Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-10-25, 13:38
  #85
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Mm, jag falsifierade ditt påstående. Du får såklart tycka vad du vill, men det du säger stämmer inte. Försök att vara saklig.

Du såg inte inläggen där vi visade vinsten för ICA-butiker?

Men du påstår att utomeropér inte stjäl för att du känner en som inte gör det ? snacka om att dra alla över en kam

Nej, jag har inte stalkat dina inlägg, så jag har inte läst den.
Men eftersom svensken nu ska få jobba till 75 för att kunna betala för orberna kommer betalande svenskarna snart inte ha några pengar kvar att betala för. 95% av lönen kommer snart att gå till skatt för att illegala barnfamiljer från hela jordklotet ska få fullvärdig soc och tandvård och hjärtbyte och bostadsrätt och ett eget dagis och och och

do the math.
Inga pengar kvar - ingen köpkraft från dom som ännu betalar - inget att köpa in nytt för - tomma hyllor
Citera
2017-10-26, 07:00
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Men du påstår att utomeropér inte stjäl för att du känner en som inte gör det ? snacka om att dra alla över en kam.
Jag har _inte_ skrivit att utomeuropéer inte stjäl, jag har falsifierat ditt påstående om att _alla_ utomeuropéer stjäl.

Fördjupning: https://sv.wikipedia.org/wiki/Falsifierbarhet
Citera
2017-10-26, 08:25
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Någonting säger mig att du inte heller gick med i Pridetåget 2017. 2016, kanske?

Tack!

Nej det gjorde jag verkligen inte och jag ber varje dag för att nästa lastbil ska preja rakt in i det förbannade bög-tåget. Sist så klippte fanskapet åtminstone benet på en zigenarjävel vilket värmer lite i alla fall.

Nej dessa jävla undermänniskor har i alla tider varit en plåga för världen, lösningen är att isolera eller utrota problemet. Anamma en NATO taktik kanske? Dvs bomba skiten tills problemet är borta, puts väck.
__________________
Senast redigerad av StupidMonkey 2017-10-26 kl. 08:32.
Citera
2017-10-26, 11:09
  #88
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Enligt en kvinna jag pratade med vars mamma jobbar i livsmedelshall i söderort har matstölderna ökat markant senaste tiden. De flesta saknar ID när polisen kommer.
De har nu börjat skicka sina barn för att stjäla mat. De får ju inga straff...
Att det finns nåt korn av sanning i detta visar väl en utsnitt av en timmes händelserapport från polisen.

Minderåriga som snattar i matvarubutik. En ögonblicksbild av de senaste timmarna:
15.23 matvarubutik Trångssund
15.26 matvarubutik Bredäng
15.41 matvarubutik Tullinge
15.57 matvarubutik Liljeholmen
16.00 matvarubutik Nackarapport från polisen:
https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...tockholms-lan/

Idag när jag kom in på Lidl Folkungagatan fick jag sällskap av polis som mötte upp en vakt och de gick med arga steg in i ett rum till vänster om entren.
När jag kom längre in i butiken fälldes jalusin till lagret upp och där inne stod flera poliser och vakter.

Kommer våra butiker att tömmas så vi blir utan mat framöver?
Det går snabbt utför.


Jag har märkt att det är fler vakter, som ser väldigt alerta ut, i mataffärerna i Stockholm och att vissa kunder får en vakt som går och punktbevakar dem.

Jag köpte Nescafé i min vanliga mataffär och när jag kom till kassan så frågade kassörskan om jag ville ha lock till det. Jag fattade inte vad hon menade så hon frågade igen och drog upp och viftade med ett plastlock. Tydligen ställs burkarna ut i hyllorna utan lock nu, bara med det där plastskyddet på burken. Kassörskan sa något om att det stjäls ofta så därför har de plockat bort locken.
Jag gissar att det är folk som inte har kaffebryggare utan bara tillgång till varmvatten som främst köper eller snattar kaffet, typ hemlösa.
Citera
2017-10-26, 11:13
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag gissar att det är folk som inte har kaffebryggare utan bara tillgång till varmvatten som främst köper eller snattar kaffet, typ hemlösa.
Och det är den kategorien du tillhör?

För övrigt tror jag att många som stjäl snabbkaffe säljer det vidare till mindre nogräknade butiker. Och att icke kompletta förpackningar är svåra att sälja.
Citera
2017-10-26, 11:20
  #90
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Och det är den kategorien du tillhör?

För övrigt tror jag att många som stjäl snabbkaffe säljer det vidare till mindre nogräknade butiker. Och att icke kompletta förpackningar är svåra att sälja.


Så kan det förstås vara, att de snattar massor och säljer för att få cash.

Jag tillhör kategorin känslig mage och får i perioder tyvärr hålla mig till blaskkaffe för att slippa magknip.
Citera
2017-10-26, 11:27
  #91
Medlem
Vi har wt-pack som gör detsamma, de stjäl för att imponera på andra wt - ohyra.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback