Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-23, 12:27
  #1
Medlem
Har en bekant som har en domän och kan ta emot mail oavsett vilken mottagare man skriver. Han kan alltså ta emot mail om man skickar till "hej@domän.se" eller "frgre@domän.se" etc. Det spelar ingen roll vad man skriver, han får det ändå.

Jag har en domän hos ett webbhotel och vill göra samma sak, men hur? Någon som vet?
Citera
2017-10-23, 12:29
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka

Jag har en domän hos ett webbhotel och vill göra samma sak, men hur? Någon som vet?

Vad har du för webbhotell? Det brukar heta typ "catch all"-mail det som du letar efter. Kolla med webbhotellets support, alternativt i inställningarna för webbhotellet, så hittar du nog nåt där
Citera
2017-10-23, 12:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Vad har du för webbhotell? Det brukar heta typ "catch all"-mail det som du letar efter. Kolla med webbhotellets support, alternativt i inställningarna för webbhotellet, så hittar du nog nåt där

Okej, tack, ska kolla!
Citera
2017-10-23, 13:40
  #4
Medlem
För mitt webbhotell skriver man bara in "*@domän.se" när man skapar vidarebefordran av mejl. Fungerar klockrent.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback