Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-19, 09:07
  #25
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det kan ju vara han som smittat dem.

Det enda man vet är att tre personer som vid någon tidpunkt konstaterats vara smittade har uppgivit att de haft sex med mannen tidigare.

Smittspårningen syftar till att hitta både de som kan ha smittat personen som konstaterats vara smittad och de som kan ha blivit smittade av personen.
Exakt. Det kan vara mannen som har varit ursprunget för samtliga 3.

En del människor är fega, kan det vara så att han är rädd för att låta testa sig förut ifall att han kan ha HIV?
Säger inte att han har det, men han kanske är rädd för att han kanske har det och föredrar att förneka möjligheten genom att köra på som om allt är ok?
Citera
2017-10-19, 09:13
  #26
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Exakt. Det kan vara mannen som har varit ursprunget för samtliga 3.

En del människor är fega, kan det vara så att han är rädd för att låta testa sig förut ifall att han kan ha HIV?
Säger inte att han har det, men han kanske är rädd för att han kanske har det och föredrar att förneka möjligheten genom att köra på som om allt är ok?

Han kommer inte testas för HIV om de andra inte är smittade av just det.
Citera
2017-10-19, 09:18
  #27
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Han kommer inte testas för HIV om de andra inte är smittade av just det.
Det hänger jag med på, jag tänker mer på den "psykologiska faktorn" eller vad man nu kan kalla det?

En man som verkligen ser ut att leva ett "fritt och aktivt" liv kan man ju räkna som en ur högriskgrupperna.
Han kanske går runt och är rädd för att han har HIV och p.g.a. det så nekar han varje form av kallelse till att testa mot könssjukdomar?

Skygglapparna på och full rulle?
Citera
2017-10-19, 09:45
  #28
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det hänger jag med på, jag tänker mer på den "psykologiska faktorn" eller vad man nu kan kalla det?

En man som verkligen ser ut att leva ett "fritt och aktivt" liv kan man ju räkna som en ur högriskgrupperna.
Han kanske går runt och är rädd för att han har HIV och p.g.a. det så nekar han varje form av kallelse till att testa mot könssjukdomar?

Skygglapparna på och full rulle?

Så kan det vara förstås. Det kan också vara så att han redan är behandlad för sin infektion t ex i utlandet eller via "nätapotek".
Citera
2017-10-19, 12:59
  #29
Medlem
Tjuvhederns avatar
Vad äckligt. Hur kan man låta bli att testa sig om man får veta att personer man haft sex med har könssjukdomar?? Oavsett vem som började sprida smittan så borde väl alla inblandade vilja vara smittfria?!

Den där Rickard Skagerstrand gör nog bäst i att uppsöka sjukvården. Det är ju stört att det ska behöva gå så långt som till domstol.
Citera
2017-10-19, 13:14
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det kan ju vara han som smittat dem.

Det enda man vet är att tre personer som vid någon tidpunkt konstaterats vara smittade har uppgivit att de haft sex med mannen tidigare.

Smittspårningen syftar till att hitta både de som kan ha smittat personen som konstaterats vara smittad och de som kan ha blivit smittade av personen.

Kul namn i en tråd som denna måste jag säga! =)
Man kan kanske gissa att det är han som är källan, förmodligen har han haft sex med så många så han tycker det känns jobbigt att han kommer behöva namnge dom för ytterligare smittspårning. Att folk kommer fatta att det är han som är "groundzero".
Citera
2017-10-19, 14:24
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaricaHase
Haha nej fyfan.
Kan du inte citera lite aldrig att jag går in på den länken.
Det finns en sjuk film om bugchasing på Youtube kan mycket väl vara det som är motivet tur att de fick tag på han.

Det är ett forum för män som antingen är hivsmittade eller vill bli typ. Ganska intressant forum faktiskt.
Citera
2017-10-19, 17:12
  #32
Medlem
Yxherrens avatar
Rätt illa när ens hälsa är så dålig att man tvingas gå till domstol för den.

Får hoppas att hans mentala hälsa undersöks snart också.
Citera
2017-10-19, 17:36
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Rätt illa när ens hälsa är så dålig att man tvingas gå till domstol för den.

Får hoppas att hans mentala hälsa undersöks snart också.
Det är nog för att han riskerar andras hälsa som han tvingas till domstol

Citat:
Ursprungligen postat av podofil1981
Det är ett forum för män som antingen är hivsmittade eller vill bli typ. Ganska intressant forum faktiskt.
otäckt. Men man ska ha klart för sig att det inte är alla homofiler som är så dekadenta.

Det finns en dokumentär på youtube som heter the gift som handlar om precis sånt, i filmen så diskuterar bögar öppet om varför de vill ha hiv. Stängde av för att jag inte pallade att se filmen, men fick uppfattningen att de går igång på risken att få hiv

GM borde definitivt gå och testa sig och om han medvetet spridit sjukdommar borde det vidtas andra åtgärder också
__________________
Senast redigerad av MaricaHase 2017-10-19 kl. 17:51.
Citera
2017-10-19, 17:40
  #34
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaricaHase
Det är nog för att han riskerar andras hälsa som han tvingas till domstol
Nä-hä, det menar du inte!?
Citera
2017-10-19, 18:31
  #35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
Såvitt jag vet har jag aldrig haft sex med någon med könssjukdomar. Hur lyckas denna snubbe hitta 3st?

Kan det vara så att det är mannen som smittat de andra tre, eller blivit smittad av en av dem och fört den vidare till de andra två?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback