Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-19, 13:35
  #1
Medlem
happymeal1s avatar
Hej, har sökt runt lite bland olika forum men hittar inget svar till specifikt Sony XZ. Går det på något sätt att ändra storleken på texten i sms? Kan ju ändra textstorlek i övrigt på denna lur men ej på sms. Går inte att dra med fingrarna åt olika håll som på min tidigare HTC. Samsung har nå system med volymknappen, fungerar ej här. Finns inget i inställningarna heller. Är det bara så att man får acceptera storleken på texten som de förvalt.. Inte lätt utan glasögon/linser att se..

Mvh
Citera
2017-10-19, 13:41
  #2
Medlem
Ladda ner appen "chomp SMS".
Jättebra app som drar mindre batt mm. Finns massor med inställningar och det går att ändra storlek på bokstäverna, färg på bakgrunden mm.

Please open chompSMS settings > theme it > edit and choose conversation or conversation list (or both) and you'll see options to change type of font, colour, size and much more!
Citera
2017-10-19, 13:55
  #3
Medlem
happymeal1s avatar
Kanon! Ska kolla upp den appen och ändra till den som standard. Kommer spara mycket svordomar
Citera
2017-10-19, 14:54
  #4
Medlem
Jes!

Jag använde den själv på min Xperia z5 compact. Nu har jag samma app på Motorola oxå.
Appen är gratis en månad. Tror den kostar runt 20kr att köpa loss.. Men det är den helt klart värd!
Man kan använda den sen på framtida mobiler så länge du loggar in med ditt Google account.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback