Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-20, 10:26
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Om du brydde dig om att sätta dig in i Sandy Hook-grejen, så kommer du inse som de flesta andra i denna forumdel att det var en bluff utan dess like, med urdåliga crisis actors etc...
Hoppsan tala för dig själv. Andra har inte lika svårt för att särskilja brunetter.
Citera
2017-10-20, 18:52
  #38
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Vill fylla på och fråga varför våra överhärskande ödleherrar aldrig vinner. "De vill ta ifrån oss vapen". Ok. Varför gör dem aldrig det? Varför ägna sig åt utstuderat lajvande istället? Aldrig får man ett rationellt svar på frågorna. Förstår att man måste börja dilla om magi och onda andar när man ställs inför denna logiska vändzon.

Aldrig vinner?
Jag gissar då att du är i 20-års åldern och aldrig upplevde Europa och världen innan allt blev till skit.
När det hände exakt är svårt att säga, men efter 9/11 blev allt markant sämre. Nu är det bara rutschkana ner i avloppet som gäller.
Tro mig, det Var bättre förr!
Citera
2017-10-21, 13:11
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Aldrig vinner?
Jag gissar då att du är i 20-års åldern och aldrig upplevde Europa och världen innan allt blev till skit.
När det hände exakt är svårt att säga, men efter 9/11 blev allt markant sämre. Nu är det bara rutschkana ner i avloppet som gäller.
Tro mig, det Var bättre förr!
Haha, nä jag är gubbe så den gubben gick inte. Däremot upplever jag nu dig som ung då du verkar ha en uppfattning om att "allt var bättre förr" utan att förankra det i verkligheten och att världen på något sätt är statisk. Du ska veta att det inte var guld och gröna skogar förr heller precis men det är så människor gärna gör. Glömmer det dåliga, minns det bra.

Sen vet jag inte om du tänkte att det var något slags motargument. Du beskriver fortfarande själv att "de" "aldrig vinner".
Citat:
"Nu är det bara rutschkana ner i avloppet som gäller."
Jaha, så varför händer det aldrig? Kanske för att världen är mer komplicerad än så. Det borde även du märka med tiden.
Citera
2017-10-21, 14:34
  #40
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Haha, nä jag är gubbe så den gubben gick inte. Däremot upplever jag nu dig som ung då du verkar ha en uppfattning om att "allt var bättre förr" utan att förankra det i verkligheten och att världen på något sätt är statisk. Du ska veta att det inte var guld och gröna skogar förr heller precis men det är så människor gärna gör. Glömmer det dåliga, minns det bra.

Sen vet jag inte om du tänkte att det var något slags motargument. Du beskriver fortfarande själv att "de" "aldrig vinner".

Jaha, så varför händer det aldrig? Kanske för att världen är mer komplicerad än så. Det borde även du märka med tiden.

Men förstår du inte vad jag menar?
Processen sker över tid, ett steg i taget.
Nwo är inget som implementeras över en natt.
Jag skulle säga att vi är halvvägs där.
Och jo, det var bättre förr i de avseenden jag syftar på.
Sen kanske andra ting var sämre, men hade jag fått välja hade jag hoppat tillbaks till 80-90-talet igen utan att tveka jämfört med rådande situation och framtidsutsikter.
Tidigt 70-tal kom storken btw. Jag antar att det är nån form av tidig gubb-ålder 😁
Citera
2019-03-30, 15:40
  #41
Medlem
Enligt youtubekanalen Anaconda Malt Liquor 15 så finns det en möjlighet att ytterligare en false flag terror attack planeras imorgon på Ultra musik festival i Miami.
https://youtu.be/5cgDHET5M-U
Tänkte att det kunde vara intressant för tråden om det visar sig att han har rätt.
Vi får se.
Citera
2019-03-30, 16:34
  #42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Enligt youtubekanalen Anaconda Malt Liquor 15 så finns det en möjlighet att ytterligare en false flag terror attack planeras imorgon på Ultra musik festival i Miami.
https://youtu.be/5cgDHET5M-U
Tänkte att det kunde vara intressant för tråden om det visar sig att han har rätt.
Vi får se.

Får han inte rätt nu så är det ju ingen som bryr sig, till slut får ju någon alltid rätt någonstans och alla kan bli helt hänförda och säga ”oooohh”, leta upp och skylla på en myndighetsövning i närområdet (nån finns det ju nästan alltid, överallt, eftersom de flesta myndigheter, polis, brandkår, sjukvård, militär etc bygger mycket av sin dagliga verksamhet på just övni har..), leta med lupp efter nåt som ser ”misstänkt” ut i sönderkomprimerade övervakningsfilmer osv osv - konspirationsteorimodus operandi som tråden heter...
Citera
2019-03-30, 21:37
  #43
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Får han inte rätt nu så är det ju ingen som bryr sig, till slut får ju någon alltid rätt någonstans och alla kan bli helt hänförda och säga ”oooohh”, leta upp och skylla på en myndighetsövning i närområdet (nån finns det ju nästan alltid, överallt, eftersom de flesta myndigheter, polis, brandkår, sjukvård, militär etc bygger mycket av sin dagliga verksamhet på just övni har..), leta med lupp efter nåt som ser ”misstänkt” ut i sönderkomprimerade övervakningsfilmer osv osv - konspirationsteorimodus operandi som tråden heter...

Intressant att läsa dina inlägg. Du har varit med så länge i trådarna här inne, ganska smart och välformulerad dessutom.

Ändå så oförmögen att "connect the dots", så naiv i synen på världen fungerar, samt hur eliter och makter opererar.

Du tror säkert fortfarande på den officiella versionen av 9/11?

Du skyddar dig mot kognitiv dissonans kanske? Du är definitivt tillräckligt intelligent för att inse sakernas tillstånd..
__________________
Senast redigerad av Belavia 2019-03-30 kl. 21:45.
Citera
2019-03-30, 22:03
  #44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Intressant att läsa dina inlägg. Du har varit med så länge i trådarna här inne, ganska smart och välformulerad dessutom.

Ändå så oförmögen att "connect the dots", så naiv i synen på världen fungerar, samt hur eliter och makter opererar.

Du tror säkert fortfarande på den officiella versionen av 9/11?

Du skyddar dig mot kognitiv dissonans kanske? Du är definitivt tillräckligt intelligent för att inse sakernas tillstånd..
Jag ser snarare ”connect the dots” som ett tecken på övertolkning. Folk som tror på konspirationsteorier har ofta (enligt psykologer) ett behov av att finna förklaringar på en omvärld de inte riktigt förstår - då är just sökandet efter mönster och samband (”connect the dots”) en enkel genväg till att konstruera samband som egentligen endast finns i det egna huvudet - på så vis kan allt förklaras och beskyllas enligt egna önskemål (typ: judar/illuminati/deep state etc).

Och ja, jag tror definitivt på den officiella förklaringen om skuldfrågan och förfarandet bakom 9/11
Citera
2019-03-30, 22:29
  #45
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag ser snarare ”connect the dots” som ett tecken på övertolkning. Folk som tror på konspirationsteorier har ofta (enligt psykologer) ett behov av att finna förklaringar på en omvärld de inte riktigt förstår - då är just sökandet efter mönster och samband (”connect the dots”) en enkel genväg till att konstruera samband som egentligen endast finns i det egna huvudet - på så vis kan allt förklaras och beskyllas enligt egna önskemål (typ: judar/illuminati/deep state etc).

Och ja, jag tror definitivt på den officiella förklaringen om skuldfrågan och förfarandet bakom 9/11

Hehe, jag tillhör just det gardet som jag misstänker att du dömer ut som "foliehattar". 😁

Ju mer jag lär mig ju mer tyngd och giltighet tycker jag förklaringsmodeller om judar och deep state har.

Men jag förhåller mig inte tvärsäkert till någonting. Jag är öppen för idén om att jag undermedvetet har ett behov av att förstå en för mig obegriplig värld.

Skulle faktiskt vara fantastiskt om det var just så. Det är en börda att bära på en dystopisk världsbild..
Citera
2019-03-30, 23:09
  #46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Hehe, jag tillhör just det gardet som jag misstänker att du dömer ut som "foliehattar". 😁

Ju mer jag lär mig ju mer tyngd och giltighet tycker jag förklaringsmodeller om judar och deep state har.

Men jag förhåller mig inte tvärsäkert till någonting. Jag är öppen för idén om att jag undermedvetet har ett behov av att förstå en för mig obegriplig värld.

Skulle faktiskt vara fantastiskt om det var just så. Det är en börda att bära på en dystopisk världsbild..

Dessvärre kan jag nog inte hjälpa dig där - även jag har en relativt dystopisk världsbild grundad i misstro på mänsklighetens oförmåga att angripa problem som vi själva orsakat (rasism, miljöpåverkan, egoism etc).
Så även om jag lyckades övertyga dig om att 9/11 inte var ”en amerikansk demoleringsoperation” skulle det antagligen bara ge dig andra dystopiska insikter... jag kan dock leva med insikten att vi människor inte är perfekta, jag har inget behov av att konstruera syndabockar att beskylla mina och mina medmänniskors brister för.
Citera
2019-04-01, 06:19
  #47
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Får han inte rätt nu så är det ju ingen som bryr sig, till slut får ju någon alltid rätt någonstans och alla kan bli helt hänförda och säga ”oooohh”, leta upp och skylla på en myndighetsövning i närområdet (nån finns det ju nästan alltid, överallt, eftersom de flesta myndigheter, polis, brandkår, sjukvård, militär etc bygger mycket av sin dagliga verksamhet på just övni har..), leta med lupp efter nåt som ser ”misstänkt” ut i sönderkomprimerade övervakningsfilmer osv osv - konspirationsteorimodus operandi som tråden heter...

Det är dock väldigt märkligt att det tycks vara mycket mer regel än undantag att vid varje skolskjutning eller terrordåd exempelvis så är det just då, en övning i närheten med temat skjutdåd eller terrordåd.

https://www.globalresearch.ca/traini...e-odds/5493110

https://thefreethoughtproject.com/pa...error-attacks/

Visst, inga konstigheter att militär och polis övar sådana situationer men det lär knappast vara något man håller på med titt som tätt året runt, så lite intressant är det ju att dåd och övning så ofta hamnar under samma tid och på samma ställe med samma handling.

Ändå så kommer det allt som oftast fram att det skett en övning i närheten, som i princip handlade om exakt det som under tiden, eller någon dag senare skedde i ett terrordåd eller en skolskjutning.
Citera
2019-04-01, 08:22
  #48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det är dock väldigt märkligt att det tycks vara mycket mer regel än undantag att vid varje skolskjutning eller terrordåd exempelvis så är det just då, en övning i närheten med temat skjutdåd eller terrordåd.

https://www.globalresearch.ca/traini...e-odds/5493110

https://thefreethoughtproject.com/pa...error-attacks/

Visst, inga konstigheter att militär och polis övar sådana situationer men det lär knappast vara något man håller på med titt som tätt året runt, så lite intressant är det ju att dåd och övning så ofta hamnar under samma tid och på samma ställe med samma handling.

Ändå så kommer det allt som oftast fram att det skett en övning i närheten, som i princip handlade om exakt det som under tiden, eller någon dag senare skedde i ett terrordåd eller en skolskjutning.

Ptja, tittar vi på exemplet du länkade om 9/11 så skedde NORADS övning om flygplanskapningar (Northern Vigilance) i norra Kanada och Alaska, dvs så långt från N.Y man kan komma i nordamerika.. Det var del av en årligt återkommande övning som detta år genomfördes just över Kanada/Alaska för att störa en rysk bombplansövning i samma område. Övningen påverkade över huvud taget inte antalet stridsflygplan stationerade på östkusten.

Tittar man på NORADs kalender så inser man at det snarast blir svårt att hitta datum de INTE övar - och då talar vi alltså fortfarande bara om NORAD och stora övningar.. - alla andra myndigheter, institutioner och militära inrättningar (t.ex. polis, brandkår, sjukhus, armén, flottan) etc etc tillkommer förstås.
https://www.northcom.mil/Newsroom/Ar...nd-usnorthcom/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback