Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 20:47
  #1
Medlem
Vilka har mest klassförakt tycker du?

De som är högt utbildade (3+ år eller mer), medelklassen, arbetarklassen eller underklassen?

Jag själv tycker det finns klassförakt överallt, men vilka har mest klassförakt inom sig tycker ni? De kanske inte går runt och säger det, men ni fattar.
Citera
2017-10-17, 21:03
  #2
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tylosande
Vilka har mest klassförakt tycker du?

De som är högt utbildade (3+ år eller mer), medelklassen, arbetarklassen eller underklassen?

Jag själv tycker det finns klassförakt överallt, men vilka har mest klassförakt inom sig tycker ni? De kanske inte går runt och säger det, men ni fattar.

sossar och annat vänsterpack....dom har de låga förväntningarnas förakt. dom vill ha kvar tiggarna sittandes utanför butikerna. och deras syn på folk med brun hud är ju hemsk
Citera
2017-10-17, 23:42
  #3
Medlem
Högutbildad vänster är nog värst för att de är så jävla hycklande (i många fall). De går på samma teaterföreställningar som högern, klär sig likadant, läser samma högtravande litteratur men påstår sig samtidigt värna om arbetarklassen, som de i hemlighet föraktar och inte har något som helst gemensamt med.

Moderater förväntar man sig ju nästan snarare att de ska dra fram ballen och hånskratta medan de pissar på en tiggare.
Citera
2017-10-17, 23:49
  #4
Medlem
King-kuntaas avatar
Det är svårt och felaktigt att generalisera sådär men i min umgängeskrets kan jag se ett återkommande mönster hos personer som har gjort en klassresa uppåt. mindervärdeskomplex? försvarsmekanismer? jag vet inte men dessa gillar att 'hata' lite extra och lite mer än alla andra.
Citera
2017-10-18, 06:28
  #5
Medlem
borrizs avatar
Klass syns bäst underifrån!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback