Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 23:03
  #1
Medlem
Jag är väldigt intresserad av att ha en begränsad invandring i Sverige, jag är också väldigt intresserad av att ha en skarpare juridiska straff.

Men jag är så rädd att tala om att jag är SD:are, det känns verkligen som om jag kommer få en annan status. Jag är inte heller helt hundra på exakt vad Sverigedemokraterna står för, jag vet. Det låter lite idiotisk, men jag tyckte det var så bra att de tänker på jämställdhet, invandring och ha bättre straff.

Men jag har min problematik. Och det är att jag är medveten att jag är naiv, jag vet inte heller hurdan klok jag är, men jag är definitivt naiv. Jag kan inte riktiggt märka deras rasism som andra påstår att de har. Är de rasister, hur är de rasister? Att utesluta att ett parti är rasist, för att andra har uttalat sig lite tokigt, som är partimedlemmar, gör inte partiet till att det är ett rasistisk parti. Jimmie Åkesson har ju själv sagt det, det till och med utlovas att invandringen skall fortsätta men i ett begränsat system. Hur är det rasistisk?

Jag måste missa något, tänker jag för mig själv. För det är så många som säger att de är rasister, det enda gruppen jag lagt märke till att det inte är rasistisk parti, är människor som är Sverigedemokrater, så vad missar jag?

Jag har valt att bli medlem i SD nu. Jag är ny medlem.

Nu har jag hittat en mindre parti, som låter mycket facinerade, vill inte nämna vilken. Som jag snabbt vill bli medlem i och aktiv i.

Hur dumt är det för mig, som ny medlem att gå ur i medlemskapet och gå med i ett annat parti?
Eller borde jag kanske vara aktiv i SD, bygga erfarenhet och sedan övergå till denna lilla partiet?

Jag känner mig så dum, vet inte riktigt vad jag skall göra. När jag har varit medlem i SD, har jag konstig nog känt mig dum, och rädd för att andra skall märka det. Som om det skulle vara en knip i magen.

Men det lilla partiet jag har märkt nu, får jag inte någon konstig känsla i magen, det är snarare en mycket lättnad känsla, en känsla av att jag definitvt borde gå till.

Vad tycker ni, vad kan man göra?
Kan jag bara gå ut ur medlemskapet, men det känns så dumt...
Citera
2017-10-17, 23:06
  #2
Medlem
Allvarlig talat... Är la fan vara att lämna och hoppa över till det som talar så starkt till dig
Citera
2017-10-17, 23:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majonito
Allvarlig talat... Är la fan vara att lämna och hoppa över till det som talar så starkt till dig
Men jag är ny medlem, så det känns så dumt att hoppa av...
Citera
2017-10-17, 23:20
  #4
Avstängd
56Kmodems avatar
Lämna SD asap jävla skurk o judeparti.
Citera
2017-10-17, 23:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Men jag är ny medlem, så det känns så dumt att hoppa av...

Har du funderat på starka gemenskapen i V eller hellre i F! ?

SD är bara en fluga, F! Växer så det knakar. Och då slipper du ängslas.

Rymdkram.
Citera
2017-10-17, 23:20
  #6
Medlem
juniorlaxs avatar
Äsch, det kanske ser lite lustigt ut om du skulle hoppa av men klart somfan att du ska göra de om du
känner för det, Inge svårare än så.

Mvh Junior
Citera
2017-10-17, 23:27
  #7
Medlem
TS formulerar sig som att svenska är TS andraspråk. Med en sådan bakgrund kan det vara svårt att uppfatta rassevibbarna som SD avger. Att det formellt inte är ett rasistiskt parti är en annan sak. Jag tycker att TS ska gå med i det parti som känns bäst. Bara det är demokratiskt.
Citera
2017-10-18, 00:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Har du funderat på starka gemenskapen i V eller hellre i F! ?

SD är bara en fluga, F! Växer så det knakar. Och då slipper du ängslas.

Rymdkram.
Är vi? Jaja det återstår att se. Så du beundrar ett galningparti bestående av manshatande feminister och ett kommunistparti? Hur begåvad är du egentligen?
Citera
2017-10-18, 01:15
  #9
Medlem
Låt inte andras åsikter tvinga dig att må dåligt för att du stödjer ett visst parti. Om folk du känner klagar på att du är SD:are, skit i vad dom säger för SD är iaf inte skyldiga till att ha satt Sverige i totalt förfall vilket de andra riksdagspartierna är. Om du vill gå ut ur SD, gör det men inte för att andras åsikter pressar dig till det. Sedan rekommenderar jag dig att läsa SD:s och det nya potentiella partiet:s partiprogram.
Citera
2017-10-18, 01:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
TS formulerar sig som att svenska är TS andraspråk. Med en sådan bakgrund kan det vara svårt att uppfatta rassevibbarna som SD avger. Att det formellt inte är ett rasistiskt parti är en annan sak. Jag tycker att TS ska gå med i det parti som känns bäst. Bara det är demokratiskt.
Såklart ett parti som inte är totala islamcucks ger ifrån sig "rassevibbar" i dagens sjuka samhälle
Citera
2017-10-18, 01:18
  #11
Medlem
Logisksvensks avatar
Tror många SD:are säger att de röstar på moderaterna och är på den sidan som vill ta stöd av SD.

De brukar jag göra. Lite fegt kanske, men samtidigt lägger det press på M att ta stöd från SD om många gör så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback