Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-22, 22:26
  #1
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Halloj!

Detta är väl egentligen inget större problem, but still.

Så länge jag kan minnas har jag alltid haft svårt att sova vid yttre störningar. Behöver inte vara stora sådana utan räcker med att det är för ljust i rummet eller att man hör grannar/syskon vägg-vägg när man bodde hemma.
Sova i samma rum som någon som snarkar går inte. Sover inte en minut en sådan natt.

Är ganska lyhört där jag bor nu så jag sover med öronoluppar varje dag.

Jag har aldrig kunnat söva framför TVn. Inte heller musik, jag blir trött av det efter ett tag men det är som en "spärr" att jag inte kan gå ned i sömnläge när jag blir störd.

Hur kommer det sig att det är så att det måste vara i princip knäpptyst och kolsvart för att jag ska kunna sova??

Hur lätt har ni att somna vid störningar?
Citera
2017-10-22, 22:53
  #2
Medlem
Folk är olika helt enkelt. Personligen tycker jag det är lättare att somna med tv eller musik.
Citera
2017-10-22, 22:54
  #3
Medlem
Strychnos avatar
Medicin och hälsa --> Drömmar, sömnproblem och sömnrelaterade fenomen
/Moderator
Citera
2017-10-22, 23:17
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Jag har lite samma problem själv. Vid störningar (ljud) kan jag inte somna, eller om jag redan sover vakna otroligt lätt. Störningarna kan vara mycket mycket små för att jag ska vakna, har alltid varit så. Min mor brukar säga att "jag sover räv", och det stämmer nog. Upplever det inte som något större problem, har väckts av tysta tjuvar på hotellrum utomlands, så då var det en tillgång.

Om jag är trött, brukar jag dock somna framför TV:n, speciellt sömniga långsamma brittiska filmer, typ "Midsommer", somnar alltid ifrån den. Alternativet är att ta sömntabletter, men det är inget alternativ, för man är ju trött dagen efter då.
Citera
2017-10-23, 22:29
  #5
Medlem
Lasermopsens avatar
Samma här. Kan knappt sova över hos min pappa eller min flickvän. Sover alltid med radion på, på mycket låg volym. Men den stänger av sig själv efter 8 timmar om man inte rör den. Då vaknar jag direkt. Jag tar ändå hög dos Theralen och Imovane.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback