Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-18, 07:59
  #25
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Jag har spekulerat lite kring om ett världskrig verkligen kan börja om exempelvis nu USA m. allierade ryker ihop med Nord Korea. Givetvis gör USA slarvsylta av det fattiga men hyggligt beväpnade landet i Öst. Kina blir rimligtvis vansinniga över faktumet att nu USA har baser och språngbrädor precis vid deras port och det blir en lång och utdragen och riktigt genomrutten diplomatisk kris vi inte sett sedan kubakrisen. Mistakes will be made och missförstånd kommer ske på löpande band vilket utlöser eldutbyte vid gränserna som sedan utblossar i fullskaligt krig. Ryssland kommer på sikt även blandas in, så även japan, indien, pakistan ja you name it. RIP.

Nae men jag har faktiskt knappt någon aning om vad jag pratar om men det är väldigt vaga och lösa spekulationer jag har låtit spinna iväg.

EDIT: Och när sker detta ungefär? I så fall inom de närmsta 10 åren

Nej Kina tjänar för mycket pengar på att sälja skit till Väst för att riskera ett krig med USA.

Ryssland kan bli ett stort hot om någon riktig galning tar över när Putin går i pension.

Araberna krossar vi på en vecka. Dock skulle många västerlänningar dödas i terrordåd om storkrig skulle bryta ut mot dem.
Citera
2017-10-18, 08:02
  #26
Medlem
Kung-Caligulas avatar
När nästa krig börjar!? Lilla vännen, det har redan börjat. Eller har du missat att en viss folkgrupp har febless för att ta sig in i västerländska länder för att suga ut dom på pengar, skaffa enormt många barn, halshugga, spränga, skjuta, meja ner det inehmska folket med bilar/lastbilar, kniva och våldta deras kvinnor och barn.

Det är inga gosedjur direkt.
Citera
2017-10-18, 11:36
  #27
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Ja, människor har i alla tider krigat så det är bara en tidsfråga innan det smäller igen.

När tror ni nästa stora världskrig sker och vad tror ni det kommer handla om?

Blir det något så hoppas jag på folket mot hycklarna som styr den här värden. Att göra politikers dirty work hoppas jag att evolution har tagit oss förbi.
Citera
2017-10-18, 21:11
  #28
Medlem
flaess avatar
Min känsla är att vi (Västvärlden) redan befinner oss i ett än så länge lågskaligt världskrig. Huvudmotståndarna är sionisterna, islamisterna och globalisterna.

Lägg därtill att den tilltagande bristen på väsentliga naturresurser som olja, kol, metaller och färskvatten har gett upphov till allvarliga konflikter i omvärlden. Råvarubristerna är parametrar som ytterligare underblåser motsättningarna på jordklotet.
Citera
2017-10-18, 23:34
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Jag har spekulerat lite kring om ett världskrig verkligen kan börja om exempelvis nu USA m. allierade ryker ihop med Nord Korea. Givetvis gör USA slarvsylta av det fattiga men hyggligt beväpnade landet i Öst. Kina blir rimligtvis vansinniga över faktumet att nu USA har baser och språngbrädor precis vid deras port och det blir en lång och utdragen och riktigt genomrutten diplomatisk kris vi inte sett sedan kubakrisen. Mistakes will be made och missförstånd kommer ske på löpande band vilket utlöser eldutbyte vid gränserna som sedan utblossar i fullskaligt krig. Ryssland kommer på sikt även blandas in, så även japan, indien, pakistan ja you name it. RIP.

Nae men jag har faktiskt knappt någon aning om vad jag pratar om men det är väldigt vaga och lösa spekulationer jag har låtit spinna iväg.

EDIT: Och när sker detta ungefär? I så fall inom de närmsta 10 åren

Tänk lite längre med att lägga ihop två och två, se mönstren och bilda en sammanhängande bild av olika sorters händelser.

Ryssland stöttar NK med hela deras kärnvapenteknik, det är rysk teknik rakt igenom som är ditsänt sanktionerat av Vladimir Putin.

Samme Putin ville helst se Trump som President i USA, varför, jo Trump går lätt att trigga, Putin ber Kommy att trigga USA så mycket som möjligt, samtidigt öser ryssarna in möjligheter att vidareutveckla kärnvapentekniken i NK, de vet ju allt om hur man utvecklar kärnvapen och får dom i luften, NK blir bara bättre vecka efter vecka med att sända iväg robotar, för ett år sen kunde de inte ens få iväg någon, idag flyger dom över Japan, de utvecklas med raketfart, det är naturligt när Putin öser in resurser åt dom.

Vad Putin vill är att utplåna USA så att han kan ta över hela Västeuropa, eller resterna av dem eftersom bombas USA till Stenåldern dör kapitalismen.

Men eftersom det är Kimmy och Trump vi pratar om är risken överhängande att de drar igång ett sånt stort krig att allt bara dör efter 10 minuter och ingen kommer fatta att det var slutet.
Citera
2017-10-19, 07:18
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Tänk lite längre med att lägga ihop två och två, se mönstren och bilda en sammanhängande bild av olika sorters händelser.

Ryssland stöttar NK med hela deras kärnvapenteknik, det är rysk teknik rakt igenom som är ditsänt sanktionerat av Vladimir Putin.

Samme Putin ville helst se Trump som President i USA, varför, jo Trump går lätt att trigga, Putin ber Kommy att trigga USA så mycket som möjligt, samtidigt öser ryssarna in möjligheter att vidareutveckla kärnvapentekniken i NK, de vet ju allt om hur man utvecklar kärnvapen och får dom i luften, NK blir bara bättre vecka efter vecka med att sända iväg robotar, för ett år sen kunde de inte ens få iväg någon, idag flyger dom över Japan, de utvecklas med raketfart, det är naturligt när Putin öser in resurser åt dom.

Vad Putin vill är att utplåna USA så att han kan ta över hela Västeuropa, eller resterna av dem eftersom bombas USA till Stenåldern dör kapitalismen.

Men eftersom det är Kimmy och Trump vi pratar om är risken överhängande att de drar igång ett sånt stort krig att allt bara dör efter 10 minuter och ingen kommer fatta att det var slutet.

Intressant men skrämmande tanke.
Citera
2017-10-23, 09:56
  #31
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlassadSomRacist
Med tanke på att alla länder har laddat med kärnvapen så kommer nästa vara ett stort krig och drabba mycket fler personer än tidigare (Mina tankar)
Tror heller att det inte kommer hända så mycket för all har vapen att förstöra ett land på några timmar så just nu känns det som bara ett "spänt" läge.
Alla länder? Nej, de flesta länder i världen har inte kärnvapen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
När nästa krig börjar!? Lilla vännen, det har redan börjat. Eller har du missat att en viss folkgrupp har febless för att ta sig in i västerländska länder för att suga ut dom på pengar, skaffa enormt många barn, halshugga, spränga, skjuta, meja ner det inehmska folket med bilar/lastbilar, kniva och våldta deras kvinnor och barn.

Det är inga gosedjur direkt.
Nog för att det är stora problem med det där men nej, det är inte krig.
Citera
2017-10-23, 12:53
  #32
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Alla länder? Nej, de flesta länder i världen har inte kärnvapen.

Nog för att det är stora problem med det där men nej, det är inte krig.

Så när räknas det som krig? Nog för att ena sidan är för efterbliven för att göra motstånd men det betyder inte att det inte är krig. vid hur många döda går gränsen?
Citera
2017-10-23, 20:26
  #33
Medlem
CharlieMartels avatar
Via mina kontakter kan jag avslöja att det blir en helt ny grej värre än kärnvapen-genetiskt modifierade soldater.

Citat:
'Worse than nuclear bombs!' Putin reveals terrifying sci-fi weapon amid World War fears

VLADIMIR PUTIN has said that the development of genetically-modified soldiers is the next phase of military combat - and one worse than nuclear bombs.

http://www.express.co.uk/news/world/...-nuclear-bombs
Citera
2017-10-30, 01:35
  #34
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Kalla kriget (globalt proxykrig) är ju levande för fullt.

En given spelare i det vi annars kallar för 3vk lär väl vara Kina. Potentiell motståndare Indien.
Citera
2022-02-25, 17:16
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Inom 5 år, om det fortsätter som nu.

Hur-frågan är svårare att svara på. Men konflikten kommer bestå av två motstridiga block; ena blocket där USA, Israel, Storbritannien, Sydkorea mfl. (Nato) ingår och andra blocket där Ryssland, Kina, Iran och Nordkorea ingår. Konflikten börjar nog i Iran.

Ett annat alternativ är att det blir fullskaliga inbördeskrig i flera europeiska länder, mellan nazister och andra. Orsaken kan vara ekonomiska eller sociala skäl, eller av ovanstående block-krig.

Inte så illa pinkat!


Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Via mina kontakter kan jag avslöja att det blir en helt ny grej värre än kärnvapen-genetiskt modifierade soldater.

ja, jag undrar när dessa sätts in.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback