Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-19, 19:43
  #1
Medlem
hej
får inte igång detta spel. är ju gammalt men kult.
vid installation står det att jag inte har nog med ram. behöver 128mb men jag har 2gb. men det gick att installera iaf.
annars vill det inte starta upp, har prövat att det ska köras på gammalt windows i kompatibilitetsläge.

något förslag någon?
Citera
2017-10-19, 21:03
  #2
Medlem
splitfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisber
hej
får inte igång detta spel. är ju gammalt men kult.
vid installation står det att jag inte har nog med ram. behöver 128mb men jag har 2gb. men det gick att installera iaf.
annars vill det inte starta upp, har prövat att det ska köras på gammalt windows i kompatibilitetsläge.

något förslag någon?
Vilken Windows-version kör du?
Varifrån kommer spelet? Torrent? GOG.com?
Citera
2017-10-19, 23:38
  #3
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisber
hej
får inte igång detta spel. är ju gammalt men kult.
vid installation står det att jag inte har nog med ram. behöver 128mb men jag har 2gb. men det gick att installera iaf.
annars vill det inte starta upp, har prövat att det ska köras på gammalt windows i kompatibilitetsläge.

något förslag någon?

På vilket sätt har du laddat ner det ?.
Det smidigaste är att köpa det på steam och ladda ner det tycker jag.
Vill också tillägga att Heroes of might and magic III är det bästa enligt mig.
Inga gulliga drakar och operasång.
Citera
2017-10-20, 12:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splitface
Vilken Windows-version kör du?
Varifrån kommer spelet? Torrent? GOG.com?
jag kör Windows 10 och har orginal cd
Citera
2017-10-20, 12:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
På vilket sätt har du laddat ner det ?.
Det smidigaste är att köpa det på steam och ladda ner det tycker jag.
Vill också tillägga att Heroes of might and magic III är det bästa enligt mig.
Inga gulliga drakar och operasång.
Har orginal cd. Och kan hålla med om att 3:an är bra men ville pröva klara 4:an oxå. Hittade det när jag städade undan lite skrot hemma😀
Citera
2017-10-20, 13:05
  #6
Medlem
splitfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisber
jag kör Windows 10 och har orginal cd
En snabb googling gav detta:
"Some HoMM IV releases (GE,UK for example) utilize Safedisc v2 copy protection. Windows 10 can have problem with old copy ptotection (like Safedisc/Securom). Only US release of HoMM IV: Winds of War does not have any copy protection and therefore can work on Windows 10 without problems.
In any way a fresh reinstall of the game is recommended. You should install main HoMM IV (US/UK) game first, HoMM IV: GS in the middle (optional) and finally HoMM IV: WoW US release. Also
1. Do not install the game into 'Program Files' folder. Use C:\HEROES4\ or something like that.
2. If the game won't start, try setting 'Windows 98' compatibility mode for game executable.
3. Try disabling antivirus program because it is known to interfere with the game.
4. You should run the game as administrator (at least first time) otherwise the game couldn't create the necessary registry entries."
från https://www.celestialheavens.com/forum/7/15876
Citera
2017-10-20, 16:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splitface
En snabb googling gav detta:
"Some HoMM IV releases (GE,UK for example) utilize Safedisc v2 copy protection. Windows 10 can have problem with old copy ptotection (like Safedisc/Securom). Only US release of HoMM IV: Winds of War does not have any copy protection and therefore can work on Windows 10 without problems.
In any way a fresh reinstall of the game is recommended. You should install main HoMM IV (US/UK) game first, HoMM IV: GS in the middle (optional) and finally HoMM IV: WoW US release. Also
1. Do not install the game into 'Program Files' folder. Use C:\HEROES4\ or something like that.
2. If the game won't start, try setting 'Windows 98' compatibility mode for game executable.
3. Try disabling antivirus program because it is known to interfere with the game.
4. You should run the game as administrator (at least first time) otherwise the game couldn't create the necessary registry entries."
från https://www.celestialheavens.com/forum/7/15876
Tackar ska pröva detta. Men som gammal och okunnig 😀 får man hoppas på det bästa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback