Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 21:55
  #1
Medlem
Christopher.s avatar
Äger en näringsfastighet i anslutning till ett naturreservat, jag är delägare i en vägförening som upphör ett par tusen meter innan man kommer till min näringsfastighet. Jag har ett flertal enskilda vägar, staten vill få till ett vägservitut på min fastighet och kontaktade mig angående detta.

Då jag inte är van att handskas med detta så sa jag att jag vill ha hem en skriftlig framställan innan jag tar ett beslut i frågan. Vi som har fastigheter längs enskilda vägar sköter allt på bondevis, dvs mellan fyra ögon och bekostar gemensamt underhållet. Det jag undrar är vilka fällor man ska akta sig för, kan man begränsa servitutet på så sätt att enbart statliga tjänstemän får tillgång till servitutet eller kan ett servitut på min enskilda väg leda till att allmänheten får tillgång till vägen? Bör jag se till att få till ett servitut på statens väg?

Frågorna är många och jag känner mig osäker därför jag lyfter frågan här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback