Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-23, 00:53
  #13
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoekfaella
Jag är så jävla ledsen fortfarande ibland till o från, trotts att det gått över 1 år sedan jag såg människan sist. Kan det vara så att för vissa så finns ingen annan, det var bara meningen att vara vi?!?

Nej då, var inte vidskeplig.
Om några år skrattar du åt hur du kunde vara så fixerad vid en person. Det tar tid, och ju mer du gillade ditt ex, och ju längre ni var tillsammans, desto längre tid tar det. Men det släpper till slut. Det är inget konstigt i att ha kvar starka känslor även efter ett år.
Citera
2017-10-23, 01:41
  #14
Medlem
Det finns inget recept på hur man går vidare. Det tar och kräver tid bara. Allteftersom så blir den där tryckande känslan lättare att bära på tills du en dag nästan blir "skraj" över att du inte längre bryr dig lika mycket - eller kanske inte alls. Allting oavsett vad det är blir vardag.

Jag fick en gång ta mitt pick och pack och flytta ut. Ett liv med någon annan tog plötsligt slut. Allt som vi hade delat med varandra, stöttat, hjälpt, planerat, tagit oss igenom, etc. betydde ingenting alls. Jag satt sedan och blickade på väskorna och drev runt undrades hur i hela världen jag skulle ta mig ur det där. Det är en mardröm - beroende på vilka konsekvenserna av en separation är förstås. Oftast så är det ju en total omställning. Man ger allt och väver in sitt hela liv i någon annans. Det är så det är. Man kan inte leva ett eget, isolerat och totalt självständigt liv i en relation under samma tak. Självklart så är det jobbigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback