2017-10-21, 18:37
Bannlyst
Jag får 8200 kr efter skatt per månad.

Har jag tillräckligt i inkomst för att få låna pengar? Godkänner Lendo att jag får låna även om jag går på försäkringskassan? Hur regerar försäkringskassan om jag lånar pengar från Lendo?
Citera
2017-10-21, 18:47
Moderator
Trixtons avatar
Lendo sysslar varken med att låna ut pengar eller att godkänna några lån; de bara berättar för andra vem du är och hur mycket du vill låna, och sedan är det upp till dessa andra (t.ex banker) att höra av sig till dig med låneerbjudanden om de tycker att du verkar vara en intressant kund.

Försäkringskassan får inte reda på att du har lånat pengar av någon, och de har heller inget med det att göra.
Citera
2017-10-21, 21:18
Medlem
Kebabfysikers avatar
Lånebolag brukar vilja se deklarerad inkomst, och det är inte inkomst från FK. Låna inte pengar från kreditbolag. Du hamnar bara i skiten.
Citera
2017-10-21, 23:06
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Lånebolag brukar vilja se deklarerad inkomst, och det är inte inkomst från FK. Låna inte pengar från kreditbolag. Du hamnar bara i skiten.

Nog får man skatta för t.ex sjukersättning? Den borde väl dyka upp under inkomst av tjänst om någon får för sig att göra en UC. Det står ju inte där var pengarna kommer från.

Låt vara att den som inte har ett jobb kanske inte har några bra förutsättningar i övrigt för att få låna.
Citera
2017-10-22, 01:00
Medlem
JohanMattas avatar
Vad har du tänkt för summa att låna? Med den fjuttiga ¨¨lönen¨¨ du får ut så kommer du inte vidare långt.
Citera
2017-10-22, 23:49
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Nog får man skatta för t.ex sjukersättning? Den borde väl dyka upp under inkomst av tjänst om någon får för sig att göra en UC. Det står ju inte där var pengarna kommer från.

Låt vara att den som inte har ett jobb kanske inte har några bra förutsättningar i övrigt för att få låna.
Trixton har rätt här! Sjukersättning dyker upp som inkomst.

Sedan vet jag dock inte om det räcker till med TS ersättning för att få låna någon större(?) summa via Lendo. I alla fall till något annat än ockerränta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in