Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-21, 16:31
  #1
Medlem
Mina vänner röker väldigt mycket cannabis, dagligen skulle jag vilja påstå. Jag själv röker bara när jag umgås med dom, vilket inte är så ofta. Jag blir ofta väldigt tyst och lever i mina egna tankar när jag röker, mer än när jag är nykter men jag är alltid ganska tyst och blyg runt nya människor. I det senaste har jag hört att dom snackar om mig när jag går på toa eller när dom inte tror att jag lyssnar. "Han förstår inte att han är efterbliven" "han lyssnar nu", när jag väl konfronterar dom så säger dom att jag inbillar mig saker och att jag måste bara tro på mig själv, att jag är deras bror och att jag kan höra av mig när som osv osv... endå så snackar vi nästan aldrig, skickar nästan aldrig snaps med varandra och det är ofta stelt förutom när vi är höga tillsammans. Känner mig inte som deras bror, känner mig inte inkluderad osv. Inbillar jag mig dessa saker eller är jag helt efterbliven? Är jag den jobbiga kompisen? Varför bjuder dom in mig isåfall?
Citera
2017-10-21, 17:10
  #2
Medlem
modskis avatar
Skit i dom, riktiga polare kallar inte varandra "bror"..
Citera
2017-10-21, 17:11
  #3
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emund
Mina vänner röker väldigt mycket cannabis, dagligen skulle jag vilja påstå. Jag själv röker bara när jag umgås med dom, vilket inte är så ofta. Jag blir ofta väldigt tyst och lever i mina egna tankar när jag röker, mer än när jag är nykter men jag är alltid ganska tyst och blyg runt nya människor. I det senaste har jag hört att dom snackar om mig när jag går på toa eller när dom inte tror att jag lyssnar. "Han förstår inte att han är efterbliven" "han lyssnar nu", när jag väl konfronterar dom så säger dom att jag inbillar mig saker och att jag måste bara tro på mig själv, att jag är deras bror och att jag kan höra av mig när som osv osv... endå så snackar vi nästan aldrig, skickar nästan aldrig snaps med varandra och det är ofta stelt förutom när vi är höga tillsammans. Känner mig inte som deras bror, känner mig inte inkluderad osv. Inbillar jag mig dessa saker eller är jag helt efterbliven? Är jag den jobbiga kompisen? Varför bjuder dom in mig isåfall?


Psykosvarning.. varför skulle som tala illa om dig och bjuda dig på brass om dom inte gillade dig?
Citera
2017-10-21, 17:16
  #4
Medlem
Snobben06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emund
Mina vänner röker väldigt mycket cannabis, dagligen skulle jag vilja påstå. Jag själv röker bara när jag umgås med dom, vilket inte är så ofta. Jag blir ofta väldigt tyst och lever i mina egna tankar när jag röker, mer än när jag är nykter men jag är alltid ganska tyst och blyg runt nya människor. I det senaste har jag hört att dom snackar om mig när jag går på toa eller när dom inte tror att jag lyssnar. "Han förstår inte att han är efterbliven" "han lyssnar nu", när jag väl konfronterar dom så säger dom att jag inbillar mig saker och att jag måste bara tro på mig själv, att jag är deras bror och att jag kan höra av mig när som osv osv... endå så snackar vi nästan aldrig, skickar nästan aldrig snaps med varandra och det är ofta stelt förutom när vi är höga tillsammans. Känner mig inte som deras bror, känner mig inte inkluderad osv. Inbillar jag mig dessa saker eller är jag helt efterbliven? Är jag den jobbiga kompisen? Varför bjuder dom in mig isåfall?

Att de snackar skit bakom din rygg tror jag inte. Men man kallar inte en kompis för *bror* eller *syster*. Försök hitta nya kompisar där det inte röks en massa cannabis.
Citera
2017-10-21, 17:17
  #5
Avstängd
tyvärr är du nog lite efterbliven.
Citera
2017-10-21, 17:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefahrenheit
tyvärr är du nog lite efterbliven.
På vilket sätt?
Citera
2017-10-21, 17:25
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av emund
På vilket sätt?

det generella sättet?
Citera
2017-10-21, 17:42
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gefahrenheit
det generella sättet?

alltså, med hopp om bättring så klart.
Citera
2017-10-21, 17:52
  #9
Medlem
Majja81s avatar
Visst kan de snacka skit om dig. Har själv sett och hört (kille som tjej) snacka skit om polare bakom dennes rygg och när de ses så är det heeeej kompis och man kan inte märka ett dugg när det gäller det negativa.
Citera
2017-10-21, 21:38
  #10
Medlem
Kebabfysikers avatar
Varför umgås du med folk som du inte verkar tycka så bra om?

Citat:
Ursprungligen postat av modski
Skit i dom, riktiga polare kallar inte varandra "bror"..

Sant.
Citera
2017-10-22, 13:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobben06
Att de snackar skit bakom din rygg tror jag inte. Men man kallar inte en kompis för *bror* eller *syster*. Försök hitta nya kompisar där det inte röks en massa cannabis.

kanske inte i Danderyd pysen men i förorten kallar man sina polare för bror.
Citera
2017-10-22, 20:20
  #12
Medlem
Adelaides avatar
Tycker det är solklart att de gör det, vad trodde du?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback