Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 00:30
  #1
Medlem
Jag har för ungefär två veckor sedan träffat en tjej som jag fått känslorna besvarade av(hon har sagt hon gillar mig och vi har kyssts).
Vi har gått promenader, sett på film, haft picknick och tränat några gånger tillsammans på denna korta tid, och vi ska fortsätta ses mer för jag gillar verkligen denna tjejen.

Problemet är att hon har nyss "gjort slut" med sin kille som bor på andra sidan jordklotet, har frågat henne om detta är något problem, och hon säger att hon har kommit över honom och fokuserar på sig själv för att må bra osv. Lite nerstämd erkänner hon att hon är, eftersom kille hon haft sen innan inte velat pratat med henne så hon har bara gått vidare.
Jag känner att hon gillar mig, men samtidigt har jag en konstig känsla av att hon kanske inte riktigt kommit över sitt ex på det sättet hon säger, och att jag är rädd för att jag kanske bara är en "rebound"?

Det jag vill veta är hur jag ska hantera denna situationen?
Citera
2017-10-18, 01:22
  #2
Medlem
Webbianas avatar
Det du ska göra är att ignorera henne ett tag framöver. Om hon är intresserad så kommer hon till dig om inte, good riddance. Du har tid och energi att hitta en annan kvinna.

Lär dig sedan att förhållanden inte bygger på att få "känslor besvarade" och göra en massa romantisk skit. Går väl bra i nuet men i längden tappar hon respekt för dig och ser dig som en toffel som går att driva med.

Du liksom majoriteten av män har en skev bild av vad kvinnor vill ha/behöver.
Citera
2017-10-18, 01:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Webbiana
Det du ska göra är att ignorera henne ett tag framöver. Om hon är intresserad så kommer hon till dig om inte, good riddance. Du har tid och energi att hitta en annan kvinna.

Lär dig sedan att förhållanden inte bygger på att få "känslor besvarade" och göra en massa romantisk skit. Går väl bra i nuet men i längden tappar hon respekt för dig och ser dig som en toffel som går att driva med.

Du liksom majoriteten av män har en skev bild av vad kvinnor vill ha/behöver.

Jag förstår vad du pratar om, men du är inte riktigt med i banorna, hon tar mycket initiativ likaväl som jag, frågan var inte hur jag får henne att komma till mig, det var snarare frågan om jag ska lita på det hon säger och ta det lugnt eller bara stryka ett streck över det?
Citera
2017-10-18, 01:48
  #4
Medlem
Webbianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozkis
Jag förstår vad du pratar om, men du är inte riktigt med i banorna, hon tar mycket initiativ likaväl som jag, frågan var inte hur jag får henne att komma till mig, det var snarare frågan om jag ska lita på det hon säger och ta det lugnt eller bara stryka ett streck över det?

Du kan aldrig lita på vad en kvinna säger, hälften av gångerna menar hon inte ens det hon säger. Det du ska fokusera på är hur hon beter sig. Det är en mycket lämpligare kompass att gå efter.

Om hon säger att hon är över honom men beter sig tvärtom så är hon inte över honom.

Vad du gör med denna informationen är upp till dig. Jag vet bara att jag inte hade lagt så mycket energi på henne. Vill hon verkligen ha dig så kommer hon att hitta en väg till att få sitta på din kuk, om det är så att vandra igenom öken utan vatten och gå igenom eld.
Citera
2017-10-18, 01:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Webbiana
Det du ska göra är att ignorera henne ett tag framöver. Om hon är intresserad så kommer hon till dig om inte, good riddance. Du har tid och energi att hitta en annan kvinna.

Lär dig sedan att förhållanden inte bygger på att få "känslor besvarade" och göra en massa romantisk skit. Går väl bra i nuet men i längden tappar hon respekt för dig och ser dig som en toffel som går att driva med.

Du liksom majoriteten av män har en skev bild av vad kvinnor vill ha/behöver.
Eh, nej. Spelar ingen roll om en kvinna är upp över öronen förälskad i en man, hon kommer ändå sitta stilla och vänta på att han tar initiativet. På sin höjd kanske hon skickar små signaler på att hon är intresserad och redo.
Citera
2017-10-18, 01:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Webbiana
Du kan aldrig lita på vad en kvinna säger, hälften av gångerna menar hon inte ens det hon säger. Det du ska fokusera på är hur hon beter sig. Det är en mycket lämpligare kompass att gå efter.

Om hon säger att hon är över honom men beter sig tvärtom så är hon inte över honom.

Vad du gör med denna informationen är upp till dig. Jag vet bara att jag inte hade lagt så mycket energi på henne. Vill hon verkligen ha dig så kommer hon att hitta en väg till att få sitta på din kuk, om det är så att vandra igenom öken utan vatten och gå igenom eld.

Jag har ändå fått lite klarhet i det du säger, det är nog svårt för dig att förstå hur hela situationen ser ut, men jag vet hur det känns när en person verkligen har intresse och gillar en och det känns, men samtidigt undermedvetet vet jag väl att det hon säger inte stämmer helt, känns som hon säger så för att inte "förlora" chansen att få träffa mig, jag tänker mest på mig själv i för tillfället.
Citera
2017-10-18, 01:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Eh, nej. Spelar ingen roll om en kvinna är upp över öronen förälskad i en man, hon kommer ändå sitta stilla och vänta på att han tar initiativet. På sin höjd kanske hon skickar små signaler på att hon är intresserad och redo.

Amen to that. Så det är här i Sverige...
Citera
2017-10-18, 10:56
  #8
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozkis
Jag har för ungefär två veckor sedan träffat en tjej som jag fått känslorna besvarade av(hon har sagt hon gillar mig och vi har kyssts).
Vi har gått promenader, sett på film, haft picknick och tränat några gånger tillsammans på denna korta tid, och vi ska fortsätta ses mer för jag gillar verkligen denna tjejen.

Problemet är att hon har nyss "gjort slut" med sin kille som bor på andra sidan jordklotet, har frågat henne om detta är något problem, och hon säger att hon har kommit över honom och fokuserar på sig själv för att må bra osv. Lite nerstämd erkänner hon att hon är, eftersom kille hon haft sen innan inte velat pratat med henne så hon har bara gått vidare.
Jag känner att hon gillar mig, men samtidigt har jag en konstig känsla av att hon kanske inte riktigt kommit över sitt ex på det sättet hon säger, och att jag är rädd för att jag kanske bara är en "rebound"?

Det jag vill veta är hur jag ska hantera denna situationen?
Du har väl enligt mig tre val; antingen att börja gräva i hennes känslor kring hennes ex och fråga henne en massa om det, sen noga vända och vrida och analysera hennes svar. Ditt andra val är att göra slut och hitta någon med en pedagogisk avslutad relation och där tiden gått och läkt de sår som blev, eller så kan du flyta med och verkligen njuta av er relation och låta det förflutna tillhöra det förflutna.

Är du ett rebound? Det utvisar tiden. Vill du chansa? Det skulle jag göra om allt klickade. Kanske börjar du som ett omedvetet rebound från hennes sida men att det leder till en bestående och fördjupad relation? Eller så är du sannerligen inte ett rebound utan den hon har sökt efter? Vem vet?

Är hon helt över sin kille? Troligtvis inte eftersom han vägrar att prata med henne. Där finns nog en hel del som är oavslutat och en del ouppklarade scenarion, men betyder det att man aldrig kan bli kär igen? Eller att man inte kan gå vidare fastän man har en tagg i köttet och obesvarade frågor? Självklart ksn man det. Hur som helst, att spela massa spel och hålla dig borta ifrån henne för att se om hon saknar dig..., alltså det är bara sjukt dåliga råd! Ta reda på vad du vill och agera ärligt därefter!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback