Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 01:15
  #1
Medlem
2bigmacplzs avatar
Har dom på bup/mofu rätt att hålla kvar mig på plats?? Är de en rättighet de får ta? Jag ville därifrån idag men de lät mig inte, jag var där för samtal mår väldigt dåligt och lite sömn o så. Jag pratar inte med någon längre och de beter sig ännu värre bara

Och vilka samarbetar de med? Eller är det något som styr själva hur dom är? Alltså jag tänker på typ högre myndigheter, staten eller nåt. Känner mig väldigt otrygg med dem
Citera
2017-10-18, 01:42
  #2
Avstängd
56Kmodems avatar
Hur gammal är du?
Citera
2017-10-18, 01:45
  #3
Medlem
2bigmacplzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56Kmodem
Hur gammal är du?

19 år

Citera
2017-10-18, 01:48
  #4
Medlem
varsomfolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2bigmacplz
19 år

Inte en chans. Du ska se papper på den skiten i så fall. Försöker någon stoppa dig är det frihetsberövande. Filma då skiten med luren och låt dem inte få tag på luren. Ta sedan skiten till domstol.
Citera
2017-10-18, 01:54
  #5
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2bigmacplz
19 år


Jaså. Hur kommer det sig att du då ens fick komma till BUP som har åldersgräns på 18 år? Som myndig får man inte komma dit utan då är det vuxenpsykiatrin som gäller.

Och vadå hålls kvar? Är du inskriven på en avdelning? Har de misstankar om att du kan skada dig själv eller andra?
Citera
2017-10-18, 02:04
  #6
Medlem
2bigmacplzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jaså. Hur kommer det sig att du då ens fick komma till BUP som har åldersgräns på 18 år? Som myndig får man inte komma dit utan då är det vuxenpsykiatrin som gäller.

Och vadå hålls kvar? Är du inskriven på en avdelning? Har de misstankar om att du kan skada dig själv eller andra?

Nej de stämmer inte. De finns flera mottagningar för unga (mofu) med bup som har upp till 20 ibland 25år.

Ja har varit på ungdomshem inskriven sedan innan men vill verkligen it vara inlåst på ny avdelning igen. De vill ha mig tillbaka för ny utredning för att de tror jag hörde röster o despression. Går inte på nån skit längre orkar inte med mer mediciering
Citera
2017-10-18, 02:06
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2bigmacplz
Nej de stämmer inte. De finns flera mottagningar för unga (mofu) med bup som har upp till 20 ibland 25år.

Ja har varit på ungdomshem inskriven sedan innan men vill verkligen vara inlåst på ny avdelning igen. De vill ha mig tillbaka för ny utredning för att de tror jag hörde röster o despression. Går inte på nån skit längre orkar inte med mer mediciering

Nej dom kan inte tvinga dig kvar.
Citera
2017-10-18, 06:07
  #8
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Jag får intryck av att du har LVU eller LVM för närvarande eller är det fel?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback