Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-19, 16:50
  #1
Medlem
Hej. Jag har under några månaders tid trappat ner på Citalopraem från att ha ätit 40 mg till 20 mg några veckor senare, för 5 veckor sen 10 mg och för ca 10 dagar sen slutat helt med medicinen. Ett stort framsteg för mig som velat slutat länge och har ätit sådana här mediciner sen tonåren. Dock har jag sen jag slutade haft väldigt jobbiga utsättningssymtom såsom illamående, yrsel och trötthet som knockar mig och hindrar mig från att leva ett normalt liv.

Har ni några tips som kan hjälpa? Ska jag börja äta dem igen fast bara 5 mg? Trodde jag var redo att sluta helt efter 10 mg. Läkaren också.

Tacksam för svar. / ☺
Citera
2017-10-19, 16:54
  #2
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2017-10-19, 17:21
  #3
Medlem
okok1s avatar
Jag trappade ner från 20 mg till 1.25 mg, och sedan slutade jag äta dem. Det fungerade riktigt bra och jag fick inga större utsättningssymtom, om inga alls. Trappade jag ner för snabbt hoppa jag upp till föregående dos i några dagar och provade igen. Att sluta i några dagar när jag åt 10 mg var ett helvete!

Edit: kan vara lite tydligare; jag gick från 20 mg till 10 mg->5 mg->2.5 mg->1.25 mg och sedan slutade jag efter några dagar på 1.25 mg.
__________________
Senast redigerad av okok1 2017-10-19 kl. 17:52.
Citera
2017-10-19, 17:47
  #4
Medlem
Hej! Okej tack för svar! Då går jag tillbaks till 10 mg för såhär kan jag inte må. Vilken skit man stoppat i sig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback