Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-21, 09:23
  #1
Moderator
Tinuviels avatar
Under rubriken "I vissa våldtäkter är det suspekt att engagera sig" vidrör Sanna Rayman den tystnadskultur som ofta uppstår runt de våldtäkter som begås av invandrare:
Citat:
- Sexualbrotten har också varit ute i kylan en tid. Man vill ju inte "spela någon händerna". Det har inte alltid varit så. Minns ni Stureplansmålet? Oj som det skrevs! Demonstrationerna utanför domstolen drog till och med toppolitiker. I spalterna analyserades Stureplans kultur och kvinnosyn. Numera är det inte comme il faut att engagera sig i våldtäktsmål så här. Debatten drivs på säkert avstånd från fallen, via abstrakta kampanjer om samtycke. Inte ens chockerande grova våldtäkter, som den i Mariannelund eller vid Fåfängan i Stockholm blir föremål för samma engagemang. Sådant lämnas åt Flashback och andra fora. Att analysera kvinnosyn och kultur i dessa fall är föga rumsrent.
https://www.expressen.se/ledare/sann...-engagera-sig/
Citera
2017-10-21, 10:17
  #2
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Jämfört med Flashback så är t.ex. Facebook riktigt jävla otäckt ibland. Helvete vad folk lyfter fram och tycker om sig själva på det forumet, 99% är sjukt överdrivet och i många fall rent ljug, och sen språket som används.. jag kräks.. Allt ska passa in i en mall ritad av en femåring som eventuellt är hämmad i sin utveckling.

Förutom att alla manliga Flashbackare har 30cm i brallan (utom jag, den har krympt med åren) så är anonymiteten här så jävla skön, finns ingen anledning att höja sig själv till skyarna.

Edit. Jag menar att Facebookkulturen är en starkt bidragande orsak till de problem som tråden berör.
__________________
Senast redigerad av Finsk-fylla 2017-10-21 kl. 10:19.
Citera
2017-10-21, 10:51
  #3
Medlem
Kebabfysikers avatar
Det ligger nog mycket i det hon säger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback