Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-20, 00:47
  #1
Medlem
Hej! Min flickvän gjorde slut för 2 månader sedan efter 1 års tid med väldigt intensivt träffande. Vi var nästan konstant. Hon sa alltid hur bra jag var ända till slutet, hur attraherad hon var och att hon såg hela sin framtid med mig.
Sen i slutet var det mest bråk i 1 månad. Fruktansvärt mycket och det gick ej vända på. Mest för jag mådde dåligt.
Men nu till saken. I början var jag lite needy, hon grät när jag hämtade mina kläder, grät efter vi hade sex.
Sen nu i 2 veckor har inte jag tagit någon kontakt alls. Hon ringde en gång för ett tag sedan och vi skrattade och pratade. Hon hade tårarna i halsen när vi skulle lägga på.
Hon skrev att hon saknade mig för 1.5 vecka sedan. Svarade "ja det är du som tog beslutet. Det är som det Är ".
Nu skrev hon igen "Hej. Vad gör du?". Hon förmår inte sig ifrån att skriva.
Vad vill hon, och finns det någon chans att jag kan få tillbaka henne? Hon har gråtit varenda gång när vi träffats (senast 1 månad sen hämtade en väska) och senast i telefon. Sen skrev hon dagen efter "ville ej lägga på igår".

Är hon osäker på sitt beslut fast rädd att gå in i det igen? Jag ger ju henne ingen bekräftelse längre så det kan ju inte handla om det. För det får hon inte.

Vad vill hon egentligen? Hade kunnat ge henne en sista chans om hon sa det, men då hade hon fått kämpa. Finns det någon chans att hon ångrar sig tror ni? Vad ska jag göra? Samt vad ska jag svara på "Hej vad gör du?"

Hon är 20 jag 22.
Citera
2017-10-20, 01:28
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlake123
Hej! Min flickvän gjorde slut för 2 månader sedan efter 1 års tid med väldigt intensivt träffande. Vi var nästan konstant. Hon sa alltid hur bra jag var ända till slutet, hur attraherad hon var och att hon såg hela sin framtid med mig.
Sen i slutet var det mest bråk i 1 månad. Fruktansvärt mycket och det gick ej vända på. Mest för jag mådde dåligt.
Men nu till saken. I början var jag lite needy, hon grät när jag hämtade mina kläder, grät efter vi hade sex.
Sen nu i 2 veckor har inte jag tagit någon kontakt alls. Hon ringde en gång för ett tag sedan och vi skrattade och pratade. Hon hade tårarna i halsen när vi skulle lägga på.
Hon skrev att hon saknade mig för 1.5 vecka sedan. Svarade "ja det är du som tog beslutet. Det är som det Är ".
Nu skrev hon igen "Hej. Vad gör du?". Hon förmår inte sig ifrån att skriva.
Vad vill hon, och finns det någon chans att jag kan få tillbaka henne? Hon har gråtit varenda gång när vi träffats (senast 1 månad sen hämtade en väska) och senast i telefon. Sen skrev hon dagen efter "ville ej lägga på igår".

Är hon osäker på sitt beslut fast rädd att gå in i det igen? Jag ger ju henne ingen bekräftelse längre så det kan ju inte handla om det. För det får hon inte.

Vad vill hon egentligen? Hade kunnat ge henne en sista chans om hon sa det, men då hade hon fått kämpa. Finns det någon chans att hon ångrar sig tror ni? Vad ska jag göra? Samt vad ska jag svara på "Hej vad gör du?"

Hon är 20 jag 22.

Klart hon vill ha dig tillbaka. Upp till dig om du vill ge henne en chans till eller inte.
Citera
2017-10-20, 01:41
  #3
Medlem
jagnickars avatar
Fråga henne varför hon hör av sig . Be om att få träffa henne och fråga vad hon känner osv och prata ordentligt . Lättare att vara seriöst i verkligheten speciellt när det gäller sånnadär grejer
Citera
2017-10-20, 01:48
  #4
Medlem
Men senast för 1.5 vecka sedan sa hon att hon inte var redo... fattar ej vad hon håller på med.
Citera
2017-10-20, 01:49
  #5
Medlem
Bråk och göra slut? Vill hon ha drama? I så fall, gå vidare. Det är inte värt det.

Så ta dig en funderare, inte på vad som sagts utan utfirån hur hon har aggerat och hur ert förhållande varit.
Citera
2017-10-20, 04:47
  #6
Avstängd
Jag tror inte hon vill ha dig tillbaka, jag tror hon är rädd för att vara ensam, en tjej som gör slut har med 90% redan en ny kille eller en ny kille i åtanke, det har nog skitit sig med denne och hon är rädd och vill ha en reträttväg... (min teori)
Citera
2017-10-20, 07:02
  #7
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlake123
Men senast för 1.5 vecka sedan sa hon att hon inte var redo... fattar ej vad hon håller på med.
Hon vill ha dig som kk.
Citera
2017-10-20, 09:39
  #8
Medlem
LittleRoos avatar
Jag tror att hon inte riktigt vet själv vad hon vill. Ni har som sagt varit ett par sedan ett år tillbaka, samt träffats intensivt under den perioden. Det kan vara svårt att anpassa sig till att vara ensam efter det. Tror att hon saknar närheten och tanken av er och därför ringer hon och grinar om vartannat.

Tror även att det i kombination med att hon vill ha kontroll över dig och hör av sig för att se om du har gått vidare och kanske träffat någon annan.

Du gör nog rätt i att bara fråga henne rakt upp och ner så slipper du gå och överanalysera allt.
Citera
2017-10-20, 10:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRoo
Du gör nog rätt i att bara fråga henne rakt upp och ner så slipper du gå och överanalysera allt.

Det är det klokaste alternativet.

Och håller med om det där med kontroll, inte alls ovanligt och det kan stöka till det i hjärnan rejält.
Citera
2017-10-20, 12:48
  #10
Medlem
Provocative2.0s avatar
Eftersom ni lesbiska är i en stor minoritet så är hon rädd att vara singel. Så nu har hon dig som backup.
Citera
2017-10-20, 14:57
  #11
Medlem
imperatrixs avatar
Vad var det ni bråkade om, samt hur skiljer sig er förmåga att hantera konflikter nu jämfört med hur det var för er för två månader sedan? Även om personen inte vill ha en kärleksrelation med dig kan ni ju fortfarande ha andra typer av relationer, men det är ju inget ni behöver bestämma i förväg. Hur vill du själv att det ska vara mellan er? Vill du att ni har kontakt, och i såna fall: vilken utformning och vilket innehåll vill du att er kontakt ska ha?
Citera
2017-10-20, 20:51
  #12
Medlem
Jag vill ej ha någon vänskaprelation i detta skedet. Då jag i detta skedet mår illa av tanken och bilderna av att hon är med någon annan.
Jag vill ha en 100%ig relation. Inget annat just nu. De har jag sagt till henne.
Hon svarade nu "tråkigt att vi aldrig kommer snacka mer men så får det vara "
Tror ni hon kan ångra sig när hon verkligen känner att hon förlorat det? För nu har hon ändå haft mig där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback