Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-22, 11:29
  #1
Medlem
Denna extrema ovilja på detta forum att ens kunna tro att det är möjligt att ändra på manligt beteendemönster, eller oviljan att inse detta borde och måste göras världen över om vi någonsin ska få en värld där kvinnor och män kan leva jämbördigt tillsammans, föranleder mig till en fundering att
vi kanske ska ändra kvinnorna istället?

Lär ut till alla kvinnor att de ska attackera först med så grovt våld som möjligt så fort främmande män kommer inom en radie av 1 meter ifrån dem, eller tilltalar dem.
För hey! vi ska ju absolut inte lita på främmande män, dessa är ju tydligen enligt "naturen" svin.
Alltså slå käken av dem innan de hinner agera ut sin "naturliga" svinighet .

Indiska kvinnor som behöver ta bussen, ska innan de kliver på med våld och pistolhot köra ut alla män ur bussen först (inkl. chauffören), så är de garanterade få åka i lugn och ro.

Skådespelerskor ska innan varje möte med man med makt inom film eller teatervärlden först bedöva honom med pepparspray innan de ska diskuteras kontrakt, eller kräva förstärkt plexiglas eller galler mellan honom och henne.

Speciell förlamningspistol/ spray som riktas mot talcentret på män kan användas på alla män kvinnor någonsin behöver tilltala, eller ha på hörbart avstånd, så dessa inte har en chans att göra sin verbala "svinighet" hörbar.

Kvinnor ska hädanefter helt enkelt lära sig att ja, män ÄR djur....motsvarande ungefär en korsning mellan kåt schimpanshanne och ettrig mygga, de går inte ändra eller kräva förnuft av, alltså måste kvinnor beväpna sig om de någonsin vill leva garanterat "svinighets"fritt.

Blir det bra så?
__________________
Senast redigerad av Merapi 2017-10-22 kl. 11:33.
Citera
2017-10-22, 11:34
  #2
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Vad ska männens roll vara i detta då? Ska de finna sig i att bli behandlade på detta sättet?
Citera
2017-10-22, 11:38
  #3
Medlem
Kan inte kvinnor bara skaffa kyskhetsbälten och pepparspray? Sedan kan ni väl börja abortera alla manliga foster, tills att manspopulationen är så liten att den kan hållas under kontroll?

Att importera män från främmande länder som växt upp i en djungel eller i en krigszon med extremt kvinnoförtryck, det löser nog inte problemet, tror jag.
__________________
Senast redigerad av krakelibrankel 2017-10-22 kl. 11:54.
Citera
2017-10-22, 11:40
  #4
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Visst, kör hårt!
Kvinnor behöver tuffa till sig.
Citera
2017-10-22, 11:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Vad ska männens roll vara i detta då? Ska de finna sig i att bli behandlade på detta sättet?

Vad ska kvinnornas roll vara? ska de finna sig i att bli behandlade som de blir världen över?
Detta är ju det enda svaret som blir kvar om män som grupp vägrar ändra på samhällen och på manlighetsnormer och hela tiden lägger ansvaret för vad vissa män väljer att ägna sig åt på kvinnor.

Allt enligt FB antifeminsiternas egen logik.
Citera
2017-10-22, 11:48
  #6
Medlem
Japhys avatar
Ja bara det får dig att må bra i ditt eget lilla personliga helvete.

Eller så kan du ju göra som #metoo och starta en antirasistisk demonstration för allas lika värde. Glöm inte facklorna, så gör nu verklig nytta. Självklart förbud mot SD-kvinnor och CIS-män att tala.
Citera
2017-10-22, 11:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Kan inte kvinnor bara skaffa kyskhetsbälten och pepparspray? Sedan kan ni väl börja abortera alla manliga foster, tills att manspopulationen är så liten att den kan hållas under kontroll?

Att importera män från främmande länder som växt upp i en djungel eller i en krigszon med extremt kvinnoförtryck, det löser nog inte problemet, tror jag.
'
Det här är det mest ologiska som existerar i denna värld.

Kvinnor har problem med män alltså kämpar de med att få hit män med hederskultur så de verkligen får problem.

Detta tyder på att kvinnors verkliga problem är inte aggressiva män utan att de inte anser sig beundrade eller efterfrågade tillräckligt mycket. De vill dessutom inte missa en aggressiv man , det finns inga som är så veka mot aggressiva män som feminister FI vill inte ha några straff alls för våldtäcksmän , medans det SD och M vill ha längst straff.

Logik ?
Citera
2017-10-22, 11:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad ska kvinnornas roll vara? ska de finna sig i att bli behandlade som de blir världen över?
Detta är ju det enda svaret som blir kvar om män som grupp vägrar ändra på samhällen och på manlighetsnormer och hela tiden lägger ansvaret för vad vissa män väljer att ägna sig åt på kvinnor.

Allt enligt FB antifeminsiternas egen logik.

Det är bara att starta en vägra sex kampanj med tydliga krav på bot och bättring. Sex är ju ändå det enda maktmedel ni har. Varför använder ni inte det?

Att gnälla i media har ju funkat sådär hittills.
Citera
2017-10-22, 11:59
  #9
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad ska kvinnornas roll vara? ska de finna sig i att bli behandlade som de blir världen över?
Detta är ju det enda svaret som blir kvar om män som grupp vägrar ändra på samhällen och på manlighetsnormer och hela tiden lägger ansvaret för vad vissa män väljer att ägna sig åt på kvinnor.

Allt enligt FB antifeminsiternas egen logik.

Jag vet inte. Jag är heller inte en del utav denna FB-mobb. Men jag frågar dig, vad ska männens roll vara i världen du beskriver i din TS?
Citera
2017-10-22, 12:07
  #10
Medlem
Tänk också på vad ni själva lär ut för normer.

Kvinnor har varit med och uppfostrat nästan varenda pojke som växt upp på denna jord.

Varför lär singelmammorna inte ut bra normer till sina söner?
Citera
2017-10-22, 12:48
  #11
Medlem
Kebabfysikers avatar
Det viktigaste av allt är att vara normkritisk.
Citera
2017-10-22, 13:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Jag vet inte. Jag är heller inte en del utav denna FB-mobb. Men jag frågar dig, vad ska männens roll vara i världen du beskriver i din TS?

jag vet att du inte tillhör "FB-mobben".

och är alltså den jag nu riktar en raljerande spegel mot, detta blir resultatet av deras egen ologik.
Vill de ha detta?

Din fråga till mig då, hur jag ser männen i min uppmålade bild av FB mobbens logik, blir ju lite....

what???
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback