Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-21, 02:49
  #1
Medlem
För ca 1,5 vecka sedan hade jag en mardröm som var ganska speciell, jag brukar VÄLDIGT sällan drömma så att jag vaknar upp rädd (har nog inte hänt sen jag var barn). I drömmen befann jag mig i en stor mörk lokal som tillhörde ett varuhus, jag gick förbi pallbackar och hyllor m.m. Känslan här var väldigt dålig/creepy/haunted, så när jag gick där var jag medveten om att det var mörka entiteter runt omkring. Dock var jag så självsäker och kände mig odödlig så jag var inte oroad. Jag la mig ner på en säng och tänkte att jag skulle sova(?), samtidigt kände jag att någonting närmade sig. Tillslut var det en entitet under sängen/lakanet så jag kunde se huvud konturen. Det nästa som hände var att den hoppade på mig, likt en orm som gick till attack. Det kändes som en ilande elektrisk stöt genom kroppen, främst i mitt vänstra ben. Jag vaknade direkt och ilandet var kvar samma som i drömmen. Jag började uttala mig mot väsendet som stört min dröm och jag kunde klart känna rysningar från topp till tå som strömmade olika intensivt medan jag pratade.

Drömmen var så märkvärdig att jag skrev ned den direkt efter, och idag när jag var på jobbet kvällstid så hittade jag mig i ett väldigt likt scenario. Sedan förra veckan är jag ny på ett lager och idag jobbade jag med en kompis. Mitt i arbetet, i en trång labyrint av hyllor, så gick ström-timern och det blev kolsvart. Min kompis säger att han ska gå ut för att sätta igång timern och försvinner. Då slog det mig att jag står mer eller mindre i samma scen som i min dröm. Jag känner ett starkt obehag av att stå mellan dessa trånga hyllrader och jag provar att uttala mig mot entiteten som stört mig tidigare. I samband med detta får jag samma rysningar som efter drömmen och jag bestämmer mig genast för att lämna hyllområdet. Efter en liten väntan kommer ljuset tillbaka och jag fortsatte arbetspasset fundersam på vad detta var för upplevelse.

Anledningen att jag lämnade området på lagret var för att OM detta är något vill jag inte söka samma ignoranta kontakt som jag gjorde i drömmen. Vad tror ni? kan händelserna vara relevanta och om detta är en entitet, hur ska jag bemöta den?

P.S Jag vet att i slutändan är det min upplevelse och min tolkning som spelar roll, jag söker bara lite feedback
Citera
2017-10-21, 04:56
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rissla
Anledningen att jag lämnade området på lagret var för att OM detta är något vill jag inte söka samma ignoranta kontakt som jag gjorde i drömmen. Vad tror ni? kan händelserna vara relevanta och om detta är en entitet, hur ska jag bemöta den?

P.S Jag vet att i slutändan är det min upplevelse och min tolkning som spelar roll, jag söker bara lite feedback

Du har förmodligen blivit måltavla för något slags mörkt väsen. Det brukar vara det första symptomet, de tar sig in i drömmarna.

Be änglarna om hjälp.
Citera
2017-10-21, 13:55
  #3
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rissla
P.S Jag vet att i slutändan är det min upplevelse och min tolkning som spelar roll, jag söker bara lite feedback

Det är ett antagande som inte bara är felaktigt, utan kan även ha potentiellt farliga konsekvenser. Du skrev att du kände dig odödlig i drömmen. Tänk om du råkar känna dig odödlig i verkligheten, vid något ytterst olämpligt tillfälle. Verkligheten bryr sig inte om dina upplevelser och tolkningar.
Citera
2017-10-21, 20:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Det är ett antagande som inte bara är felaktigt, utan kan även ha potentiellt farliga konsekvenser. Du skrev att du kände dig odödlig i drömmen. Tänk om du råkar känna dig odödlig i verkligheten, vid något ytterst olämpligt tillfälle. Verkligheten bryr sig inte om dina upplevelser och tolkningar.

Du har fel. Jag är odödlig.
Citera
2017-10-22, 02:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rissla
Du har fel. Jag är odödlig.

Innerst inne är du som jag, en liten rädd människa som försöker göra dig större än vad du är. Det är därför du blir måltavla för dessa mörkerväsen.

Jag vet. För jag är likadan.
Citera
2017-10-22, 02:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentaltRetarderad
Du har förmodligen blivit måltavla för något slags mörkt väsen. Det brukar vara det första symptomet, de tar sig in i drömmarna.

Be änglarna om hjälp.

Aaah. Flashback är så fullt av vänliga människor som kan ge ett lugnande ord. 😂
Citera
2017-10-22, 11:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentaltRetarderad
Innerst inne är du som jag, en liten rädd människa som försöker göra dig större än vad du är. Det är därför du blir måltavla för dessa mörkerväsen.

Jag vet. För jag är likadan.

Det låter som en ganska mänsklig sak så jag tror inte att vi behöver oroa oss
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback