Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 17:59
  #1
Medlem
Ja hej!
Jag äger en Orion 36rx mopped då, klass 1 såklart
försöker trimma den så att den ska gå bättre i toppfart och acceleration men jag hittar ingenting på internet om detta, förrutom ett trimmrör på superbilligt.se. Det är en 4takt's kina moped, jag kan ta bilder och lägga upp ifall någon vill men vet någon om hur jag skulle kunna göra? För min moped ser inte likadan ut som andra mopeder och fiddys.

Tack så mycket
Citera
2017-10-18, 18:03
  #2
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zajo112
Ja hej!
Jag äger en Orion 36rx mopped då, klass 1 såklart
försöker trimma den så att den ska gå bättre i toppfart och acceleration men jag hittar ingenting på internet om detta, förrutom ett trimmrör på superbilligt.se. Det är en 4takt's kina moped, jag kan ta bilder och lägga upp ifall någon vill men vet någon om hur jag skulle kunna göra? För min moped ser inte likadan ut som andra mopeder och fiddys.

Tack så mycket

Har du tagit bort "pluggen" som sitter i avgasröret?
Citera
2017-10-18, 18:13
  #3
Medlem
Byt drev.
Citera
2017-10-18, 18:14
  #4
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prillzor
Byt drev.

Då lär han tappa antingen acceleration eller toppfart. Om du läste trådstarten så skulle du läst att han vill öka båda.
Citera
2017-10-19, 06:48
  #5
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kinamopeder säljs under sjuttielva olika namn, ta reda på modell och tillverkare av motorn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback