Men vad som är status för en kärring förändras med åren. Jag är en fet ful gubbe. Och så har jag varit de senaste 30 åren. Då jag hade mitt företag igång, bodde flott på den ort jag var verksam på och körde en imponerande bil hade jag alltid ett antal kärringar rännande kring benen som ville både det ena och andra. Och skamlösa förslag fick man som brev på posten. De kunde sitta i anställningsintervju och i stort sätt bjuda ut sig. Personligen skulle jag aldrig komma på tanken att riska familj och företag för ett knull. Med det finns idioter som lockas av dessa luder och det har absolut inget med utseende eller snällhet att göra. Bara rang. Pengar eller status. Eller både och. Och så länge sådana kärringar(och det har det alltid funnits) finns så kommer feministerna stånga sig blodiga i sin jakt på "rättvisa". De bör nog titta på sitt eget köns representanter för att få bort vissa beteenden först. För mäns sexdrifter är betydligt starkare än kvinnors. Och det vet de. Det är bara statusjakt. Ergo, kvinnor skapar sitt eget fängelse, som alltid. Så istället för att jaga män i allmänhet, då det bara är de oönskade raggningsförsöken från oönskade män som avses, bör de skärskåda sig själva. Annars kommer det aldrig ändras.

Det du beskriver är så tydligt att se, jag förstår inte att folk inte inser att det är precis så här.
#metoo synliggör egentligen två problem inte ett. I otaliga anklagelser går det att läsa att kvinnan fått någon form av kompensation för att ställa upp på sex och det skulle vara intressant att veta hur många gånger det skedde där kvinnan var initiativtagaren, i exempelvis fallet Weinstein.

Det är enbart mannen som ska vara stark nog att stå emot sina drifter, kvinnor har som vanligt ingen skuld i det hela; de är offer.
Citera
2017-10-24, 13:28
  #66
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Många verkar få det om bakfoten att det alla tjejer gör är representativt för alla tjejer. Vilket leder till helt orimliga slutsatser. Om en tjej går i sängs med en illaluktande PUA som utstrålar självförtroende och som spelar alla sina kort rätt, så betyder det inte flickan bredvid skulle öppna upp sina ben en millimeter för samma kille. Detta säger RSD gurusarna själva: När då går in i valfritt rum av människor, så kan du anta att 1/5 av kvinnorna har mens, 1/3 har pojkvän, 4/15 har en dålig dag och 2/15 kan tänka sig att låta sig bli manipulerad av en grabb med ett sken av dominans och status.

Intressant det som TS påstår, för det måste givetvis stämma att Timmel och gubbarna har ett vinnande koncept, annars skulle de inte fortsätta försöka.
Långt ifrån alla tjejer på samma sätt som det är långt ifrån alla killar som är Timellar och Virtanens. Dock tillräckligt många av båda könen för att skapa grogrund för den geggamoja vi pratar om.
Citera
2017-10-27, 08:43
  #67
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Nu talar jag inte om uttalade golddiggers utan om kvinnor i gemen. Biologiskt lockas man av en partner som lämpar sig väl för att föra det egna genomet vidare. Den tystlåtne blekfisen med lågstatusjobb och överarmar som tandtrådar är helt enkelt inte avelsmaterial emedan mannen som uppenbarligen lyckats armbåga sig fram i tillvaron (helt oavsett kroppsbyggnad och gudalika anletsdrag) blir lockande. Män å andra sidan tjänar bilologiskt på att sprida sin säd så brett som möjligt och om svinigt armbågsbeteende, prestigejobb och framgångsmarkörer såsom dyr bil genererar ett större urval så kommer slikt beteende att premieras ur ett evolutionärt perspektiv så länge kvinnor låter sig attraheras.

Blundar man för biologin kommer problemet att kvarstå oavsett hur mycket vi män ber kollektivt om ursäkt.

Vi har ju med hyfsad framgång lyckats reglera andra primitiva impulser genom sociala normer och lagstiftning (vi slår exempelvis inte grannen i huvudet med en påk om han inte lämnar tillbaka gräsklipparen han lånat) så rimligen borde även detta gå att fixa. Dock måste alla, både män och kvinnor se över sina impulser.
Återigen, din bild av vad som attraherar många bra kvinnor är skev. Refererar till posten du svarade på.
Citera
2021-09-19, 09:04
  #68
Medlem
Mycket bra tråd som förtjänar att bumpas och uppdateras. Är fenomenet sig likt? Eller har någonting förändrats?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback