Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-20, 23:59
  #25
Medlem
fittas avatar
Om du vill bli daytrader på riktigt ska du bli en jävligt duktig programmerare och fixa finansiärer. Du måste alltså sitta på ett bolag som har mycket pengar. Och innan du får förtroende att styra deras datorer får du nog nöja dig med att slå på deras kaffekokare. Daytrading idag fungerar inte som igår.
Citera
2017-10-21, 00:11
  #26
Medlem
VinskaBinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Daytrading sköts av robotar utvecklade av doktorer i matematisk statistik som kan lägga och dra tillbaka miljontals ordrar på en millisekund.

Du får nog satsa på något annat.

Människan slog roboten väldigt stort så här långt i 2017. Fritt ur minnet hade robotarna ungefär 6-8% medan människorna i snitt 22%. Kom en rapport/artikel någon vecka sedan, kommer inte ihåg vart jag läste den, kanske telegraph.co.uk.

I vilket fall som helst så är människor totalt överlägsna de mest avancerade super robotarna som exiterar i dag 2017.
Citera
2017-10-21, 00:47
  #27
Medlem
Som det låter är det trading mm, då ska du satsa på matte och statistik.

Vi du lära dej fundamenta är det fek och i viss mån nek som gäller.

Bas i ftg sen en djälvla massa matte/statistik, för det är det som gäller. Å det är inte bara för teknisk analys, utan basic koncept, såsom diversifiering, risk to reward reward osv.
Citera
2017-10-21, 11:38
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Daytrading sköts av robotar utvecklade av doktorer i matematisk statistik som kan lägga och dra tillbaka miljontals ordrar på en millisekund.

Du får nog satsa på något annat.
Känner du något företag som anställda daytader? som man kan praktisera där.
Citera
2017-10-21, 12:12
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Som det låter är det trading mm, då ska du satsa på matte och statistik.

Vi du lära dej fundamenta är det fek och i viss mån nek som gäller.

Bas i ftg sen en djälvla massa matte/statistik, för det är det som gäller. Å det är inte bara för teknisk analys, utan basic koncept, såsom diversifiering, risk to reward reward osv.
Hur kan jag börja?
Citera
2017-10-21, 12:34
  #30
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Jag vill också bli Sveriges Bud Fox o jobba under Gordon Gecco.
Citera
2017-10-21, 17:40
  #31
Avstängd
Ekonomistas avatar
Hur och vad krävs för att bli antagen till en magister eller master?

Hur sker urvalen och vad byggs de på, samt vad är gmat
Citera
2017-10-21, 17:43
  #32
Medlem
rostigamazons avatar
Följ med börsen dagligen, så du ser hur marknaden beter sig, läs DI och andra tidningar, du ska bli ett med börsen.
Citera
2017-10-21, 18:18
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Hur och vad krävs för att bli antagen till en magister eller master?

Hur sker urvalen och vad byggs de på, samt vad är gmat

https://en.wikipedia.org/wiki/Gradua...Admission_Test

Många av de större skolorna använder det som ett sätt att kunna söka in till deras masterprogram
Citera
2017-10-23, 12:43
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Följ med börsen dagligen, så du ser hur marknaden beter sig, läs DI och andra tidningar, du ska bli ett med börsen.
Tack för svaret. Men jag är inte nybörjare på börsen. Jag känner marknaden och jag har satsat kapital på aktier och fonder. Jag vill ha akademiska utbildning också för att man kunna visa mina kunskaper via akademiska betyg också.
Citera
2017-10-23, 12:48
  #35
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinskaBinnen
Människan slog roboten väldigt stort så här långt i 2017. Fritt ur minnet hade robotarna ungefär 6-8% medan människorna i snitt 22%. Kom en rapport/artikel någon vecka sedan, kommer inte ihåg vart jag läste den, kanske telegraph.co.uk.

I vilket fall som helst så är människor totalt överlägsna de mest avancerade super robotarna som exiterar i dag 2017.

Vem skulle berätta för omvärlden om man hade en robot som gjorde 20+% per år? "Hej, jag har en algoritm som genererar enormt mycket säkra pengar. Vill ni också ha den?".

Om något så lär mörkertalet på den här fronten vara enormt varpå eventuellt forskning lär bli väldigt skev.
Citera
2017-10-23, 19:56
  #36
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Daytrading sköts av robotar utvecklade av doktorer i matematisk statistik som kan lägga och dra tillbaka miljontals ordrar på en millisekund.

Du får nog satsa på något annat.

Det där säger ju absolut ingenting om huruvida man kan tjäna pengar på day trading eller inte. Att lägga en miljon ordrar för att dra tillbaka dom en millisekund senare är verkligen inte samma sak som att tjäna pengar, och ännu mindre samma sak som att göra det omöjligt för andra att tjäna pengar.

Jag förstår att det låter coolt med högfrekvent handel men folk måste fundera på vad det ens betyder innan man påstår att det inte går att tjäna pengar längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Vem skulle berätta för omvärlden om man hade en robot som gjorde 20+% per år? "Hej, jag har en algoritm som genererar enormt mycket säkra pengar. Vill ni också ha den?".

Om något så lär mörkertalet på den här fronten vara enormt varpå eventuellt forskning lär bli väldigt skev.
Om du har en strategi som genererar 20% per år vill du givetvis ha investerare så du faktiskt tjänar pengar. Och för att få någon att investera i din strategi måste du visa upp ett track record.

Så har väldigt svårt att det skulle finnas speciellt många som sitter i hemlighet och tjänar 20% med småpengar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback