Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-07-18, 22:55
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Kan rekommendera att köra kustvägen (Bluewater Hwy)... otroligt vackra vyer!
Och vattentempen när vi var där var precis så att det svalkade lite när man gick ner i vattnet. Så gillar man varmt vatten är det perfekt!
Jag körde kustvägen och det var värt den lilla omvägen, badade också, det var verkligen varm i vattnet!
Tack igen för tipset!
Citera
2018-07-18, 23:15
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Känns spontant mycket för 4 veckor och upplägget med samma in och utresestad blir sällan optimalt.
Har ännu inte varit på din östra del av rutten men har gjort Miami - Nashville (du skippar Nashville som vi tyckte var mycket trevligare än Memphis) via Clearwater Beach, Tallahassee, Pensacola Beach (du har långa körningar, är du intresserad av flyg så ta ett stopp här och besök Pensacolas "National Naval Aviation Museum") New Orleans och Memphis.

Vi gjorde senast Miami - Atlanta via Savannah, Charleston, Greenville (bara övernattning), Pigeon Forge.

Båda på tre veckor var plus någon dag men vi gillar ju att se lite av ställena vi besöker, inte bara övernatta och köra vidare.

Angående badstränder så finns det så klart, Pensacola Beach är helt otrolig, den vitaste sand jag sett! Destin ska också vara mycket bra.
Vi kom till Pensacola beach igår och har tillbringat dagen på den kritvita stranden, ska ut och leta bra mathak nu.
Måste bara tacka för detta tipset!
Citera
2018-07-18, 23:18
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Har besökt två NFL stadium Cowboys (guidad tur) och Metlife Stadium (2 konserter) och Cowboys stadium slår Metlife med hästlängder, även om Metlife var ett dyrare bygge.

Hade vart fett att besöka Falcons nya skrytbygge också.
Har varit och kikat på 5 arenor hittills på denna trippen, inga guidade turer, bara fotograferat och kikat runt lite.
Citera
2018-07-19, 09:18
  #112
Medlem
vitocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Jag tycker att det totalt fantastiskt.
Glida iväg hyfsat tidigt de dagar man har många mil att avverka.
Stanna efter en timma på något trevligt ställe och ta en pannkaksfrukost med lönnsirap, mums!
Sen glida fram i landskapet och njuta av den amerikanska landsbygden med någon klassisk rockkanal eller rent av country (som jag aldrig lyssnar på annars) på radion.
Göra enstaka stopp längs vägen och ta lite bilder eller kolla på någon konstig "only in america" grej.
Fy fasen så fint det är!

Det är exakt detta som gör att jag konstant åker tillbaka till USA och kör längre road trips.
Det är svårt att förklara just detta för en person som inte gjort det själv, men det är en speciell känsla, som jag inte lyckats hitta någon annanstans, det enda som kommit nära är motorcykel genom Vietnam!

Detta året får jag förhoppningsvis göra resan själv, och jag får total frihet att bestämma över mina dagar!
Citera
2018-07-29, 16:48
  #113
Medlem
Gjorde en roadtrip 1998. Mkt har ändrat sig. Vi såg det mesta men jag önskar att jag hade sett Charleston och Savannah.
Citera
2018-07-29, 18:48
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecaucusSecaucus
Jag körde kustvägen och det var värt den lilla omvägen, badade också, det var verkligen varm i vattnet!
Tack igen för tipset!

Låter härligt! Är just hemkommen från Mallis, men längtar som f*n till nästa road trip i staterna, och gärna Texas!

Som vitoc & biljon skriver så är det speciellt och i princip omöjligt att förklara för en oinvigd! Allt är så enkelt och lättillgängligt! Bara hoppa in i bilen och köra dit näsan pekar och ta in på ett sunkigt motell och sen nya upplevelser nästa dag!
Citera
  • 9
  • 10
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2883687

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback