Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-28, 12:46
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tragosomorfi
Kära flashbackare, jag behöver er hjälp. Jag var lugnt på väg hem genom stan en kväll i veckan då en välkänd "kran" kom fram och stannade mig vid ett torg och erbjöd mig att börja jobba åt honom och sälja diverse droger, eventuellt leverera och importera. Blev först chockad av konfrontationen men lugnade ner mig och sa att jag åtminstone var intresserad, slutade med att vi bytte nummer och gick åt varsitt håll.

Bakgrundshistoria: Har sedan några år tillbaka använt droger i perioder men precis gjort ett uppehåll. Jag har även sålt olika droger vid tillfällen, senast under sommaren. Både åt mig själv och åt andra.
Jag har nyligen inlett ett förhållande och min partner gjorde det tydligt för sig, vår kärlek tillsammans eller jag och drogerna. Jag gjorde ett val, kärleken, som såklart kan diskuteras.

Nu till problemet:
Jag vet inte vad jag ska ta mig till, en sida av mig vill höra av sig och börja redan imorrn, medan en annan sida säger till mig att hålla mig så långt bort som möjligt ifrån allt sådant där.
Både min partner och mina vänner hade ogillat det starkt om jag började sälja. Har dessutom studier som jag inte vill att arbetet ska gå ut över, vet att ett sådant arbete både är ansvars krävande men också tar upp mycket tid. Jag har hunnit tänka över lite egna för och nackdelar som kanske kan hjälpa mig i mitt beslut:

Fördelar:
Pengar
Droger
Kontakter
Beskydd
Och återigen pengar

Nackdelar:
Försämrade studieresultat
Stress och oro
Riskabelt, chans att åka dit
Farligt, något kan hända mig
Partner, förhållandet kan ta slut.

Tacksam för alla svar och om tråden är felplacerad kan någon flytta den. Godkväll

Det beror helt på vad du ska sälja, brunt och grönt är det lättaste man kan sälja på gatan. Det är de två man kan komma ifrån om man blir "hooked" och den största marknaden ligger där likaså. Om man ska gå på grövre saker så blir det mer problematiskt då straffen blir hårdare. Mitt råd är att hålla sig till brunt och grönt. Det är enklare att ta sin del så att kunden inte märker och sedan att man oftast köper in häggen så man får en bit åt sig själv men går ändå plus som fan. Risken för snuten är stor både i innerstaden och ute i förorterna. Civvare är ett problem också så om du ska hämta ett hägge och sedan dra hem skiten så är det att klä sig rätt, dvs välklädd, helst inga huvor eller liknande. För som alla vet så tar snuten babbar och inte en välklädd person.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback