Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-20, 10:02
  #1
Medlem
Enoch.Thulins avatar
När den helt interna uppgörelsen inom kulturvänstern håller på att gå överstyr, jag avser #MeToo, så passar Lisa Bjurwald på att försöka få det hela till att vara Flashbacks fel.

Citat:
Men man behöver bara gå in på rättshaveristforumet Flashback för att se vilken liten effekt sådant som etik och fakta har på en lynchmobb som väl har dragit igång.

Det är närmast parodiskt när någon som jobbat på Expo & Expressen, som ju har uthängningar av oliktänkande som affärsidé, nu plötsligt börjar oroa sig för "uthängningar" & dessutom försöker lägga skulden på Flashback när det är hennes egna kompisar inom tokvänstern som står för uthängningarna.

Det är inte riktigt lika kul längre när det är dina egna kompisar som hängs ut, eller hur Lisa?

https://www.journalisten.se/debatt/lat-rensningen-borja
__________________
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2017-10-20 kl. 10:23.
Citera
2017-10-20, 10:09
  #2
Medlem
Kan du länka till hennes text i trådstarten?
Citera
2017-10-20, 10:23
  #3
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Kan du länka till hennes text i trådstarten?
Sorry, fixat nu.
Citera
2017-10-20, 10:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När den helt interna uppgörelsen inom kulturvänstern håller på att gå överstyr, jag avser #MeToo, så passar Lisa Bjurwald på att försöka få det hela till att vara Flashbacks fel.



Det är närmast parodiskt när någon som jobbat på Expo & Expressen, som ju har uthängningar av oliktänkande som affärsidé, nu plötsligt börjar oroa sig för "uthängningar" & dessutom försöker lägga skulden på Flashback när det är hennes egna kompisar inom tokvänstern som står för uthängningarna.

Det är inte riktigt lika kul längre när det är dina egna kompisar som hängs ut, eller hur Lisa?

https://www.journalisten.se/debatt/lat-rensningen-borja
Först blev jag förbannad men sen full i skratt. Hon kallar alltså över en miljon människor för rättshaverister.
Citera
2017-10-20, 10:27
  #5
Medlem
Etablissemanget börjar bli rädda när deras mediaorgan börjar ifrågasättas. En väntad reaktion.
Citera
2017-10-20, 10:37
  #6
Medlem
Glajjans avatar
Hon är bara avundsjuk. Att flashback gör hennes jobb fan så mycket bättre än de så kallade professionella. Våran etik och moral är fan så mycket sundare och högre stående än hennes, som trådstartaren pekar ut.

Lisa Bjurwald som kommunister och Sverigefientliga faktiskt ser upp till använder sig även i artikeln av det lägsta av de lägsta argumenten som finns i existens
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa Bjurwald
Det är 2017.
Jag avslutar inlägget som journalisterna brukar avsluta sina artiklar så finurligt; Ridå
Citera
2017-10-20, 10:37
  #7
Medlem
Vita män i medelålder hängs ut = Journalistik.
Vänsterjournalister hängs ut = Rättshaveri.

De har alltid skyddat sin egna sfär. Därför är det inte intressant att läsa om vad de tycker.
Citera
2017-10-20, 10:53
  #8
Medlem
Vi alla vet att hon är inne här och läser som alla andra sk journalister i vårt land så vill passa på att tacka för humorn såhär på förmiddagen.


Ha en bra dag Lisa!
Citera
2017-10-20, 11:10
  #9
Medlem
YP4XQs avatar
Slutade jag läsa vid "Som erfaren journalist ...". Redan där försöker hon framstå som om hon vore något mer allsmäktigt vetande.

Kom alltså bara knappt igenom första raden för att inse det skulle bli meningslöst läsande.
Citera
2017-10-20, 11:50
  #10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Hon är bara avundsjuk. Att flashback gör hennes jobb fan så mycket bättre än de så kallade professionella. Våran etik och moral är fan så mycket sundare och högre stående än hennes, som trådstartaren pekar ut.

Lisa Bjurwald som kommunister och Sverigefientliga faktiskt ser upp till använder sig även i artikeln av det lägsta av de lägsta argumenten som finns i existens
Jag avslutar inlägget som journalisterna brukar avsluta sina artiklar så finurligt; Ridå
"it is current year" är ett MEME vid det här laget, men de vet förstås inte Lisa Bjurwald. Penibelt!
Citera
2017-10-20, 12:35
  #11
Medlem
Jaa, du Bjurwald.

För mig, gängse svensk kvinna, tar inte kulturmannens skrumpne pung i min mun, är det egalt vad Virtanen har gjort/inte gjort med Wallin.

För det Virtanen, Mellin, Hellin, Mattson, ni faktiskt har gjort är så mycket allvarligare än så.

Ni är nu Sveriges mest hatade yrkesgrupp.

Ni har, by proxy, via ombud, utsatt den svenska flickan/kvinnan för en gruppvåldtäkt utan dess like och du vet mycket väl att de som drabbades/drabbas hårdast är de svagaste bland oss.
Citera
2017-10-20, 13:57
  #12
Medlem
Bara-Robins avatar
Ah juste. När det handlar om Virtanens potentiella sexualbrott så ska vi inte prata om det eftersom pressetiska regler. När det kommer till någon okänd SD-anhängare så har det däremot högt allmänintresse.
Likadant invandrare=pressetiska regler och svensk=allmänintresse.
Håhå jaja...

Edit. Så ger man cred till Expressens Matsson för hans moraliska högfärdighet i ämnet.
*Host Jim Olsson, *Host.
Eller SVT och den där sjukskötaren som administrerade Facebookgruppen "rädda vården".
Allmänintresse när det passar agendan och pressetiska regler när det passar agendan.
Ja de är sannerligen på en helt annan moralisk nivå de där journalisterna, den saken är klar. Åt vilket håll har vi nog meningsskiljaktigheter om dock.
__________________
Senast redigerad av Bara-Robin 2017-10-20 kl. 14:17.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback