Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-23, 00:11
  #25
Medlem
Sam.Boyds avatar
En rånare rånar ett offer inne på hotellet på: 1. mobil. 2. Plånbok.
Stort pådrag.

Var det en slump?
Är inte parkeringen utanför Bauhaus, K-rauta eller Bromma Blocks bättre platser för rån om man siktar på att bara komma över en telefon eller plånbok?

Kan det vara en speciell persons telefon och plånbok som var målet för brottet?
Citera
2017-10-23, 00:34
  #26
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nu har polisen ett av sina garage på andra sidan bron i Vreten och chansen är nog att det fanns poliser där, det tar ca 2 minuter för dessa att köra över bron.

Fast det är ändå mycket som är konstigt. Om jag går in på ett hotell för att råna en enda person, så är jag ganska säker på att jag hinner en bra bit därifrån innan polisen kommer, i synnerhet om det är rånoffret själv som ringer 112 efter att jag har rånat honom. (Och det var det ju här.) Det spelar liksom ingen roll då om polisen har två minuters inställningstid. Ändå trodde polisen att rånaren var kvar på hotellet. Undrar varför de trodde det.

Varför gör man sig omaket att maskera och beväpna sig för att bara råna en person? Det måste ju ha funnits fler personer på hotellet. Och varför råna random person på plånbok och mobil? En stulen mobil är ju så gott som värdelös, och minst halva befolkningen har numera inga pengar alls i plånkan.

Varför kommer det en insatsstyrka för ett vanligt personrån? Sådana äger väl rum varje dag. Jag gissar att ofta så kommer det inte ens en patrull, utan man får lämna in en anmälan och så hamnar ärendet i arkivet för "spaningsuppslag saknas". Här kom inte bara en patrull, utan flera patruller och en tungt beväpnad insatsstyrka.

Vissa nyheter är bara så konstiga att man inte kan undgå att fundera på vad som egentligen hände.

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Kan det vara en speciell persons telefon och plånbok som var målet för brottet?

Ja det är väl mer troligt än att han rånade random hotellgäst.
Citera
2017-10-23, 04:40
  #27
Medlem
Weissmullers avatar
Jag var på hotellet när det hände. Hade precis checkat in, burit upp mina prylar och gick ner för att köpa något att äta. Fullt med poliser. BO nordamerikansk affärsman som - förmodligen liksom jag - ska ta ett tidigt flyg någonstans från Bromma.

Enligt vad jag hörde, var GM klädd i något som av BO uppfattade som väktaruniform och därför inte brydde sig nämnvärt när personen följde med honom upp i hissen.
Citera
2017-10-23, 08:02
  #28
Medlem
Inget fel på detta hotell, mest företagargäster. Skulle möjligen vara att det inte ligger centralt i Stockholm men utöver det så är det ett trevligt hotell med bra mat och room service, är som de flesta 3/4 stjärniga konferenshotell man besöker i Norden. Har själv bott där under några veckor och träffade då mest egenföretagare och deras anställda. Men ja det är ju inte Sheraton.
Citera
2017-10-23, 09:12
  #29
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weissmuller
Jag var på hotellet när det hände. Hade precis checkat in, burit upp mina prylar och gick ner för att köpa något att äta. Fullt med poliser. BO nordamerikansk affärsman som - förmodligen liksom jag - ska ta ett tidigt flyg någonstans från Bromma.

Enligt vad jag hörde, var GM klädd i något som av BO uppfattade som väktaruniform och därför inte brydde sig nämnvärt när personen följde med honom upp i hissen.


Nordamerikansk affärsman blir rånad av en "väktare".

Låter som en dålig actionfilm.
Citera
2017-10-23, 10:09
  #30
Avstängd
bobbylous avatar
Ok, vad blev han rånad på coh varför just han och varför just där? Någon som haft affärer ihop med amerikanen?
Citera
2017-10-25, 22:14
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Självklart, på andra sidan Östersjön finns ju Letter och Litauer som sysslar med jävelskap här.



http://www.mornington.se/Mornington-...ldgalleri.aspx
Får lite Ibis känsla av hotellet. Men på södermalm finns det ju några hotell som måste ligga bland de ledande när det kommer till "sunkighet".


Fan jag tänkte på helt fel hotell tydligen. Tänkte på Best Western vid Bromma Blocks. https://www.google.se/maps/@59.35803...7i13312!8i6656
__________________
Senast redigerad av Coola-Killen 2017-10-25 kl. 22:27.
Citera
2017-10-25, 22:17
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Har du ens besökt hotellet?
Edit
Du tänker nog på nåt annat än Mornington Bromma.

Oj jag tänkte faktiskt på helt fel hotell! Hmm, nu vill jag leta upp det jag menade, kommer med edit haha

Edit: Jag menade visst Best Western Bromma som ligger precis vid Bromma Blocks, jag tror dock att gatuvybilderna är ganska gamla och att det ser ännu värre ut nuförtiden.
Noterade en rolig grej som styrker att det är sunkigt haha "Det är insidan som räknas" stod det på deras hus. Kolla:
https://www.google.se/maps/@59.35803...7i13312!8i6656
__________________
Senast redigerad av Coola-Killen 2017-10-25 kl. 22:26.
Citera
2020-08-20, 14:52
  #33
Medlem
vinpetrols avatar
https://mitti.se/nyheter/pistolran-hotell-efterlyses/

Citat:
En man som pistolrånade en annan man på ett hotell 2017 dök inte upp när det var dags för fängelsestraff.
Nu är han efterlyst.

Jag har bara citerat en liten del av artikeln.
Citera
2020-08-20, 14:56
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
En rånare rånar ett offer inne på hotellet på: 1. mobil. 2. Plånbok.
Stort pådrag.

Var det en slump?
Är inte parkeringen utanför Bauhaus, K-rauta eller Bromma Blocks bättre platser för rån om man siktar på att bara komma över en telefon eller plånbok?

Kan det vara en speciell persons telefon och plånbok som var målet för brottet?

man kan inte fly in till gettot snabbt efter rånet om man tar det påen parkering vid bauhaus och sedan är det kanske så at tden som rånar en viss person på ett hotell vet kanske vad som finns i den där plånboken.
Citera
2020-08-20, 15:05
  #35
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frenchretardt
man kan inte fly in till gettot snabbt efter rånet om man tar det påen parkering vid bauhaus och sedan är det kanske så at tden som rånar en viss person på ett hotell vet kanske vad som finns i den där plånboken.

Här tycks det ha knarkats hårt. Då blir logiken därefter.

Men tack för att du fick mig tillbaka till tråden/fallet. Jag brukar ibland köra förbi hotellet o då spontant undra vad som hänt.

Nu har jag läst mittnytt o blivit uppdaterad.

:-)
Citera
2020-08-20, 15:12
  #36
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinpetrol
https://mitti.se/nyheter/pistolran-hotell-efterlyses/
Jag har bara citerat en liten del av artikeln.

Svenskt rättsystem av idag.

”Mannen dömdes till fängelse i två år för rån och narkotikabrott”

”I våras dömdes mannen bland annat för misshandel och en bilstöld, vilket gav ytterligare åtta månaders fängelse”

Skulle mannen blivit inlåst direkt så skulle någon sluppit fått sin bil stulen o någon trolivis inte blivit misshandlad. O jag gissar att det inte är allt mannen ställt till med när han inte varit i fängelse.

Tragiskt
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback