Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-22, 04:35
  #1
Medlem
Hej!

Kort och gott. Jag är dum och lyckades bli scammad på virtuella grejer, nu har jag dock en konversation med killen igenom en hemsida. Jag är 95% säker på att jag vet vem han / hans kompis är, behöver dock IPn så jag kan titta så staden stämmer överens åtminstone.

Han kommer inte ta emot något av mina samtal, så det är uteslutet att gå den vägen. Finns det någon länk jag kan skicka honom, för att sedan kolla någon log? Jag har ingen egen webbserver, vet inte om det är enda sättet att gå tillväga? Snabba svar uppskattas!

Hälsningar
Niveo
2017-10-22, 04:39
  #2
Medlem
Jag har laddat upp en video på streamable.com som nu har fått 5 visningar. Jag är ganska säker på att han kollat på den. Kan man kanske göra någonting härifrån?

Hälsningar
Niveo
2017-10-22, 04:50
  #3
Medlem
Clidjurs avatar
Han använder väl TOR browser som alla andra normala personer. Jag rekomenderar att du polisanmäler bedrägeriet så får genushalalkorvpolisen ta upp anmälan för att sedemera lägga ned denna, men kolla om du kan bli ersatt av ditt försäkringsbolag.
2017-10-22, 04:58
  #4
Medlem
Det vet man aldrig. Om han inte gör det, finns det en möjlighet att få tag på hans IP? Har ärligt talat ingen lust att gå till polisen, slöseri på deras och min tid, ingenting kommer hända ändå.

Suttit och luskat lite info om denna herren, han verkar ha scammat för stora belopp varje dag. Vill få tag på lillskiten och sätta lite skräck i honom.

Hälsningar
Niveo
2017-10-22, 05:09
  #5
Medlem
REEEEEs avatar
Om du på något sätt kan få honom att trycka på en länk du skapar via exempelvis https://grabify.link så har du hans exponerade IP.
2017-10-22, 05:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REEEEE
Om du på något sätt kan få honom att trycka på en länk du skapar via exempelvis https://grabify.link så har du hans exponerade IP.

Jättebra, tack! Ska genast kika

Edit. Det här kommer nog funka galant. Tack så mycket för hjälpen!

Hälsningar
Niveo
__________________
Senast redigerad av Niveo 2017-10-22 kl. 05:33.
2017-10-22, 06:52
  #7
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niveo
Jättebra, tack! Ska genast kika

Edit. Det här kommer nog funka galant. Tack så mycket för hjälpen!

Hälsningar
Niveo


Och kör han med VPN så hittar du inget av värde.
2017-10-22, 12:24
  #8
Medlem
Kebabfysikers avatar
Vad är det du blivit scammad på?
2017-10-22, 17:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clidjur
Han använder väl TOR browser som alla andra normala personer. Jag rekomenderar att du polisanmäler bedrägeriet så får genushalalkorvpolisen ta upp anmälan för att sedemera lägga ned denna, men kolla om du kan bli ersatt av ditt försäkringsbolag.

Som alla normala personer? Snarare så att alla "normala" personer inte använder TOR, om det inte är så att man vill besöka vissa speciella saker. Många vanliga sidor blir ganska ordentligt bökiga att besöka med tor pga eviga chaptcha som dyker upp.

Ser ingen anledning att surfa runt med TOR som normal användare ärligt talat.
2017-10-23, 10:55
  #10
Medlem
Få honom att sända en epost och sätt igång originating IP på din mailklient innan han svarar. Men har han VPN så är det nästan omöjligt.
2017-10-29, 19:48
  #11
Moderator
Protons avatar
Resterande diskussioner tas i tråden (FB) spåra ip nummer, tack.

Tråd låst/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback