Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-22, 03:06
  #1
Medlem
När jag trimmade skägget senaste gången, såg jag att på kinderna, ovanför skägget, har jag fjun fast de är ganska långa, fundera på ta rakhyvel och raka bort dem, men skulle vara rädd för att de växer ut igen och blir längre och grövre. Någon kille här på FB som har rakat där, funkar det? eller blir de värre sen bara?
Citera
2017-10-22, 03:09
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masana
När jag trimmade skägget senaste gången, såg jag att på kinderna, ovanför skägget, har jag fjun fast de är ganska långa, fundera på ta rakhyvel och raka bort dem, men skulle vara rädd för att de växer ut igen och blir längre och grövre. Någon kille här på FB som har rakat där, funkar det? eller blir de värre sen bara?

Har samma sak med mina "fjunhår"/polisonger. Trimmar dessa med trimmern (utan distans-mojängen) samt rakar rent kinden med hyvel. Har inte märkt att det blir "värre sedan".
Citera
2017-10-22, 03:12
  #3
Medlem
Scrapers avatar
Det blir inte värre, så raka på. Hade samma fundering i min ungdom.
Citera
2017-10-22, 03:16
  #4
Medlem
Där ser man. Finns visst fortfarande killar som gått på den gamla myten om att rakning påverkar skäggväxten.
Citera
2017-10-22, 03:21
  #5
Medlem
pratar om detta området:

https://imgur.com/a/UXZfs
Citera
2017-10-22, 03:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masana
pratar om detta området:

https://imgur.com/a/UXZfs
Spelar ingen roll var på kroppen du kapar hårstråna, de kommer ändå vara exakt lika tjocka och växa exakt lika snabbt i fortsättningen också.
Citera
2017-11-02, 21:01
  #7
Avstängd
Ja.

Tills slut kommer du ändå vilja raka bort det då du med all förmodan kommer tycka att det blir fult när de börjar växa till längre.

Då blir det ju stort avstånd.
Citera
2017-11-08, 12:38
  #8
Medlem
Jag brukar noppra bort det,
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback