Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-06-23, 17:50
  #37
Medlem
Dokumentär på netflix
Life Overtakes Me 2019
Citera
2019-09-23, 16:47
  #38
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/apa...s-spela-sjuka/
Den serbiska pojken var bara tolv år när han försökte ta sitt liv.

Orsaken:

Hans föräldrar tvingade honom att spela apatisk – som en del i den svenska asylprocessen.

Nu berättar pojken själv om tiden som ”sjuk”.

– Jag bad till Gud varje gång att någon skulle säga till min pappa: ”Vad håller ni på med, din unge är ju frisk?”, säger han till Filter.
...
Filter har även pratat med en armenisk flicka som drabbats av samma sak.

När hon var tio år, hösten 2009, bestämde hennes pappa och styvmamma att hon skulle bli apatisk. Hon togs ur skolan och fick ett antal riktlinjer att förhålla sig till, enligt Filter:

Prata inte, le inte, var inte ute på egen hand, reagera inte på någonting.

Hon fick leva på yoghurt och näringsdryck.

– Jag kommer ihåg att min styvmamma kunde laga mat så det doftade i hela hemmet, men jag fick inte äta. Ibland kunde jag smyga upp och ta en brödbit eller någonting, för jag var så hungrig, berättar flickan i Filter.

Syftet var att få till ett uppehållstillstånd.

Apatin varade i knappt ett år, innan pappan blev så rädd att bli avslöjad att flickan fick bli frisk igen.

Och så småningom blev hon placerad i familjehem och fick uppehållstillstånd på egen hand, framgår i Filter.
Jag liksom de flesta andra genomskådade denna bluff för 10 år sedan, liksom tiggarbluffen, flyktingbluffen, miljöbluffen.

I samtliga dessa fall så verkar det som om dessa bluffar slagit mest och bäst i Sverige av alla länder på jorden.

Det enda man förundrat har kvar att ta reda på är hur de svenskar är funtade som går på samma naiva bluffar gång efter gång. Jag skulle verkligen vilja förstå deras bild av människan.
Citera
2019-09-23, 19:09
  #39
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag liksom de flesta andra genomskådade denna bluff för 10 år sedan, liksom tiggarbluffen, flyktingbluffen, miljöbluffen.

I samtliga dessa fall så verkar det som om dessa bluffar slagit mest och bäst i Sverige av alla länder på jorden.

Det enda man förundrat har kvar att ta reda på är hur de svenskar är funtade som går på samma naiva bluffar gång efter gång. Jag skulle verkligen vilja förstå deras bild av människan.
Mmmm... men nu när det är bevisat att det var en bluff så borde alla dessa människor som skrek RASISSSTTT!!!! till alla som tvivlade ta mig fan borde gå och be alla om ursäkt, om det finns det minsta ryggrad kvar i dom!!

Eller vad säger ni vänstermänniskor???
Citera
2019-09-23, 20:24
  #40
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Mmmm... men nu när det är bevisat att det var en bluff så borde alla dessa människor som skrek RASISSSTTT!!!! till alla som tvivlade ta mig fan borde gå och be alla om ursäkt, om det finns det minsta ryggrad kvar i dom!!

Eller vad säger ni vänstermänniskor???
Av någon anledning är avböner från alla naiva svenskar som gått på hårdare människors bluffar sällsynta i media. Jag har alltid undrat hur de tänker. Skäms de? Tror de fortfarande inte det är en bluff? Rycker de på axlarna?

Själv förundras jag över min extremt höga intelligens, eftersom jag gång på gång lyckas genomskåda bluffarna. Men det är antagligen inget speciellt, kanske 95% av oss som gör det. Tyvärr jobbar vi inte på tidningar eller som läkare eller politiker.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback