Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-10-21, 17:18
  #49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asylbarn
Fast det där var inte dyrt alls. Helt absurt låga böter..
Jag kan hålla med om att de borde varit ännu högre.
Citera
2017-10-21, 18:44
  #50
Avstängd
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
Det är inte alls lagligt att prata i mobiltelefon medan du kör....

https://www.transportstyrelsen.se/gl...fa_a5_webb.pdf

Det är olagligt om man gör det på ett sådant sätt att man riskerar att orsaka olyckor. En tandlös lagstiftning, tycker det borde vara olagligt helt och hållet jag.

Att hålla på att Sms:a, surfa på facebook eller instagram är helt förkastligt och idiotiskt. Sådant får man göra då man parkerat bilen. Att titta på film, oavsett om det är porr eller vanlig film, medans man kör är fullkomlig idioti som både kan och skall straffa sig hårt.

Mao tycker jag denna dom är helt rätt.
Citera
2017-10-21, 20:41
  #51
Medlem
Studsbolls avatar
GM är ett totalt stolpskott och domen för mild. Att titta på film, oavsett typ, när man kör borde betraktas betydlig grövre än det gjorts i det aktuella fallet. Dåren framför ett tungt fordon med många passagerare och har ett stort ansvar som han missbrukar totalt. Han är olämplig för alla behörigheter, men borde bli av med buss för all framtid. Dessutom måste han vara efterbliven på något sätt; tänkte han att han kunde sitta där och glo på film utan någon skulle reagera? Porr dessutom med ungdomar som sitter och ser vad han gör? Jävla byfåne!
Citera
2017-10-22, 00:41
  #52
Medlem
Zoom008s avatar
Om han inte kan slita sig på jobbet från att runka under bussfärd kan man ju fundera på vad han gör på fritiden? Vilken stolle och jag förmodar att han kört sitt sista pass. Numera är ju nästan varenda busschaufför av utländsk härkomst. Jag tror inte att han var svensk men kan ju ha fel? Har knappt sett en enda svensk köra buss i Stockhom på åratal.
__________________
Senast redigerad av Zoom008 2017-10-22 kl. 00:45.
Citera
2017-10-22, 03:16
  #53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Dom https://minfil.org/E5JfJfc2b8/_sters...2017-10-19.pdf

Lägger detta i trådstarten

/Mod
__________________
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-10-23 kl. 11:31.
Citera
2017-10-22, 03:25
  #54
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Om han inte kan slita sig på jobbet från att runka under bussfärd kan man ju fundera på vad han gör på fritiden? Vilken stolle och jag förmodar att han kört sitt sista pass. Numera är ju nästan varenda busschaufför av utländsk härkomst. Jag tror inte att han var svensk men kan ju ha fel? Har knappt sett en enda svensk köra buss i Stockhom på åratal.

Enligt namn och utseende så verkar han vara helsvensk. Sedan var det väl en turistbuss han körde? Verkar nästan enbart vara svenska män i övre medelåldern som kör turistbussar. (Stadsbussar en annan sak, här i Göteborg är det väl kanske 10% svenskar som kör stadsbuss.)
På hans flygjobb sitter han dessbättre inte bakom spakarna, tillhör ground crew. Tror att hans bussjobb är extraknäck på fritiden. (Eller var snarare).
Citera
2017-10-22, 03:26
  #55
Medlem
Spoke_islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Om han inte kan slita sig på jobbet från att runka under bussfärd kan man ju fundera på vad han gör på fritiden? Vilken stolle och jag förmodar att han kört sitt sista pass. Numera är ju nästan varenda busschaufför av utländsk härkomst. Jag tror inte att han var svensk men kan ju ha fel? Har knappt sett en enda svensk köra buss i Stockhom på åratal.
Han är svensk. Bjö*n Ande*s Oldst*and heter han. *=R.
Citera
2017-10-22, 03:28
  #56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Om han inte kan slita sig på jobbet från att runka under bussfärd kan man ju fundera på vad han gör på fritiden? Vilken stolle och jag förmodar att han kört sitt sista pass. Numera är ju nästan varenda busschaufför av utländsk härkomst. Jag tror inte att han var svensk men kan ju ha fel? Har knappt sett en enda svensk köra buss i Stockhom på åratal.

Han heter enligt domen i trådstarten Bj*rn Oldstr*nd: dvs ett svenskt namn, och bor i Östersund (55 mil norrut).

*ö,a

Han har också ett väldigt typiskt svenskt utseende enligt en bild i trådstarten.

(FB) Busschaufför tittade på porrfilm, döms till 19 000 i böter

Så han är bara en vanlig gubbsjuk porrknarkare med noll impulskontroll.
Citera
2017-10-22, 03:49
  #57
Medlem
BewilderedHulders avatar
Ehe?!

Varför inte ge honom sparken och körförbud resten av livet! Helst en spark ur landet också!
Citera
2017-10-22, 04:20
  #58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Ehe?!

Varför inte ge honom sparken och körförbud resten av livet! Helst en spark ur landet också!

Björn verkar ha ett annat jobb, så jag förmodar han bara extraknäckt som busschaufför. Hoppas ingen fortsätter använda honom som chaufför för han är ju en uppenbar fara i trafiken.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback