Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-22, 03:29
  #1
Medlem
finskknarkares avatar
Tja!

Tänkte bara se hur många här inne som fått RIKTIGA hallisar på ecstasy/MDMA.

Själv har jag fått det en gång, då jag tog två (vita)? väderkvarnar.

Jag såg vandrande folk som hade något att göra vid en närliggande gräsplätt, var ca 20-30 personer som stod där och bara kollade rakt fram. Såg även lastbilar på längre håll köra på små gångvägar, och typ helt vanligt folk som var ute och promenerade och cyklade runt.

Hallisarna höll på hela ruset, tills det började dala av efter ca 4 timmar. Då svajade saker lite, typ som ifall man tagit LSD. Var riktigt mäktigt då jag aldrig tidigare upplevt detta! Men var tur jag var i jävligt skönt sällskap, annars hade det nog kunnat gå åt skogen.
Citera
2017-10-22, 03:43
  #2
Medlem
Har för mig att om man tar en större dos mdma än vad kroppen kan ta upp så omvandlas det till mda vilket är hallucinogent. Någon annan får gärna styrka eller dementera.
Citera
2017-10-22, 07:14
  #3
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Satt och pratade i vad som kändes som flera timmar med släktingar som varit döda i flera år. Var riktigt trevlig att prata gamla minnen med dessa som jag fått en ny chans att träffa igen. Hallisarna var alltså 100% verkliga.

Det var på riktigt onödigt stor dos kristaller.

Rekommenderar ingen detta.
Citera
2017-10-22, 07:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkfiisheen
Har för mig att om man tar en större dos mdma än vad kroppen kan ta upp så omvandlas det till mda vilket är hallucinogent. Någon annan får gärna styrka eller dementera.

MDMA metaboliseras till MDA oavsett dos, däremot påverkar givetvis mängden MDMA mängden MDA som omvandlas så i princip har du rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Hallisarna var alltså 100% verkliga.

By definition upplevs hallucinationer som verkliga, men de är inte det
Citera
2017-10-22, 08:04
  #5
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
By definition upplevs hallucinationer som verkliga, men de är inte det

Nej, mönster och sånt på t.ex svamp eller LSD upplevs inte som verkliga, jag har då nästan alltid full koll på att det jag ser inte är på riktigt/verkligt. I MDMA fallet som jag beskrev så tog det många timmar innan jag insåg att det jag såg bara var hittepå.

Eller när jag tänker efter så är jag fortfarande inte helt 100 på att det var hallisar, kanske det var deras andar. Troligtvis inte dock.
Citera
2017-10-22, 09:07
  #6
Medlem
JoeBidens avatar
Hur mådde du dagen/dagarna efter?

Annars stämmer det förövrigt bra att en för stor dos MDMA omvandlas till MDA. MDA, MDMAs trippiga kusin från landet
Citera
2017-10-22, 13:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Satt och pratade i vad som kändes som flera timmar med släktingar som varit döda i flera år. Var riktigt trevlig att prata gamla minnen med dessa som jag fått en ny chans att träffa igen. Hallisarna var alltså 100% verkliga.

Det var på riktigt onödigt stor dos kristaller.

Rekommenderar ingen detta.

Låter jävligt intressant.

Mdma, den nya seans drogen?

Var några år sedan jag pröva mdma några gånger, men då tog jag max 150mg eller något. Dvs rekommenderad dos. Vilka doser krävs för det du upplevde? Skulle varit otroligt nice att kunna "träffa" någon död släkting...
Jag har prövat MDA-kristaller men också i rekommenderade doser.

Förmodligen så blir det en starkare effekt med mdma och i sin tur mda pga omvandling, kanske neurotoxiskt också dock...
Citera
2017-10-22, 14:48
  #8
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Låter jävligt intressant.

Mdma, den nya seans drogen?

Var några år sedan jag pröva mdma några gånger, men då tog jag max 150mg eller något. Dvs rekommenderad dos. Vilka doser krävs för det du upplevde? Skulle varit otroligt nice att kunna "träffa" någon död släkting...
Jag har prövat MDA-kristaller men också i rekommenderade doser.

Förmodligen så blir det en starkare effekt med mdma och i sin tur mda pga omvandling, kanske neurotoxiskt också dock...

Intressant ja, neurotoxiskt ja.

Minns inte riktigt hur mycket det var, det var många år sedan. Men runt 800 mg kanske. Alkohol och weed i mängder med.
Citera
2017-10-22, 15:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Intressant ja, neurotoxiskt ja.

Minns inte riktigt hur mycket det var, det var många år sedan. Men runt 800 mg kanske. Alkohol och weed i mängder med.

Oj 800mg, det är rätt mycket. Okej, om jag någon gång ska inta mdma då får det väl bli 400-500mg. Dock så skippar jag nog pga neurotoxiteten.
Citera
2017-10-22, 16:09
  #10
Medlem
finskknarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Hur mådde du dagen/dagarna efter?

Annars stämmer det förövrigt bra att en för stor dos MDMA omvandlas till MDA. MDA, MDMAs trippiga kusin från landet
Faktist inte så himla dåligt, lite tröttare och segare än vanligt bara.
Citera
2017-10-22, 16:22
  #11
Medlem
killenmedkexs avatar
Ifall jag tar för mycket MDMA så spyr jag och får hallisar. Ganska obehagligt, blir skönare rus på lägre doser ändå.
Citera
2017-10-22, 19:59
  #12
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Oj 800mg, det är rätt mycket. Okej, om jag någon gång ska inta mdma då får det väl bli 400-500mg. Dock så skippar jag nog pga neurotoxiteten.

400-500mg är också en overkill så det visslar om det enligt mig. Över 250 så blir det ändå inte bättre, men skaderisken ökar rejält.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback