Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-20, 21:40
  #49
Medlem
Kommer Trump att släppa muren nu, när han nyss släppt de illegala baarnen...?
Citera
2018-06-20, 23:05
  #50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Kommer Trump att släppa muren nu, när han nyss släppt de illegala baarnen...?

Troligen inte, muren är hans största fysiska vallöfte och något som kommer att få folk att minnas honom.

Så han kommer nog aldrig att släppa det helt
Citera
2018-06-20, 23:54
  #51
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Kommer Trump att släppa muren nu, när han nyss släppt de illegala baarnen...?

Trump kan inte släppa muren utan att samtidigt förlora en grupp kärnväljare. Ann Coulter kommer idag att ha en liten hjärnblödning när hon inser att Trump gav upp och slutar separera barn från föräldrarna vid gränsen.

https://www.youtube.com/watch?v=MJzALqFwxmo
Citera
2018-06-21, 05:55
  #52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Trump kan inte släppa muren utan att samtidigt förlora en grupp kärnväljare. Ann Coulter kommer idag att ha en liten hjärnblödning när hon inser att Trump gav upp och slutar separera barn från föräldrarna vid gränsen.

https://www.youtube.com/watch?v=MJzALqFwxmo
Hade jag missat om Ann, trodde hon var ett die-hard-fan-forever-and-ever-ever-ever...osv om ni förstår.
Och att hon tar upp nepotism blev jag förvånad över, då det är en pungspark.

Muren är en utopisk idé, som aldrig kan komma nått gott ur.
Många inbillar sig det kommer ta drogerna till USA, vilket är nog ett av det mest korkade man kan komma på och säga.
Då det kommer aldrig N Å G O N S I N ske, och droger kommer alltid finans tillgängliga till konsument.
Kommer det ta en del invandrare, ja, måste man svara på den frågan.
Men alla som smiter över gränser som är bevakade då, hur tar man dom då?
För allt som är involverat här, innebär EXTREM ökning av stat och utgifter och för vad?
En utopisk tanke på droger, en fantasi om en mur kommer stoppa den minus invandringen.

Och sen nu när jag hörde att muren kommer hamna i rätten i decennier, då markägare, Indianer och andra som har rätt till marken och vägrar ge tillstånd för en mur på deras ägor.
Så har man ENORMA problem och överkomma, även om någon dök upp med samtliga pengar till muren idag och finansiering i 100år.
Så skulle aldrig Trumps ens se det börjas byggas i sin helhet, innan han troligen dör.

Och hade Trump försökt lösa opioidkrisen med avsedd pott för en nationell hälsokris, så hade Trump kanske haft en del fosterhem friade i systemet där dessa barn kunde ha fått bo hos.
Och då hade stormen som nu blir med utpressningen med barnen(för en mur antar jag), antagligen bara blivit en mindre nyhet som hade retat ett fåtal som hatar Trump.
Citera
2018-06-21, 15:43
  #53
Medlem
TheStifmeisters avatar
Självklart kommer muren stt byggas... murar fungerar dessutom väldigt effektivitet... varför är ni ni Trumpfober emot muren? Vill ni ha in MS-13 medlemmar och knark i USA? Varför stöttar ni hellre ms-13 än Trump??
Citera
2018-06-22, 00:42
  #54
Medlem
stone_sleepers avatar
Här är några rörliga bilder på turkiets nybyggda gränsmur som är c:a 75 mil lång. De byggde den för att stoppa terrorister, smugglare och illegala migranter.

http://www.cairco.org/news/turkey-fi...-paid-eu-funds


Men Trump kommer bygga ännu bättre, snyggare och högre mur.
Citera
2018-06-24, 13:21
  #55
Medlem
Fris avatar
Kan Trump använda inkomster från de nya handelstullarna till att bygga muren? Eftersom det är en obudgeterad extrainkomst kanske han kan använda de pengarna för den säkerhetspolitik han som överbefälhavare ansvarar över. Att han får bygga en mur är ju inget problem, han får bara inte ta ut pengar till det utan kongressens medgivande, som jag förstår det. Och eftersom kongressen röstar budgetvis så är kanske de nya tullinkomsterna fria att använda tills kongressen uttryckligen fattar något beslut om dem.
Citera
2018-06-24, 13:43
  #56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Kan Trump använda inkomster från de nya handelstullarna till att bygga muren? Eftersom det är en obudgeterad extrainkomst kanske han kan använda de pengarna för den säkerhetspolitik han som överbefälhavare ansvarar över. Att han får bygga en mur är ju inget problem, han får bara inte ta ut pengar till det utan kongressens medgivande, som jag förstår det. Och eftersom kongressen röstar budgetvis så är kanske de nya tullinkomsterna fria att använda tills kongressen uttryckligen fattar något beslut om dem.

Jag tror att murens utgifter måste röstas igenom först för att undvika korruption osv
Citera
2018-06-24, 13:47
  #57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror att murens utgifter måste röstas igenom först för att undvika korruption osv

Varför inte bara bygga den? Trump borde införa 0% skatt på att bygga muren.
Citera
2018-06-24, 13:56
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varför inte bara bygga den? Trump borde införa 0% skatt på att bygga muren.

Trump skulle väl enligt vad han sa innan han blev president att han skulle bygga en mur direkt men tydligen hade han inte någon konkret plan kring hur den skulle finansieras. Eller ja Mexiko skulle betala för den, men det kan väl aldrig ha varit på allvar va?

Jag tror att han tänkte sätta 20 000 barn i små burar i hela landet och på så sätt visa att det var nödvändigt att bygga en mur. Kongressen skulle ge han pengar för muren då trodde han. Men tydligen så var det här heller inget som funkade. Så hur Trump ska kunna bygga den här muren är fortfarande helt oklart.

Vad är orsaken tror du att Trump inte vet hur han ska få ihop pengar till den här muren? Är det så att han bara är korkad eller är det något annat tror du?
Citera
2018-06-24, 13:58
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Damer och herrar it's for real! Så här kommer muren se ut!

https://twitter.com/SteveKingIA/stat...54857214545920


Någon mer som tycker den liknar Berlinmuren ?

Första inlägget här oktober 2017. Så här kommer den att se ut. Men hur vet vi det egentligen? Så länge det inte finns pengar så kan det ju inte planeras att se ut som någonting.

Var inte Trump särskilt intresserad av att bygga den här muren eller vad kan ha gått fel?
Citera
2018-06-24, 14:00
  #60
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Trump skulle väl enligt vad han sa innan han blev president att han skulle bygga en mur direkt men tydligen hade han inte någon konkret plan kring hur den skulle finansieras. Eller ja Mexiko skulle betala för den, men det kan väl aldrig ha varit på allvar va?

Jag tror att han tänkte sätta 20 000 barn i små burar i hela landet och på så sätt visa att det var nödvändigt att bygga en mur. Kongressen skulle ge han pengar för muren då trodde han. Men tydligen så var det här heller inget som funkade. Så hur Trump ska kunna bygga den här muren är fortfarande helt oklart.

Vad är orsaken tror du att Trump inte vet hur han ska få ihop pengar till den här muren? Är det så att han bara är korkad eller är det något annat tror du?

Mexiko kommer aldig betala för en mur. De har inte ens råd att ta hand om sitt eget folk till svartskallar.

Bästa är om Trump inför 0% skatt på att bygga muren.

Jag tror han måste ta radikala beslut. Själv tycker jag att Trump borde utlysa sanktioner mot vissa delstater som bygger läger åt mexikanska svartskallar. Sanktioner mot företag som anlitar svartskallar som arbetskraft.
Förbjuda svartskalleinvandringen till USA helt och hållet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback