Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-27, 02:27
  #625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Sedan denna tråden skapades har ett dussin gruppvåldtäkter ägt rum och hundratals våldtäkter anmälts, istället för att belysa det omfattande problemet Sverige dragits med i årtionden så väljer man alltså att göra en höna av en fjäder och jaga män som skickat dickpics. Känns snarare som en svartmålningskampanj mot SvFF och dess anställda. Samt så anar man att en uppmärksamhetskåt person ligger bakom drevet med tanke på smusslandet och oviljan att lägga ut namnen på de påstådda förövarna som begått det så extremt grova brottet (sätt det i proportion till övriga brott i dagens Sverige, så hoppas jag att ni förstår sarkasmen) att skicka några dickpics. Vet inte hur det var med mobiltelefoner för 10 år sedan, men nuförtiden kan man blockera nummer ifall man nu får vissa opassande meddelanden från en viss avsändare.

Med det sagt tycker jag det är förjävligt med män som sextrakasserar kvinnor, men är det inte dags att även eliten i Sverige gör en kampanj mot sexvåldet som drabbar vanliga kvinnor varje dag. Elefanten i rummet..någon?

För mig känns det jävligt bra att SvFF tar itu med sina problem, det här är inte ok någonstans Snart har jag förmodligen en dotter till en kompis i landslaget. Vill inte att hon ska få vara med om några av dina beskrivningar av våldtäkter, och inte heller några jävla dickpicks från vuxna män i fotbollslandslaget.!! Det här är fan inte ok någonstans! Varken det ena eller det andra du skriver. Sluta tänk "drev" och använd din lilla hjärna.
Citera
2017-10-27, 02:50
  #626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
För mig känns det jävligt bra att SvFF tar itu med sina problem, det här är inte ok någonstans Snart har jag förmodligen en dotter till en kompis i landslaget. Vill inte att hon ska få vara med om några av dina beskrivningar av våldtäkter, och inte heller några jävla dickpicks från vuxna män i fotbollslandslaget.!! Det här är fan inte ok någonstans! Varken det ena eller det andra du skriver. Sluta tänk "drev" och använd din lilla hjärna.

Sjävklart är det inte okej men det finns grader i helvetet. Att ens jämföra dickpics med en fysisk våldtäkt är en skymf för dem som har drabbats av det. Finns otroligt mycket värre saker i samhället som inte får i närheten av lika stort medieutrymme som detta får. Att Gunilla axen törstar så mycket efter uppmärksamhet och inte bara anmäler direkt istället gör att andra betydligt grövre och värre historier sopas under mattan.

För det andra är det än så länge bara rena anklagelser och inga konkreta belägg har förts fram som styrker hennes historia.
__________________
Senast redigerad av Adde1234 2017-10-27 kl. 03:05.
Citera
2017-10-27, 04:57
  #627
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Bättre att Axén går ut och säger vilka de är..

Då riskerar hon väl att åka dit för förtal?
Citera
2017-10-27, 05:23
  #628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Att Chippen är en av de tre står väl ganska klart. Men de övriga? 😐

Om Chippen är en av dem, så är det bara att kolla vilka omogna lirare som var med i samma "busiga" gäng. Men det behöver inte vara så. Ska bli intressant att se vilka det är. Media lär väl inte släppa en sån grej.
Citera
2017-10-27, 05:30
  #629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Knip igen om du inte har något vettigt att komma med. Känns som snart 90% av inläggen handlar om namnförslag på spelare som inte ens är aktuella för den tidsperiod Axén angett.

Chippen spelade i landslaget från 2001 till och med 2012.
__________________
Senast redigerad av Ang_rita 2017-10-27 kl. 06:22. Anledning: Tryckfelsnisse förtydligar
Citera
2017-10-27, 07:25
  #630
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Sjävklart är det inte okej men det finns grader i helvetet. Att ens jämföra dickpics med en fysisk våldtäkt är en skymf för dem som har drabbats av det. Finns otroligt mycket värre saker i samhället som inte får i närheten av lika stort medieutrymme som detta får. Att Gunilla axen törstar så mycket efter uppmärksamhet och inte bara anmäler direkt istället gör att andra betydligt grövre och värre historier sopas under mattan.

För det andra är det än så länge bara rena anklagelser och inga konkreta belägg har förts fram som styrker hennes historia.


En av spelarna har ju vidimerat att han skickat bilder.
Citera
2017-10-27, 07:36
  #631
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Var han packad?

Yes, men typ salongsberusad.
Citera
2017-10-27, 07:37
  #632
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Och hur vet du det? Hur exakt "borde" man ha fattat det?

Hon gick ut i Eskilstuna-kuriren.. Kenneth kommer från Eskilstuna. De känner nog varandra sedan barnsben.
Citera
2017-10-27, 08:44
  #633
Medlem
Vet inte alls om jag är något på spåren här men...
Skulle göra en bildsökning på den hära Gunilla och när jag scrollade lite fick jag fram denna bild.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2...9#.WfLUQEyHKfc

Kan det vara en miss från expressen som hade tänkte gå ut med namn först men i slutändan inte gjorde det. Klickar man sedan på länken kommer man nämligen till en artikel var fotbollsspelarens namn inte nämns.. "Förre spelaren: "Det kan jag inte förneka""

https://www.expressen.se/sport/fotbo...r-ett-helt-ar/
Citera
2017-10-27, 08:50
  #634
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppZi
Vet inte alls om jag är något på spåren här men...
Skulle göra en bildsökning på den hära Gunilla och när jag scrollade lite fick jag fram denna bild.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2...9#.WfLUQEyHKfc

Kan det vara en miss från expressen som hade tänkte gå ut med namn först men i slutändan inte gjorde det. Klickar man sedan på länken kommer man nämligen till en artikel var fotbollsspelarens namn inte nämns.. "Förre spelaren: "Det kan jag inte förneka""

https://www.expressen.se/sport/fotbo...r-ett-helt-ar/
Nja det står ju "Brolins svar - efter ikonens utspel", har väl inget med penisbilder att göra? Eller är Gunilla en ikon?
Citera
2017-10-27, 09:10
  #635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Chippen spelade i landslaget från 2001 till och med 2012.

Och därmed är han inte aktuell.
Citera
2017-10-27, 09:18
  #636
Medlem
Måste ha varit jävligt bra bilder 2004. 320x240 Vesa och komprimerad mms?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback