Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-23, 11:03
  #1
Medlem
mnmexplorerers avatar
Ska mina monero. Vad ska jag köpa?
Citera
2017-10-23, 11:12
  #2
Medlem
Sikkans avatar
Vega 56 verkar ge ca 1825 h/s, RX 580 strax över 800 per kort.

4 vegakort ger då 7300h/s, 5 Rx580 bör då ge ungefär en bit över 4000 h/s

så det är väl egentligen en fråga om hur mycket du vågar satsa. Nästan dubbel hash-speed ger dubbelt så mkt income i XMR, och när du väl passerat ROI så kommer du såklart att casha in mest med Vega-korten


Jag har ingen koll på vad vegakorten kostar jämfört med 580na.. men har du budget för det så låter ju onekligen vegakorten det bättre valet. Och har du plats så kan du ju utöka med ytterligare ett kort i framtiden om du väljer 4 vegakort.


edit* Vill du bygga en budgetrig, satsa på ett gäng R9 280X-kort. nervoltade till 1 volt (1,2 standard) drar dom betydligt mindre ström, ger strax över 700 h/s tror jag. Kostar begagnade runt eller under tusingen . Det var med sånna kort jag byggde min rigg.
__________________
Senast redigerad av Sikkan 2017-10-23 kl. 11:14.
Citera
2017-10-23, 17:48
  #3
Medlem
mnmexplorerers avatar
Tack för svar, har kollat runt och det lutar åt 4 Vega 56 or billigaste jag hittar är 4700 så det blir ungefär samma slutsumma.
Citera
2017-10-24, 08:16
  #4
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnmexplorerer
Tack för svar, har kollat runt och det lutar åt 4 Vega 56 or billigaste jag hittar är 4700 så det blir ungefär samma slutsumma.

Inga problem. men fi fan..kommer du verkligen att nå ROI tror du? förvisso finns det massa andra intressanta coins att minea också, och nu när Bitcoin Gold med equihash algo finns så har man ju ett gäng alternativ att välja på


Lycka till!
Citera
2017-10-24, 21:35
  #5
Medlem
mnmexplorerers avatar
Jag har satt som mål att få tillbaka investeringen på 1 år, men det kan bli svårt. Finns ju som du säger många alternativ till monero, har minat en del Bytcoins men tror inte det är något jag vill satsa stort på
Citera
2018-02-10, 10:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnmexplorerer
Ska mina monero. Vad ska jag köpa?
så det är tack vare sån a som dig att alla kort är slut
Citera
2018-07-18, 21:22
  #7
Medlem
Är väl OT, men hur mycket tjänar ni "miners" egentligen på era setups? Har sett en hel del mining-riggs på blocket som ligger ute för 50-100 000... varför sälja om man tjänar så bra?
Citera
2018-09-16, 09:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Är väl OT, men hur mycket tjänar ni "miners" egentligen på era setups? Har sett en hel del mining-riggs på blocket som ligger ute för 50-100 000... varför sälja om man tjänar så bra?

Intjäningen har gått ner kraftigt. Har man lite dyrare el så förlorar man snarare i nuläget på mining. Sedan är det en del som bara är ute efter pengarna kortsiktigt som kanske inte tror på valutorna utan mer är ute efter pengarna, och när intjäningen blir för liten så tröttnar dom. Att ha en miningrigg kräver lite underhåll samt värmen under sommaren är inte att underskatta!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback