Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 23:02
  #25
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Det finns en enkel förklaring:

Är mannen som raggar en 10:a så är det mer än OK. Är mannen en ful tönt så är det ofredande.

Samma handling men av olika män ger olika utfall.

Klockren bild av hur verkligheten ser ut, iallafall sedan 1919 då kvinnor fick rösträtt i Sverige.
Citera
2017-10-18, 23:04
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Klockren bild av hur verkligheten ser ut, iallafall sedan 1919 då kvinnor fick rösträtt i Sverige.
Det här varit fred för länge i detta land.
Citera
2017-10-19, 23:01
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Först skriver du om trakasssera sen skriver du ofreda. Det är två olika saker. Att ge en oönskad komplimang kan vara sexuella trakasserier. Så ja, att ragga kan definitivt falla in under trakasserier.

En oönskad komplimang?
Ja..om komplimangen är sexuellt laddad så är det att trakassera... SO better be safe than sorry.

- Du har vackra ögon

- Feta pattar..får man klämma.

Ser du skillnaden?
Citera
2017-10-19, 23:13
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
En oönskad komplimang?
Ja..om komplimangen är sexuellt laddad så är det att trakassera... SO better be safe than sorry.

- Du har vackra ögon

- Feta pattar..får man klämma.

Ser du skillnaden?

Båda kan vara sexuella trakasserier. Det är inte orden utan intentionen. Det är väldigt subjektivt vad som är sexuella trakasserier eller inte.
Citera
2017-10-19, 23:28
  #29
Medlem
När du befinner dig i en subversivt destabiliserad kommuniststat 2017.
Citera
2017-10-19, 23:30
  #30
Medlem
Det finns ingen exakt gräns vill jag påstå. Det handlar väldigt mycket om hur hon upplever situationen, är hon attraherad av dig så är mer påstridigt stötande ok, ser hon dig som harmlös och rolig kan hon nog också acceptera en hel del (fast utan chans att du lyckas i det fallet), men är hon ointresserad eller rentav ogillar dig så kan hon acceptera mindre respektive ännu mindre innan det är ofredande.

tex. ett (påhittat) kontaktförsök via mail som lyder: "Tjena Bettan, vi har jobbat ihop i flera år, och jag har funderat på detta ett bra tag. Jag tycker du är så härlig, smart och rolig, och väldigt söt. Jag har kommit på mig själv med att jag är förälskad i dig. Jag har kanske fått för mig att du känner likadant? Eller så har jag missuppfattat din vänlighet. Så jag undrar: finns det något här som du har lust att utveckla?"

Det här kan, beroende på vad Bettan känner för dig vara besvarat att hon känner likadant, att det var gulligt men hon känner inte likadant, till haha vilken fåntratt du är som tror att du har en chans på mig - men snyggt försök! till opassande men inte ofredande, till ofredande, såpass ofredande att hon skriver #metoo, till ett väldigt svårt fall av ofredande i samma klass som att bli drogad och gruppvåldtagen av 14 aidssjuka somalier.
Citera
2017-10-19, 23:36
  #31
Avstängd
Ja ni, enligt kvinnorna i #metoo så verkar sexuellt ofredande till och med vara när en man säger dom är fina hahahaha
Citera
2017-10-20, 00:39
  #32
Medlem
Sen har det länge funnits jargongen bland tjejer om att " Svenska killar är mesiga och tar inga initiativ" , så det är inte lätt att veta hur man ska bete sig.
Citera
2017-10-20, 08:07
  #33
Medlem
Enligt vissa är det ju om de inte var intresserade, vilket man inte vet om man inte prövar.

Ligg med prostituerade istället.
Citera
2017-10-29, 13:08
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skatteplanering
tjejer klär ju upp sig till horor, betyder det inte att de vill knulla då?

De vill säkert ligga men det betyder inte att de vill det med dig. Sjuka jävel.
Citera
2017-10-29, 13:36
  #35
Medlem
hardusettminapas avatar
Den här videon sammanfattar det hela bra:

https://youtu.be/PxuUkYiaUc8
Citera
2017-10-29, 16:30
  #36
Medlem
Roidberts avatar
Det stämmer. Huruvida man är sexig eller ett creep beror främst på hur attraktiv bruden tycker att man är. Brukar själv tafsa och nypa bruden jag träffar på stjärten offentligt och hon och hennes väninnor tycker bara att det är roligt. Jag tror att hennes väninnor blir litet avundsjuka att jag inte tafsar på dem med .

Tycker en brud att man är oattraktiv kan det å andra sidan räcka med att man säger "hej" eller sitter bredvid henne på bussen för att man ska klassas som ett creep. Men det betyder inte att man ska bry sig, för desto mer man bryr sig om vad andra tycker, desto mindre attraktiv blir man.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback