Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-04-01, 14:10
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag ser snarare ”connect the dots” som ett tecken på övertolkning. Folk som tror på konspirationsteorier har ofta (enligt psykologer) ett behov av att finna förklaringar på en omvärld de inte riktigt förstår - då är just sökandet efter mönster och samband (”connect the dots”) en enkel genväg till att konstruera samband som egentligen endast finns i det egna huvudet - på så vis kan allt förklaras och beskyllas enligt egna önskemål (typ: judar/illuminati/deep state etc).

Och ja, jag tror definitivt på den officiella förklaringen om skuldfrågan och förfarandet bakom 9/11

Tror du inte att konspirationer existerar? Inte på någon nivå?
Dina närmaste vänner eller släktingar är alltid ärliga med sina avsikter mot dig?
De företag du handlar av berättar sanningen i reklamen?
De flesta är programmerade till att kortsluta när de hör/ser ordet konspirationsteori.
Citera
2019-04-01, 14:51
  #50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johqn
Tror du inte att konspirationer existerar? Inte på någon nivå?
Dina närmaste vänner eller släktingar är alltid ärliga med sina avsikter mot dig?
De företag du handlar av berättar sanningen i reklamen?
De flesta är programmerade till att kortsluta när de hör/ser ordet konspirationsteori.

Självklart existerar konspirationer - i mängder.
Konspirationsteorierna som diskuteras här är ju dock oftast av det mer fantasifulla slaget, det som förenar dem alla är att de inte har bevisats. Sen kan du förstås hårdra det och säga att jag tror på konspirationsteorier om jag tror att olika byggbolag som "råkar" ge nästan identiska offerter ingår i en konspiration - men det är ju inte riktigt den typen av bedrägerier som diskuteras här.
Citera
2019-04-01, 14:55
  #51
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det är dock väldigt märkligt att det tycks vara mycket mer regel än undantag att vid varje skolskjutning eller terrordåd exempelvis så är det just då, en övning i närheten med temat skjutdåd eller terrordåd.

Kan du upplysa mig om logiken i detta som du ser det!?
Om man vill utföra en false-flag, varför måste man öva i närheten först?
Citera
2019-04-01, 14:58
  #52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johqn
Tror du inte att konspirationer existerar? Inte på någon nivå?
Dina närmaste vänner eller släktingar är alltid ärliga med sina avsikter mot dig?
De företag du handlar av berättar sanningen i reklamen?
De flesta är programmerade till att kortsluta när de hör/ser ordet konspirationsteori.

Konspirationer existerar, men att ljuga eller att förvanska/dölja sanningen av t ex ett företag eller en släkting innebär inte en konspiration.
Citera
2019-04-01, 15:11
  #53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Kan du upplysa mig om logiken i detta som du ser det!?
Om man vill utföra en false-flag, varför måste man öva i närheten först?

Dessutom ska man tydligen bara öva först ibland, vid andra tillfällen ska man öva samtidigt eller helt enkelt ha planerat in en övning senare... Det viktiga är tydligen att det finns en övning rörande i stort sett vad som helst, typ hyfsat i närheten såväl geografiskt som tidsmässigt.

Varför? Ja det tror jag knappast du kommer få ett vettigt svar på för det lär förstås inte finnas...
Citera
2019-04-02, 06:47
  #54
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Kan du upplysa mig om logiken i detta som du ser det!?
Om man vill utföra en false-flag, varför måste man öva i närheten först?

Jag bara poängterade att det är underligt med alla dessa övningar i samband med dåden. Som SnakePlisssken försöker förminska det faktum att det trots allt oftast sker en övning som handlar om detsamma som dådet som sker och i samma område.

Det sker knappast så mycket övningar hela tiden överallt att det skulle gå obemärkt förbi när dessa sammanträffanden sker gång på gång.
Citera
2019-04-02, 07:09
  #55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag bara poängterade att det är underligt med alla dessa övningar i samband med dåden. Som SnakePlisssken försöker förminska det faktum att det trots allt oftast sker en övning som handlar om detsamma som dådet som sker och i samma område.

Det sker knappast så mycket övningar hela tiden överallt att det skulle gå obemärkt förbi när dessa sammanträffanden sker gång på gång.

Tycker du verkligen att Alaska ligger "i samma område" som New York och/eller Arlington/Pentagon?
Är det hela Tellus du kvalificerar som närområde?
Citera
2019-04-02, 08:32
  #56
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det sker knappast så mycket övningar hela tiden överallt ...

Gör det inte? Har du några siffror du kan presentera?
Citera
2019-04-02, 08:58
  #57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det sker knappast så mycket övningar hela tiden överallt att det skulle gå obemärkt förbi när dessa sammanträffanden sker gång på gång.

Ett exempel till från din länk - oddsen för att en utrymnings-/brandövning planerats på en skola dagen innan-dagen efter en skolskjutning:
Med 178 skoldagar och 2 rekommenderade övningar om året (enligt MSB) är oddsen 1:30. Inkludera några fler skolor i samma kommun så blir det snabbt närmast otroligt att det inte skulle hållits en övning.. sen tillkommer som vanligt alla andra övningar som hålls av polis, brandkår, sjukpersonal, militär, myndigheter, administrativ personal och t.ex telefonister som togs upp i anslutning till Drottninggatan-dådet etc etc så är det ju självklart att det är osannolikt att INTE hitta övningar i anslutning till vilken dag som helst...

Och fortfarande - varför?
Citera
2019-04-02, 19:59
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag bara poängterade att det är underligt med alla dessa övningar i samband med dåden. Som SnakePlisssken försöker förminska det faktum att det trots allt oftast sker en övning som handlar om detsamma som dådet som sker och i samma område.

Det sker knappast så mycket övningar hela tiden överallt att det skulle gå obemärkt förbi när dessa sammanträffanden sker gång på gång.

Vart vill du komma med ditt "poängterande om att det är underligt"?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback