Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-01, 11:25
  #13
Medlem
REALINs avatar
Tänkte spela min första tunering ikväll. Racet börjar 18:00 för er som är intresserade.
Citera
2017-12-01, 12:02
  #14
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St.Barger
Går i tankarna på att köpa ett racingspel igen. Det var längesen jag spelade just bilspel.
Vilket är det bästa på marknaden idag enligt er? Gäller PS4.

Mvh

Project Cars 2 tar alla pris. Jag har spelat Gran Turismo sedan 1998 och har verkligen älskat serien enormt mycket dock har serien gått mer och mer utför enligt mig.

I år var jag ute efter en ny racing simulator och kampen stod mellan Project Cars 2 och Gran Turismo Sport. Jag provade på Project Cars 2 (på PC) och blev helt bort blåst av dess detaljer och känsla. Senare så prövade jag en demo av Gran Turismo Sport och blev såklart bländad av den otroligt vackra grafiken men besviken på den tråkigare och mindre utmanande känslan. GTS är absolut inte dåligt men Project Cars 2 utmanar mig verkligen att hela tiden att bli en bättre förare. Man verkligen känner hur bilarna beter sig när man kör och pressar man dem för hårt så spinner däcken iväg om man är oförsiktig. Det är en helt annan känsla än vad Gran Turismo Sport erbjuder, som känns mycket stelare och trögare.

På grund av utmaningen man ställs inför så blir belöningen också mycket större när man väl lyckas vinna ett race i PC2. Ja - det är inte lätt i början men det är väldigt, väldigt roligt och grym känsla att köra runt.
Det snackas också om att PC2 skall få emulationer av verkliga däck i framtiden vilket är riktigt imponerade. Förresten nämnde jag att vädereffekterna och motorljuden är underbara? Vädret är riktigt bra gjort och ibland även ganska utmanande, se upp för vattenpölar!


Här har du en lång men bra beskrivning av Project Cars 2: https://www.youtube.com/watch?v=Tuj4Wof3po0

Ett minus för min del var att GTS inte har något single player läge då jag aldrig kommer falla för Plusmedlems-skiten Sony vill lura på oss alla. Men är du redan medlem kan du ju få ut allt vad GTS erbjuder. Dock erbjuder ju PC2 också online tävlingar och detta parat med en mycket verkligare känsla, ljud, väder och mängd banor så vinner PC2 enligt mig. Jag rekommenderar att du åtminstone testar en demo av spelet innan du bestämmer dig.
__________________
Senast redigerad av Kalender-mannen 2017-12-01 kl. 12:47.
Citera
2017-12-01, 22:41
  #15
Medlem
Står i valet och kvalet att köpa GTS. Är det värt sina pengar?
Citera
2017-12-04, 17:57
  #16
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Ett minus för min del var att GTS inte har något single player läge då jag aldrig kommer falla för Plusmedlems-skiten Sony vill lura på oss alla.
Det är på väg.
Citera
2017-12-04, 19:51
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Det är på väg.


Ska det blir ett ordentligt SP-läge?

Det GT som skänkt mig mest glädje är GT3 A-spec, fyfan vilket spel va!

Detta förstås pga det magnifika SP-läget.
Citera
2017-12-04, 23:45
  #18
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Ska det blir ett ordentligt SP-läge?

Det GT som skänkt mig mest glädje är GT3 A-spec, fyfan vilket spel va!

Detta förstås pga det magnifika SP-läget.
http://nordic.ign.com/gran-turismo-s...sport-in-decem
Citat:
GT Sport’s free December update will include a new single player mode called the “GT League.” GT League is based on the classic GT Mode of previous Gran Turismo games and will include a variety of familiar cup competitions, championships, and endurance races for players to progress through.

The December update will also come with 12 new cars, several of which will bring a much-needed injection of retro content into the game. Those cars include:

Mazda RX-7 Spirit R Type A (FD)
Nissan Skyline GT-R V-spec II (R32)
Nissan Skyline GT-R V-spec II Nür (R34)
Ford F-150 SVT Raptor
Lamborghini Countach LP400
Ferrari F40
Ferrari Enzo Ferrari
KTM X-BOW R
Suzuki Swift Sport
Volkswagen Sambabus Type 2 (T1)
Chris Holstrom Concepts 1967 Chevy Nova
Chevrolet Corvette Stingray Convertible (C3)

According to Yamauchi, Polyphony is planning to add approximately 50 cars to the game before March 2018. He also stressed the “updates will continue beyond March” and that players can look forward to the addition of new tracks.

Mycket godis väntar!!
Citera
2017-12-05, 01:33
  #19
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Det är på väg.

YES!
Citera
2017-12-22, 17:00
  #20
Medlem
schlafhunds avatar
Uppdatering 1.09/1.10 är här.

Detaljer:

BoP-ändringar:
Citera
2018-01-05, 23:01
  #21
Medlem
Sainsburyss avatar
Hej,

Jag köpte precis en Mini Cooper Clubman som jag har sparat ihop till ganska länge.
Till min förvåning så kan jag inte se insidan av bilen, dvs ratten med mera.. Och sedan kan jag inte uppgradera den.

Är det någon som vet varför? Jag försökte googla men hittar inget svar. Fy fasen vad besviken jag blev.
Citera
2018-01-15, 07:16
  #22
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Hej,

Jag köpte precis en Mini Cooper Clubman som jag har sparat ihop till ganska länge.
Till min förvåning så kan jag inte se insidan av bilen, dvs ratten med mera.. Och sedan kan jag inte uppgradera den.

Är det någon som vet varför? Jag försökte googla men hittar inget svar. Fy fasen vad besviken jag blev.

Passa på att utnyttja buggarna som finns innan dom patchas. Har skrapat ihop 2 millar ikväll på ~30 min 😁

Kul spel för övrigt. Sablar va skoj det är att bränna min bugatti genom nürburgring i 350 knyck.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback