Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-18, 22:09
  #1
Medlem
tragosomorfis avatar
Kära flashbackare, jag behöver er hjälp. Jag var lugnt på väg hem genom stan en kväll i veckan då en välkänd "kran" kom fram och stannade mig vid ett torg och erbjöd mig att börja jobba åt honom och sälja diverse droger, eventuellt leverera och importera. Blev först chockad av konfrontationen men lugnade ner mig och sa att jag åtminstone var intresserad, slutade med att vi bytte nummer och gick åt varsitt håll.

Bakgrundshistoria: Har sedan några år tillbaka använt droger i perioder men precis gjort ett uppehåll. Jag har även sålt olika droger vid tillfällen, senast under sommaren. Både åt mig själv och åt andra.
Jag har nyligen inlett ett förhållande och min partner gjorde det tydligt för sig, vår kärlek tillsammans eller jag och drogerna. Jag gjorde ett val, kärleken, som såklart kan diskuteras.

Nu till problemet:
Jag vet inte vad jag ska ta mig till, en sida av mig vill höra av sig och börja redan imorrn, medan en annan sida säger till mig att hålla mig så långt bort som möjligt ifrån allt sådant där.
Både min partner och mina vänner hade ogillat det starkt om jag började sälja. Har dessutom studier som jag inte vill att arbetet ska gå ut över, vet att ett sådant arbete både är ansvars krävande men också tar upp mycket tid. Jag har hunnit tänka över lite egna för och nackdelar som kanske kan hjälpa mig i mitt beslut:

Fördelar:
Pengar
Droger
Kontakter
Beskydd
Och återigen pengar

Nackdelar:
Försämrade studieresultat
Stress och oro
Riskabelt, chans att åka dit
Farligt, något kan hända mig
Partner, förhållandet kan ta slut.

Tacksam för alla svar och om tråden är felplacerad kan någon flytta den. Godkväll
Citera
2017-10-18, 22:12
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
Ser ut som ett enkelt val. Vill du dö via droger eller leva livet?
Citera
2017-10-18, 22:18
  #3
Medlem
manodepressivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tragosomorfi
Kära flashbackare, jag behöver er hjälp. Jag var lugnt på väg hem genom stan en kväll i veckan då en välkänd "kran" kom fram och stannade mig vid ett torg och erbjöd mig att börja jobba åt honom och sälja diverse droger, eventuellt leverera och importera. Blev först chockad av konfrontationen men lugnade ner mig och sa att jag åtminstone var intresserad, slutade med att vi bytte nummer och gick åt varsitt håll.

Bakgrundshistoria: Har sedan några år tillbaka använt droger i perioder men precis gjort ett uppehåll. Jag har även sålt olika droger vid tillfällen, senast under sommaren. Både åt mig själv och åt andra.
Jag har nyligen inlett ett förhållande och min partner gjorde det tydligt för sig, vår kärlek tillsammans eller jag och drogerna. Jag gjorde ett val, kärleken, som såklart kan diskuteras.

Nu till problemet:
Jag vet inte vad jag ska ta mig till, en sida av mig vill höra av sig och börja redan imorrn, medan en annan sida säger till mig att hålla mig så långt bort som möjligt ifrån allt sådant där.
Både min partner och mina vänner hade ogillat det starkt om jag började sälja. Har dessutom studier som jag inte vill att arbetet ska gå ut över, vet att ett sådant arbete både är ansvars krävande men också tar upp mycket tid. Jag har hunnit tänka över lite egna för och nackdelar som kanske kan hjälpa mig i mitt beslut:

Fördelar:
Pengar
Droger
Kontakter
Beskydd
Och återigen pengar

Nackdelar:
Försämrade studieresultat
Stress och oro
Riskabelt, chans att åka dit
Farligt, något kan hända mig
Partner, förhållandet kan ta slut.

Tacksam för alla svar och om tråden är felplacerad kan någon flytta den. Godkväll

Nackdelar:
Försämrade studieresultat - Och? Du behöver inte skolan för du gör pengar ändå.

Stress och oro - Inget som inte lite knark fixar.

Riskabelt, chans att åka dit - En erfarenhet rikare.

Farligt, något kan hända mig - Beväpna dig, hugg först.

Partner, förhållandet kan ta slut. - Tusen och åter tusen nya partners kommer vilja ha dig då du kan fixa knark.
Citera
2017-10-18, 22:25
  #4
Medlem
TheOmnipotents avatar
Att sälja gräs i sista ledet (till konsumenterna) leder till väldigt hög risk att åka fast, speciellt om du inte har en väl genomtänkt affärsplan, alltså att du vet exakt vilka du ska sälja till och hur, och hur du minimerar alla risker för att åka dit (vilket till stor del handlar om att nästan ingen ska veta om vad du gör).o

Det betalar inte heller särskilt bra, om du inte säljer till väldigt många vilket leder till ännu högre risker. Valfritt lågkvalificerat jobb (donken, städare, jobba i kiosk/mataffär) betalar inte så mycket sämre om du jobbar på lite, och ger dig mycket mindre huvudbry på andra vis.

Om du ska göra något sådant så skulle jag rekommendera att göra det på darknet. Men lägg först några veckor på att planera säkerheten noggrannt.
Citera
2017-10-18, 22:32
  #5
Medlem
Hur ska du lyckas dölja det för din partner? Ska du låsa in dig på toan med en våg varje gång du ska dela upp det innan du träffar en kund? Vad ska du ha för ursäkt för att kuta ut ca 15 gånger om dagen och träffa kunder?

Att du gör det bakom din partners rygg anser jag vara krångligast.

Är pengarna värt stressen och hemlighetern du kommer behöva ha för din brud/kille? Du behöver ju vara flitig och driftig om det ska löna sig. Om du bara ska hålla dig till tex brunt så skulle jag passa. Inte nog med vinst om man inte verkligen stressar röven av sig. Få på dig tyngre droger så det då lönar sig att du både ljuger och lever ett stressigt liv.
Citera
2017-10-18, 22:49
  #6
Medlem
Gör det inte. Håll dig borta från knark och människor som sysslar med det. Vill du ha ett bättre liv, ingen kriminalitet eller droger! Du kommer ångra dig mer om du tänker gå den vägen. Allt tar slut nån gång, men du får bättre liv utan kriminalitet och droger!
Citera
2017-10-18, 23:11
  #7
Medlem
CHI9s avatar
Vad pratar vi om för droger? Och vilka kvantiteter?
Jag hade inte riskerat allt det om det inte vore så att jag planerade på att sälja droger för evigt.
Planerar du på att en dag jobba vitt och ha brud och allt, så borde du bara fortsätta ditt liv som du har det idag. Varför göra en u-sväng och riskera att allt går åt helvete när du redan är påväg mot ditt slutgiltiga mål liksom?
Rent spontant låter det som en åldersnoja eller att du är rädd för att bli en medelmåttig Svensson som har ett tråkigt liv. Har själv becknat och hållt på med droger innan och det är helt klart en utmaning att ersätta den "spänningen" med något som är mer legit. Det gäller att utmana sig själv i något annat man älskar som inte är lika destruktivt.
Citera
2017-10-18, 23:20
  #8
Medlem
ExtremParanoias avatar
Ska man beckna ska man göra det för sig själv eller i ett lag, inte åt någon hallick. Det blir inga stora pengar alls, det är ett pyramidspel.

Och självklart langar man bara "soft drugs" som inte skadar sina medmänniskor.
Citera
2017-10-18, 23:20
  #9
Medlem
Låter som en dålig ide att ge sig in i det där.
eventuellt leverera och importera. <---Farligt
Tänk på det...
Det är din roll inte mer än så egentligen.
Stora risker.

OM du väljer att berika din inkomst genom pundigt beteende och sälja andras knark så se åtminstone till att inte ens kunna torska. cash is king.
Fråga den välkända "kranen" vad han säljer för, efter det hittar du en köpare som är beredd att betala mera/G, och låter dem deala med varandra.
Mellanskilnaden går till dig.

Att känna till folk som köper/säljer & till vilket pris är ett mellanting, som gör att du kan tjäna pengar utan att ens göra något själv enbart genom tips.
Citera
2017-10-18, 23:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tragosomorfi
Både min partner och mina vänner hade ogillat det starkt om jag började sälja.

Nackdelar:
Försämrade studieresultat
Stress och oro
Riskabelt, chans att åka dit
Farligt, något kan hända mig
Partner, förhållandet kan ta slut.
Det ovan låter som taget från vilken behandlingsmanual som helst, och är sådant många människor brottas med i resten av sitt liv.

Jag förstår att det kan kännas lockande att tjäna stora pengar på droger och/eller annat illegalt, men är det värt det när risken är så stor att i princip allt som gör livet värt att leva senare raseras?
Citera
2017-10-19, 00:01
  #11
Medlem
Stones avatar
Om du har problem att välja mellan dina två möjligheter så spelar det nog ingen roll vad du väljer. Du är antagligen för dum i huvudet för att överleva överhuvudtaget.
Citera
2017-10-19, 00:02
  #12
Medlem
Hupats avatar
https://youtu.be/pbAf6wfW_Dc lämnar denna här..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback