Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 21:23
  #1
Medlem
Min Iphone 6 laddar inte fullt när jag ansluter min power bank utan laddar bara upp några procentenheter innan den lägger av, vad kan vara fel? Har testat att använda samma power bank till Samsung, Sony och Heuawei och det fungerar utan problem så det är inget fel på min power bank.
Citera
2017-10-18, 23:38
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Zazzio
Min Iphone 6 laddar inte fullt när jag ansluter min power bank utan laddar bara upp några procentenheter innan den lägger av, vad kan vara fel? Har testat att använda samma power bank till Samsung, Sony och Heuawei och det fungerar utan problem så det är inget fel på min power bank.

Apple har trixat med usb-standarden. Om det inte sitter ett par motstånd på rätt ställe så laddar telefonen lpngsamt, eller inte alls. Vissa powerbanks är utrustade med kretsar som könner av vad som är anslutet och lurar enheten automatiskt. Vissa är det inte.

https://goo.gl/images/dbXLHf
Citera
2017-10-20, 18:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Apple har trixat med usb-standarden. Om det inte sitter ett par motstånd på rätt ställe så laddar telefonen lpngsamt, eller inte alls. Vissa powerbanks är utrustade med kretsar som könner av vad som är anslutet och lurar enheten automatiskt. Vissa är det inte.

https://goo.gl/images/dbXLHf

Alright, så återigen visar sig att "den användarvänliga Iphone" inte är så användarvänlig. Nästa gång blir det inte Iphone det är en sak som är säkert.
Citera
2017-10-20, 18:18
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Zazzio
Alright, så återigen visar sig att "den användarvänliga Iphone" inte är så användarvänlig. Nästa gång blir det inte Iphone det är en sak som är säkert.

Äh, Sony och Samsung gör liknande trick så det är inget ovanligt.
Citera
2017-10-20, 18:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Äh, Sony och Samsung gör liknande trick så det är inget ovanligt.

Fungerade som sagt när jag testade på Samsung, Sony och Heuawei så det är möjligt att vissa av dessa modeller inte går men överlag skulle jag gissa att det ändå går mer smärtfritt på dessa märken än Iphone.
Citera
2017-10-22, 13:28
  #6
Medlem
swebarbs avatar
är det inte för att iphone laddar bara i 1A ? dom flesta laddar skickar ut 2.1 A väl? så det är kanske darför den inte vill ta.. såna problem har man sällan på android telefoner.
Citera
2017-10-27, 18:50
  #7
Medlem
Joealeriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
är det inte för att iphone laddar bara i 1A ? dom flesta laddar skickar ut 2.1 A väl? så det är kanske darför den inte vill ta.. såna problem har man sällan på android telefoner.

En iPhone kan ta emot laddning från adaptrar som ger ut 2A, och till och med 2,4A. Saken är den att de flesta Android-telefoner accepterar ström från enbart pluspolen (anod) och minuspolen (katod), emedan en iPhone måste ha ström på data-in och data-ut-polerna också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback