Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-19, 07:58
  #1
Medlem
lordofgoodandevils avatar
Hej jag är en cool robotapa från yttre rymden. Så... med det sagt
så tänkte jag att vi i den här tråden skall ta oss an den största
frågan om allt. (Hur vi skapar en trivsam situation på jorden idag).

Detta är integration och invandring och just därför tänkte jag
fokusera på den sociala biten i den här tråden.

Rasism är någonting ingen gillar.
Vem kan vara rasist? Alla. Därför är det viktigt att
samtliga folkgrupper måste skilja på sig.

Jag fattar redan att ni säger "Men dom som är blandras då"
Ja, ett eget land? Problem eller?

Den här tråden heter "Den stora tråden om lösningen på rasism och invandring".
Det betyder att vi kan presentera olika förslag på lösningar, jag
har redan presenterat min att raserna måste dela på sig.

Synpunkter?
Låt diskussionen börja!

Trådregler:
1. Lösningsfokuserad debatt.
2. Ej gnäll utan egna lösningar.
3. Ej utpekande av andra och att man säger
"Amen titta så dumma den där rasen är". osv.

Ni förstår vad jag menar om ni inte är dumma i huvudet.

Och om ni är dumma i huvudet så får jag förtydliga att syftet från mig med den här tråden är att alla raser ska kunna leva i harmoni
med varandra, fast om det blir blandat blir det ungefär lika nyttigt
och gott som att dricka blandsaftkoncentrat, och då snackar vi
extremt koncentrerad saft... man får ju sjukdomar!!!
lett till rasism, spänningar, krig osv.

Jorden är redan mångkulturell och det funkade inte så bra heller.
Blandat fungerar ABSOLUT inte.

Så vad gör vi? Diskutera!!
__________________
Senast redigerad av lordofgoodandevil 2017-10-19 kl. 08:01.
Citera
2017-10-19, 08:28
  #2
Medlem
Finns redan mångkulturella experiment. Något fungerar bra och några som inte fungerar sämre eller inte alls. Vill man ägna sig åt detta bör man välja varma platser på jorden. Av miljömässiga orsaker mår jorden bättre och klimatpåverkan blir mindre ju färre som bor i nordliga trakter som t.ex Norra Europa. Bästa vore för miljön om vi t.ex i Sverige höll invånarantalet nere vid 5-6 miljoner människor. Detta skulle dämpa växthuseffekten mer än många andra åtgärder.
__________________
Senast redigerad av karanan 2017-10-19 kl. 08:43.
Citera
2017-10-19, 09:19
  #3
Medlem
Skala upp utvisningar och indraget medborgarskap. Med detta menat, de som egentligen inte är något vidare förtjust i Sverige och princip bara är här för bidrag. Dra in medborgarskap för kriminella. Överlag skulle det nog kunna handla om så mycket som 200000 - 300000. Det är alldeles för många som inte liksom borde vara här och inte fungerar här.
Fördelen om man väl hade utvisat alla dessa rent hopplösa individer är också att alla de som faktiskt mer fungerar här, går till jobbet varje dag och kämpar på skulle inte heller blivit betraktad på samma negativa sätt som idag och hade nog mer känt sig som svenskar. Sedan hade de säkert lättare kunna byta mellan jobb och göra annan karriär också, än att enbart syssla med typiska invandrarjobb oavsett utbildning.
Invandrare ska också allihop jobba. Inga ska gå hemma hela dagen och driva på bidrag. Det går aldrig att integrera folk som går hemma hela dagen, tittar på tv från sitt hemland och går på kaffeer med sina landsmän. De som verkligen inte vill jobba, hejdå! så behöver det inte finns någon mer diskussion om invandrare som parasiterar på välfärden.
Skala upp byggandet och till vettiga priser. Just nu är priserna till stor del satta utifrån, delvis att landet växer så det knakar pga invandringen och att svenskar gör så gott de kan att fly till så svenska områden som möjligt med en allt högre prislapp som följd.
Citera
2017-10-19, 10:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Skala upp byggandet och till vettiga priser. Just nu är priserna till stor del satta utifrån, delvis att landet växer så det knakar pga invandringen och att svenskar gör så gott de kan att fly till så svenska områden som möjligt med en allt högre prislapp som följd.
Nej för sjutton! Inget mer byggande. Tillräckligt många grönområden, vackra parker, skogar, sjönära områden osv. har blivit förstörda. Titta bara på tokbyggandet i Stockholm där man byggt alldeles för tätt och förstört massor av fina områden. Människan mår inte bra av att leva så tätt. Barnens skolgårdar har krympt så att de inte kan leka ordentligt. Sjukdomarna har ökat då vi redan bor för tätt och t.ex vattenbristen på somrarna har blivit ett faktum. Vårt grundvatten blir förstört av allt ifrån fimpar på marken till bilbränder i förorter. Osv. Osv. Vi behöver absolut inte bygga mer!!
Citera
2017-10-19, 10:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Nej för sjutton! Inget mer byggande. Tillräckligt många grönområden, vackra parker, skogar, sjönära områden osv. har blivit förstörda. Titta bara på tokbyggandet i Stockholm där man byggt alldeles för tätt och förstört massor av fina områden. Människan mår inte bra av att leva så tätt. Barnens skolgårdar har krympt så att de inte kan leka ordentligt. Sjukdomarna har ökat då vi redan bor för tätt och t.ex vattenbristen på somrarna har blivit ett faktum. Vårt grundvatten blir förstört av allt ifrån fimpar på marken till bilbränder i förorter. Osv. Osv. Vi behöver absolut inte bygga mer!!
Finns inget som hindrar att bygga nya glesa områden.
Citera
2017-10-19, 12:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordofgoodandevil
Hej jag är en cool robotapa från yttre rymden. Så... med det sagt
så tänkte jag att vi i den här tråden skall ta oss an den största
frågan om allt. (Hur vi skapar en trivsam situation på jorden idag).

Detta är integration och invandring och just därför tänkte jag
fokusera på den sociala biten i den här tråden.

Rasism är någonting ingen gillar.
Vem kan vara rasist? Alla. Därför är det viktigt att
samtliga folkgrupper måste skilja på sig.

Jag fattar redan att ni säger "Men dom som är blandras då"
Ja, ett eget land? Problem eller?

Den här tråden heter "Den stora tråden om lösningen på rasism och invandring".
Det betyder att vi kan presentera olika förslag på lösningar, jag
har redan presenterat min att raserna måste dela på sig.

Synpunkter?
Låt diskussionen börja!

Trådregler:
1. Lösningsfokuserad debatt.
2. Ej gnäll utan egna lösningar.
3. Ej utpekande av andra och att man säger
"Amen titta så dumma den där rasen är". osv.

Ni förstår vad jag menar om ni inte är dumma i huvudet.

Och om ni är dumma i huvudet så får jag förtydliga att syftet från mig med den här tråden är att alla raser ska kunna leva i harmoni
med varandra, fast om det blir blandat blir det ungefär lika nyttigt
och gott som att dricka blandsaftkoncentrat, och då snackar vi
extremt koncentrerad saft... man får ju sjukdomar!!!
lett till rasism, spänningar, krig osv.

Jorden är redan mångkulturell och det funkade inte så bra heller.
Blandat fungerar ABSOLUT inte.

Så vad gör vi? Diskutera!!

Frågan är hur det blir när kvotflyktingregeln går i lås för flyktingar och ekonomiska migranter. Det förhandlas i detta nu i Bryssel om hur vida GB ska kunna ta sitt ansvar efter Brexit.

Eftersom det poppar upp invandringskritiska "främlingsfientliga" partier kommer EU garanterat ladda fullt på att få igenom Kvotsystemet.

Frågan är sedan hur de klurar ihop kvoten? Finns det något ackumuleringstänk? Ett år med dubbla snittet / capita bör även tas med i ett längre perspektiv etc. Det har varit mycket slarv med just detta.

Och allra viktigast, som (M) nu fått upp ögonen för, att det behövs skärpningar, vad kommer man bry sig om det i ett Kvotbryssel? Hela EU är väl viktigare än lite olägenheter i breddgrader där man dumpar radioaktivt avfall?
Citera
2017-10-19, 12:47
  #7
Medlem
lordofgoodandevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Finns redan mångkulturella experiment. Något fungerar bra och några som inte fungerar sämre eller inte alls. Vill man ägna sig åt detta bör man välja varma platser på jorden. Av miljömässiga orsaker mår jorden bättre och klimatpåverkan blir mindre ju färre som bor i nordliga trakter som t.ex Norra Europa. Bästa vore för miljön om vi t.ex i Sverige höll invånarantalet nere vid 5-6 miljoner människor. Detta skulle dämpa växthuseffekten mer än många andra åtgärder.

Jo men det är inte Sverige som är ett mångkulturellt experiment, det är jorden som är det, för att se vilken utomjordisk ras som bör styra den intergalaktiska regeringen. Jag har fattat det nu.

(Kan anses vara trams men jag är fullkomligt seriös).

Därför menar man att om mångkulturen blir lyckligt. Mångkultur kan anses vara månen och solen också. Då finns det inte bara en balans, utan hela universum blir 1 om planen lyckas.

Det är upp till källskaparna att ta itu med det då.

Det känns som att mångkulturen är ett spel upp i oändliga dimensioner.

Klicka här
__________________
Senast redigerad av lordofgoodandevil 2017-10-19 kl. 13:13.
Citera
2017-10-19, 13:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Finns inget som hindrar att bygga nya glesa områden.
Varför just i Sverige, Norden, Norra delarna av jorden när klimateffekten ökar i en sådan rasande fart? Miljön tar minst skada i sydligare länder!!! Dessutom bör vi bevara de sista urskogarna på jorden som bl.a finns här i Norden.
Citera
2017-10-19, 13:16
  #9
Medlem
lordofgoodandevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Finns inget som hindrar att bygga nya glesa områden.

Nej. Men klimatet måste också tänkas på.

Man förstör inte skog om man bygger hus av sten och lera i öknen.

(Underförstått klimatet går åt helvete ifall skogen försvinner som ovanstående användare Karanan sa)

Ja jag kom på det citatet nu... Att dom inte kan hålla sams med andra där nere, det är och kommer alltid vara deras problem. Dom har med stor sannolikhet en elak gud som gör att dom krigar.
__________________
Senast redigerad av lordofgoodandevil 2017-10-19 kl. 13:51.
Citera
2017-10-19, 16:20
  #10
Medlem
Finns en mycket enkel lösning - be Norge om hjälp.
Kopiera deras politik tex. Inte på 20 år har det kommit så få asylanter till landet.
Vad i hela världen är det som skiljer våra länder så EXTREMT mycket åt?
Varför klarar inte svenska politiker o makthavare av det som inte verkar vara några som helst problem i grannlandet??

Citat:
UDI: – Antall asylsøkere er historisk lavt

I mai anslo UDI at det ville komme 3000 asylsøkere til Norge i år, men nå har de endret anslaget til 2500. Hittil har kun 1613 ordinære asylsøkere bedt om oppholdstillatelse i Norge.

- Antallet ordinære asylsøkere til Norge per 31. august 2017 er historisk lavt, skriver UDI i sin nye prognose som ble publisert torsdag.

- Når vi sier historisk lave tall, går vi tilbake til 1997. Da lå asylankomstene på 2271, sier UDI til VG.


Anslaget for 2018 settes samtidig ned fra 6000 til 3000.

https://www.udi.no/statistikk-og-ana...eptember-2017/
Citera
2017-10-20, 19:52
  #11
Medlem
GenesisPs avatar
https://unv.is/svt.se/opinion/per-br...-om-strukturer

Citat:
Vi svenskar förstår generellt sett inte alls strukturerna i de länder varifrån asylsökande kommer.
Citera
2017-12-06, 18:48
  #12
Medlem
Folk som kommer hit känner till blondiner, bidrag och Palme. Vi å andra sidan har ingen koll på klansamhällen och hur de funkar. Nykomlingar får en föreläsning om rättigheter. De får inte veta att vi är rasister här också, precis som folk i deras hemländer. Eller folk världen över. Varför berättar man inte nyinflyttade att enligt forskning får man en inkomstökning på hela 141 procent om man byter till ett svenskklingande namn? De får bara undervisning om hur man söker olika bidrag. Att byta namn visar att man menar allvar.

Som andra infopunkt för framgångsrikt liv är att man ska ha rätt adress. Söker man jobb och anger en adress i någon no-go-zon får man inget jobb, eller så får man lägre lön.

Här lite om namnforskningen.

https://www.nationalekonomi.se/sites...r/45-8-led.pdf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback