Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 18:42
  #1
Medlem
LeifD2s avatar
Ja, till och med Leif D har problem med fruntimmer.

OK, jag och en kvinna har umgåtts som vänner i ett par år. Ibland mer, ibland mindre. Vi är på turer och bio och gör saker tillsammas och så. Jag har av och till velat ha mer än så och det har vi också pratat om tidigare. Vi har ett stort gemensamt intresse och det var så vi träffades.
OK, förra veckan frågade hon om jag ville ha hon. Och det ville jag förståss. Hon blev jätteglad när jag ville det och vi träffdes sedan på kvällen och dagen efter. Så var vi ut på tur på lördagen. Fin tur, men jag vibbade att något inte var helt riktigt. Och mycket riktigt; på natten så ringer hon och säger att hon nog förivrat sig och ändrat sig. Hon vill bara ha en vänskapsrelation i alla fall.
Grejjer är att en annan karl varit på hon och försökt få till något, men som hon inte är så intresserad av. Så hon säger att hon kände sig pressad att fråga.
Samtidigt så har hon haft ett beteende sedan en tid tillbaka som inte är helt normalt om man bara är vänner. Och när vi pratade förra så... ja, alltså, det här att hon frågade om jag ville ha hon kom liksom inte av en slump eller så; det finns ju något bakom.

Jag vill jättegärna ha en riktig kärleksrelation (med sex och sånt, även om själva sexigt i sig inte känns så jävla viktigt dårå).

Men, hon var här i förrgår och vi träffades på träningen i går som vanligt, och han var som vanligt glad och tittade nyfiket på mig, som hon brukar.

Jag har sagt att jag väldigt gärna vill vara med hon, så det är det liksom inget tvivel om. Frågan är hur jag skall gå vidare? Eller bara nöja mig att det fortsätter att vara en vänskapsrelation?
Jag inser ju att jag måste prata med hon om saken... Men har liksom svårt att ens formulera några tankar i huvvet alls...
Citera
2017-10-17, 19:04
  #2
Medlem
dunias avatar
Allt jag vet är att en vän är en vän. Fuck, blanda inte vänner med kärlek. Kärleksrelationer tar slut, vänskap ska vara hela livet ut.
Citera
2017-12-03, 15:43
  #3
Medlem
madchances avatar
Det spelar ingen roll vad vad som sägs utan vad ni *känner* och det är din roll som man att leda hennes känslor. En bit mat, en film i soffan, en arm runt henne och en puss. Det tar lite tid och det kräver finess. Att backa och ge tid om hon inte är bekväm.

Går det ändå inte kan du räkna med att relationen är förstörd. Lycka till.
Citera
2017-12-03, 16:14
  #4
Medlem
Ratozs avatar
Av ditt språk att dömma är du jämngammal med min farfar. Av ditt problem att dömma är du jämngammal med mina barn.

Fråga henne om hon vill komma hem och se på Monster High och om ni kanske kan mata änderna i parken på vägen hem.

Vem vet hon kanske ser det roliga i att du är så typiskt dig själv och låter sig hänföras med en kram.
Citera
2017-12-03, 18:09
  #5
Medlem
killawifes avatar
Henne heter det, inte hon. Annars är det du skriver rätt typiskt för hur kvinnor beter sig. De är vänner, sen vill de ha nåt mer, sen vill de vara vänner, sen vill de nåt annat, sen vill de vara vänner igen, se....osv osv ad infinitum. Köp en katt istället.

https://www.youtube.com/watch?v=eOSz-CJ8kOI
Citera
2017-12-04, 20:10
  #6
Medlem
Morot91s avatar
Hon vill inte ha dig, tyvärr. Hon vill ha en pojkvän och det är därför hon velar. Helst vill hon nog ha dig som reserv ett tag till för att se om det dyker upp någon bättre. Hade det varit kärlek mellan er så hade det redan hänt. Jag själv varit i samma situation och jag ville bara ha min killkompis för att jag blev desperat..

Mitt råd till dig är att börja dejta andra och ta en paus från ditt umgänge med denna kvinna, även om det kan kännas tufft.
Citera
2021-03-21, 12:24
  #7
Medlem
Kvinnor och män kan inte vara "vänner".
Citera
2021-03-21, 12:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Henne heter det, inte hon. Annars är det du skriver rätt typiskt för hur kvinnor beter sig. De är vänner, sen vill de ha nåt mer, sen vill de vara vänner, sen vill de nåt annat, sen vill de vara vänner igen, se....osv osv ad infinitum. Köp en katt istället.

https://www.youtube.com/watch?v=eOSz-CJ8kOI

Det är för att ni beta-män tillåter detta. Ni springer efter dessa kvinnor och låtsas vara vänner i hopp om att någon gång få napp. Kvinnor och män kan inte vara vänner. Är du intresserad av en kärleksrelation med en kvinna så ska du vara solklar från första början. Att vela, i vissa fall i flera ÅR, är beta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback