Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-23, 09:50
  #1
Medlem
eagless avatar
Har iPad 200X135 mm (8" skärm antar jag?). Den är lite drygt två år. Nu vill den inte starta samt under laddning visas bara apple-loggan i vitt mot svart bakgrund. Den tar laddning för laddaren blir varm. Någon som har en skön ide´vad man bör göra?
Citera
2017-10-23, 14:10
  #2
Medlem
TheAntiheros avatar
Har du provat att ansluta till datorn och göra en återställning i itunes?
Citera
2017-10-23, 16:52
  #3
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAntihero
Har du provat att ansluta till datorn och göra en återställning i itunes?
Tack för svar TA

mm.. Kind of.. trodde jag gjort men när jag skulle dubbelkolla så frågas det/informeras om vad man förväntas göra/välja på paddan men den kommer jag ju inte in i.. lite moment 22

Kanske oviktigt men nu med laddare inkopplad sedan 08,00 (som blir varm) så antyder batterisymbolen ibland när jag `randomly´trycker in knappar att prylen ej tar laddning (jag har haft den inpluggad i datorn oxå)
Citera
2017-10-24, 08:46
  #4
Medlem
eagless avatar
[quote=eagles|62137811] Nu har jag vart runt på webben. Tryckt i alla möjliga ordningar men, allt verkar sluta med ditt förslag TA. "Återställning". Har pluggat in min iPhone det funkar, samma sladd och allt men paddan .. nej. Inget litet käckt plingeling iTunes vill inte känna igen den således kan jag inte sparka igång den där. Är det kört nu /QUOTE]
Citera
2017-10-24, 20:57
  #5
Medlem
Har du inte backup?
Då är det ju bara att återställa den väl, eller?
Citera
2017-10-25, 17:36
  #6
Medlem
Det är ett vitt Äpple mot svart bakgrund för att du har en svart iPad.

Du behöver öppna den i Recovery mode, se denna länk: https://support.apple.com/en-us/HT201263
Citera
2017-10-26, 09:48
  #7
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Det är ett vitt Äpple mot svart bakgrund för att du har en svart iPad.

Du behöver öppna den i Recovery mode, se denna länk: https://support.apple.com/en-us/HT201263

Det stämmer utmärkt. Svart iPad mini 2 och saker å ting börjar ljusna betänkligt tack vare Dig!!
Dock så gick jag in i väggen efter att ha genomfört "återskapar programvara". "iTunes återställer" och sist "kontrollerar återställningen". Jag kom till ställa in språk samt välja "område". Mini 2an hittar min comhem wifi men.. Pang In I Väggen för lösenordet. Jag har ett som jag fick av en comhem-meck som var här men, nej. Minin vägrar acceptera det. Såå nära nu! gnn.. Hur erhåller jag ett nytt lösenord? Måste jag ha ett nytt lösenord?
Citera
2017-10-26, 10:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Det stämmer utmärkt. Svart iPad mini 2 och saker å ting börjar ljusna betänkligt tack vare Dig!!
Dock så gick jag in i väggen efter att ha genomfört "återskapar programvara". "iTunes återställer" och sist "kontrollerar återställningen". Jag kom till ställa in språk samt välja "område". Mini 2an hittar min comhem wifi men.. Pang In I Väggen för lösenordet. Jag har ett som jag fick av en comhem-meck som var här men, nej. Minin vägrar acceptera det. Såå nära nu! gnn.. Hur erhåller jag ett nytt lösenord? Måste jag ha ett nytt lösenord?


Ifall du inte kan lösenordet till din router, så kan du t.ex fabriksåterställa den varpå det återställs till "standard-lösenordet". Det lösenordet står ofta på routern, eller är "admin/admin".
Citera
2017-10-26, 11:20
  #9
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Ifall du inte kan lösenordet till din router, så kan du t.ex fabriksåterställa den varpå det återställs till "standard-lösenordet". Det lösenordet står ofta på routern, eller är "admin/admin".

Comhem-mecken snodde routern och sade stolt "du behöver den inte. Modemet räcker. Den här tar jag till återvinning. Här är koden".

Men.. hör o häpna och fråga mig inte hur men efter att nu tryckt "ja" på allt samt knappat in en gammal mailadress (chansade på kod 0000 som till TVn) så är jag plötsligt INNE, och jag å barnen kan spela Soccer Star igen

Nu gäller det att Aldrig ladda ur denna padda.. Aldrig aldrig aldrig

TACK till Dig Clinto !!
Citera
2017-10-26, 14:58
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Comhem-mecken snodde routern och sade stolt "du behöver den inte. Modemet räcker. Den här tar jag till återvinning. Här är koden".

Men.. hör o häpna och fråga mig inte hur men efter att nu tryckt "ja" på allt samt knappat in en gammal mailadress (chansade på kod 0000 som till TVn) så är jag plötsligt INNE, och jag å barnen kan spela Soccer Star igen

Nu gäller det att Aldrig ladda ur denna padda.. Aldrig aldrig aldrig

TACK till Dig Clinto !!


Bra att du fick igång den!
Citera
2017-10-26, 16:36
  #11
Medlem
Roligt att höra! Hoppas du inte tappade för mycket data.
Citera
2017-10-28, 09:29
  #12
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigleg77
Roligt att höra! Hoppas du inte tappade för mycket data.

Inga problem. Mini 2an var primärt ungarnas. Tack igen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback