Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-10-24, 17:34
  #73
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Hmm ja, Trump påstår alltså vid två separata intervjutillfällen att han skickat brev och/eller ringt/kontaktat anhöriga till samtliga stupade soldater sedan han tillträdde. Vilket per omgående visar sig vara ren lögn.

Huckabee Sanders ålar sig sedan som en mask inför kamerorna (bokstavligen, kolla på kroppspråket) när hon ska försöka blanda bort korten i sakfrågan, vilket naturligtvis inte lyckas.

Trump är fullständigt moraliskt havererad, fanns det något tidigare tvivel om detta så torde det stå solklart nu.

Och varför han instinktivt, dvs tvångsmässigt, än en gång ljuger om saker som omedelbart går att verifiera går ju säkerligen att hitta psykologiska orsaker till i Trump´s defekta personlighet.


Fake news, Trump ringde och sade vad Kelly sa åt honom att säga i ett otroligt svårt telefonsamtal, att ni äcklen gör politik av det visar att ni är lika äckliga som äcklet Wilson i demokraterna.... Varför hatar ni demokrater och vänsterfolk USA så mycket?
Citera
2017-10-26, 08:43
  #74
Medlem
zergrushs avatar
Det republikanska arbetet för militären har nu kommit till att förolämpa och ljuga om änkor till veteraner:
"I called her about her dead husband. She sounded lovely. Also she lied."

https://www.youtube.com/watch?v=wnVpGoyKfKU
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
"I can only say this. I was really nice to her. I respect her, I respect her family, I certainly respect La David—who, by the way, I called La David right from the beginning, they put a chart in front, La David, it says La David Johnson. So I called right from the beginning, there's no hesitation, one of the great memories of all time, no hesitation."
Det är doubling down som gäller, oavsett hur många som intygar och vittnar om motsatsen!

http://www.slate.com/blogs/the_slate...ne_of_the.html
Citat:
Trump Says Soldier’s Widow Must Be Wrong Because He Has “One of the Great Memories of All Time”
Myeshia Johnson’s husband, Army Sgt. La David Johnson, was recently killed in action in Niger. She has said that she was upset by the condolence call she received from Donald Trump because, among other things, he stumbled while recalling her husband’s name.

Trump had just finished answering a different question by reminding the press that he is “very intelligent” and “went to an Ivy League college.”

For what it’s worth, one Trump biographer has written that he was admitted to Penn as a favor by a friendly admissions officer who knew his older brother. He did not make the dean’s list or graduate with honors.
Det blir bara mer uppenbart för varje dag som går: Fake president!
Citera
2017-10-26, 15:51
  #75
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag har sett andra presidenter stå och ta emot kistorna med stupade soldater på plats. Så inte med Donny. När det gäller telefonsamtal så gissar jag på att de flesta har ringt anhöriga vid små operationer. FDR och LBJ kunde ju inte ringa anhöriga till alla döda under 2 vk eller Vietnamkriget

Jag är usel på att förmedla känslor till andra och jag gissar på att Trump är likadan, men att han försöker göra det och då blir det som det blir.
Men då ska man låta bli och ens försöka.
Och de stora problemen uppstår när han blint försvarar sig och svingar vilt tillbaka, och till en änka.
Det är det riktigt bisarra börjar.

Det måste finans en inspelning på detta eller?
Konstigt att dom själva inte spelade in samtalet.
Samtidigt så tror vet jag hur Trump ljuger om det mesta, så möjligheten att han sagt detta är faktiskt extremt stor.
Citera
2017-10-26, 16:05
  #76
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har Trump någonsin gjort nått fel?
Och i så fall vad?

Han har inte dödat alla neocons och ljugmedia
Citera
2017-10-26, 16:16
  #77
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Han har inte dödat alla neocons och ljugmedia
Så döda pga meningsskiljaktighets skillnader är okey menar du med detta?

Frågan som var, har Trump gjort nått fel någonsin?
Och i så fall vad?

Och att inte göra nått pratades det aldrig om, så den får du ta separat om du vill försätta med den.
Citera
2017-10-26, 16:22
  #78
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubla.for.kerleken
Alla gör vi fel och alla har vi fel och brister.


Jag frågar, då jag aldrig sett något annat än försvara allt Trump gör.
Så svara på frågan nu istället.

Och en sak Trump gör fel här, är istället för inse att änkan blev ledsen efter hans samtal.
Så väljer Trump gå till motattack istället, än försöka trösta en som förlorat sin man.
Vilket är det ENDA rätta här, men narcissist som han är så är det bara han som gäller och änkor kan man smear'a tydligen som befälhavare.
Jag som inbilla mig att man får anpassa sig till rådande situation, nått som Trump är oförmögen till att klara av.
Och sen raddas nya lögner upp.

Frågan kvarstår.
Har Trump någonsin gjort nått fel?
Och i så fall vad?
Citera
2017-10-26, 16:33
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag frågar, då jag aldrig sett något annat än försvara allt Trump gör.
Så svara på frågan nu istället.

Och en sak Trump gör fel här, är istället för inse att änkan blev ledsen efter hans samtal.
Så väljer Trump gå till motattack istället, än försöka trösta en som förlorat sin man.
Vilket är det ENDA rätta här, men narcissist som han är så är det bara han som gäller och änkor kan man smear'a tydligen som befälhavare.
Jag som inbilla mig att man får anpassa sig till rådande situation, nått som Trump är oförmögen till att klara av.
Och sen raddas nya lögner upp.

Frågan kvarstår.
Har Trump någonsin gjort nått fel?
Och i så fall vad?


Det är skitsnack och det vet du. Han ville göra gott men de vände det mot honom. Ni hatare vill knäcka honom, det är så sådana hatare som ni fungerar. Han uttrycke sig kanske lite klumpigt men för fan lugna ner er! Så jävla farligt är det inte. Hon är nog mest ledsen för att han är död och det är ju demokraterna som är helt jävla empatilösa som gör politik av detta. Ge er nu för helvete och låt gubben göra sitt jobb istället för att ni ska vara på honom som blodtörstiga hyenor. Jag vet att han vill bryta rådande normer och det är något väldigt bra. Du ser ju för fan hur världen ser ut pga föregående ledare. Låt nu Trump i lugn och ro göra sitt jävla jobb. Skärp dig för fan! Gå vidare med ditt liv och sluta hata!
Citera
2017-10-26, 16:43
  #80
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubla.for.kerleken
Det är skitsnack och det vet du. Han ville göra gott men de vände det mot honom. Ni hatare vill knäcka honom, det är så sådana hatare som ni fungerar. Han uttrycke sig kanske lite klumpigt men för fan lugna ner er! Så jävla farligt är det inte. Hon är nog mest ledsen för att han är död och det är ju demokraterna som är helt jävla empatilösa som gör politik av detta. Ge er nu för helvete och låt gubben göra sitt jobb istället för att ni ska vara på honom som blodtörstiga hyenor. Jag vet att han vill bryta rådande normer och det är något väldigt bra. Du ser ju för fan hur världen ser ut pga föregående ledare. Låt nu Trump i lugn och ro göra sitt jävla jobb. Skärp dig för fan! Gå vidare med ditt liv och sluta hata!
Han valde gå till attack när änkan kände sig kränkt.
En normal president hade bett om ursäkt förbehållslöst, tror SAMTLIGA presidenter före Trump skulle välja att be om ursäkt än attack på änkan.
Även om de ansåg sig ha 100% rätt.
Men kan man inte ens lägga sig platt för en änka som har en make som fått sätta livet till, så har man allvarliga problem med sig själv.

Du kan skippa allt hatsnack, går inte på det, då det bara är en juvenil argumentationsteknik för vägra svara.

Ser du vägrar svara på frågan fortfarande.
Så frågan kvarstår.
Har Trump någonsin gjort nått fel?
Och i så fall vad?
Citera
2017-10-26, 16:55
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Han valde gå till attack när änkan kände sig kränkt.
En normal president hade bett om ursäkt förbehållslöst, tror SAMTLIGA presidenter före Trump skulle välja att be om ursäkt än attack på änkan.
Även om de ansåg sig ha 100% rätt.
Men kan man inte ens lägga sig platt för en änka som har en make som fått sätta livet till, så har man allvarliga problem med sig själv.

Du kan skippa allt hatsnack, går inte på det, då det bara är en juvenil argumentationsteknik för vägra svara.

Ser du vägrar svara på frågan fortfarande.
Så frågan kvarstår.
Har Trump någonsin gjort nått fel?
Och i så fall vad?


Men för fan du hänger ju upp dig på småsaker. Tänk presidenter som t ex drivit krig som dödat miljontals civila och till ingen jävla nytta... Inte fan bad de om ursäkt. Skärp dig för fan!
Citera
2017-10-26, 16:58
  #82
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubla.for.kerleken
Men för fan du hänger ju upp dig på småsaker. Tänk presidenter som t ex drivit krig som dödat miljontals civila och till ingen jävla nytta... Inte fan bad de om ursäkt. Skärp dig för fan!
Nej, jag pratar om det som skett, och hur Trump kunde anpassa sig till en sörjande änka.
Men Trump är viktigare än en sketen änka, det har han visat mycket klart.

Och frågan du fortsätter och undviker, och som bara bevisar en sak.
Som då är att Trump är ofelbar och perfekt.

Frågan kvarstår om du vill göra ett försök.
Har Trump någonsin gjort nått fel?
Och i så fall vad?
Citera
2017-10-26, 17:11
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubla.for.kerleken
Men för fan du hänger ju upp dig på småsaker. Tänk presidenter som t ex drivit krig som dödat miljontals civila och till ingen jävla nytta... Inte fan bad de om ursäkt. Skärp dig för fan!


Men det är en småsak som Trump inte kan göra trots att han ser ut som en idiot när han vill hävda att den unga gravida änkan med två mycket små barn har fel för att han kan faktiskt läsa "La David Johnson" på ett papper.

Varför inte vara empatisk och be om ursäkt och säga något empatiskt? Vad är problemet med det. Det är som du säger en småsak för de allra flesta människor på jordklotet att inte skryta om att man kan läsa tre ord utan att staka sig. Man känner inte att det är viktigast att hävda att man kan läsa tre ord utan att staka sig utan det viktiga är att ära soldatens änka. Att ära soldaten och hans familj, flaggan och USA är så lite värt för Trump för att han måste hävda att han kan läsa tre ord utan att staka sig. För att han är så intelligent. Och inte många vet det som han säger.
Citera
2020-09-08, 12:20
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag har sett andra presidenter stå och ta emot kistorna med stupade soldater på plats. Så inte med Donny. När det gäller telefonsamtal så gissar jag på att de flesta har ringt anhöriga vid små operationer. FDR och LBJ kunde ju inte ringa anhöriga till alla döda under 2 vk eller Vietnamkriget

Jag är usel på att förmedla känslor till andra och jag gissar på att Trump är likadan, men att han försöker göra det och då blir det som det blir.

Kan inte påminna mig att ha sett detta heller. Men det kan ju ha hänt för det. Stupade soldaters familjer känner sig mindre ensamma om deras man eller kvinna hedras.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback