Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 07:00
  #1
Medlem
Softis...s avatar
Var kan jag köpa vildplockade svenska blåbär i Stockholmstrakten?
Citera
2017-10-18, 07:01
  #2
Medlem
I skogen under säsongen... Resten är nog svårt att hitta. Det mesta är nog importerat... Men kolla saluhallar om du prompt behöver ha svenskt
Citera
2017-10-18, 07:05
  #3
Medlem
Svenska blåbärssäsongen är förbi.
Finns lite bär kvar i skogen på bladlösa ris men de är nog mjuka och möjligen något för söta/gamla. Försök finna en bärinköpare att köpa ifrån i augusti nästa år. Alternativet är blocket där glada thaifruar tjänar extra.
Citera
2017-10-18, 08:40
  #4
Medlem
Softis...s avatar
Jo, jag var ute i skogen och kikade häromdagen, och det var tomt överallt så jag hoppades på att det skulle finnas någon saluhall eller så som hade kvar.

Om någon vet något ställe här i Stockholm så hojta till, så slipper jag gå runt och leta. =)
Citera
2017-10-18, 09:42
  #5
Medlem
Du kommer nog inte att hitta några färska bär nu, då säsongen som sagt är över. Eventuellt kan du hitta svenska bär i frysdisken, så länge du inte väljer de odlade bären. Polarica hävdar exempelvis att deras blåbär är plockade i Sverige, även om de är förpackade i Polen.
Citera
2017-10-18, 18:01
  #6
Medlem
Softis...s avatar
Du Amberfly, och övriga svarande, har så klart rätt i att det nog (haha – jag hoppas ändå) är ett lönlöst projekt i dagsläget. Jag närde en liten förhoppning om att det skulle gå att finna några bär som inte kostar i linje med årets första hummer per kilo.

Polaricas bär har jag köpt tidigare, men det är inte vad jag söker nu.

Jag får vara lite mera alert under kommande säsong helt enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback