Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-20, 08:32
  #1
Medlem
Har TV med två HDMI uttag men behöver fyra då jag har Blueray, PS4, digitalbox och dator som ska kopplas till teven. Har nu en switch, men den håller nog på att gå sönder då den tappar kanalerna titt som tätt. Har löst det för datorn genom att koppla den direkt i teven, men då blir datorbilden förstorad hela tiden och inte bara när knappen är intryckt för just hdmi till datorn och jag får rycka ut sladden hela tiden vilket jag inte vill då jag skadar uttaget och var orsaken att jag köpte switch från början.

Ska jag köpa twå switchar med två uttag eller en switch med fyra uttag och vilken är egentligen bäst? Använder inte min blueray så mycket då de flesta filmer som kommer på dvd redan kommit på hbonordic/Netflix
Citera
2017-10-20, 09:16
  #2
Medlem
paerras avatar
Om du samtidigt behöver köpa nytt ljud så kan jag rekommendera en hemmabioreceiver som har inbyggd hdmi växel (vilket de flesta har idag)

Den behåller ljudet och skickar bilden vidare till tv’n

Leta efter en som har 4 hdmi ingångar och 2 utgångar
Citera
2017-10-20, 19:13
  #3
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paerra
Leta efter en som har 4 hdmi ingångar och 2 utgångar

Varför skulle man behöva två utgångar till EN HDMI ingång på en TV????
Citera
2017-10-20, 21:21
  #4
Moderator
yz44s avatar
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Te...-1-2000031336/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback