Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-22, 21:15
  #1
Medlem
Hej,

Har precis köpt en Mavic Pro som jag körde idag. Det är en fantastisk maskin som man vill använda så mycket det går. Dock är ju reglerna för att flyga drönare i Stockholm väldigt strikta så jag undrar om det är någon som har tips på bra platser där man får flyga och där det finns vackra miljöer. Har ingen bil så gärna något ställe dit man kan ta sig kommunalt .

Har för övrigt hört att man kan flyga på gärdet i Stockholm om man ringer Bromma flygplats flygtorn och får det godkänt. Någon som vet något mer om det?
Citera
2017-10-22, 21:27
  #2
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagaTheBlack
Hej,

Har precis köpt en Mavic Pro som jag körde idag. Det är en fantastisk maskin som man vill använda så mycket det går. Dock är ju reglerna för att flyga drönare i Stockholm väldigt strikta så jag undrar om det är någon som har tips på bra platser där man får flyga och där det finns vackra miljöer. Har ingen bil så gärna något ställe dit man kan ta sig kommunalt .
I själva Stockholm är det ju inte tillåtet, men åker du söder om Huddinge eller öster om Nacka kommer du utanför restriktionsområdet. https://daim.lfv.se/echarts/dronechart

Citat:
Ursprungligen postat av SagaTheBlack
Har för övrigt hört att man kan flyga på gärdet i Stockholm om man ringer Bromma flygplats flygtorn och får det godkänt. Någon som vet något mer om det?
Det känner jag inte till men här har du info om hur du söker tillstånd: http://www.lfv.se/tjanster/informati...vs-dronarkarta
Citera
2017-10-22, 22:04
  #3
Medlem
Hej har kollat på drönarkartan så har ganska bra koll på dom zonerna iaf
Citera
2017-10-23, 01:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagaTheBlack
Hej,

Har precis köpt en Mavic Pro som jag körde idag. Det är en fantastisk maskin som man vill använda så mycket det går. Dock är ju reglerna för att flyga drönare i Stockholm väldigt strikta så jag undrar om det är någon som har tips på bra platser där man får flyga och där det finns vackra miljöer. Har ingen bil så gärna något ställe dit man kan ta sig kommunalt .

Har för övrigt hört att man kan flyga på gärdet i Stockholm om man ringer Bromma flygplats flygtorn och får det godkänt. Någon som vet något mer om det?

Vad ska du göra med den?
Citera
2017-10-23, 05:38
  #5
Avstängd
MetalBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Vad ska du göra med den?
Flyga.
Citera
2017-10-24, 15:48
  #6
Medlem
På söndagar ska det vara okej på många platser i innerstaden. Bara man ringer Bromma flygplats och kollar först.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback