Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-11-09, 15:27
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
I sammanhanget får inte Lisa Magnusson, tidigare krönikör på Aftonbladet(hon fick gå därifrån år 2010), glömmas bort, hon som feminist som tar en våldtäkt på sig själv som en serie örfilar och som inte anser att det finns några kvinnliga våldtäktsoffer, att det bara är att sätta en norm att våldtäktsoffer får sina liv förstörda.
Och eftersom hon inte drar någon åldersgräns i denna sin krönika, som är från år 2009, vad gäller sin loja syn på kvinnor som blir våldtagna så antar jag att hennes krönika även gäller små flickor som blir våldtagna?
"T ex när man säger att kvinnor som blir våldtagna får sina liv förstörda. Är inte det att sätta en norm?"
---
"Jag har själv blivit våldtagen och det var det som fick mig att börja fundera. För mig kändes våldtäkten lite som att få en serie örfilar..."
Här är krönikan ifråga och när hon jobbade för Aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/debatt/kr...cle11817299.ab

Otroligt märkligt inlägg. LM har väl sjutton rätt till sina egna upplevelser av vad som hänt henne . Hon vägrar att se sig som nedsmutsad eller förstörd. Utan som misshandlad helt enkelt, varken mer eller mindre. Vad i det är det som inte passar dig.
Citera
2017-11-10, 14:45
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Otroligt märkligt inlägg. LM har väl sjutton rätt till sina egna upplevelser av vad som hänt henne . Hon vägrar att se sig som nedsmutsad eller förstörd. Utan som misshandlad helt enkelt, varken mer eller mindre. Vad i det är det som inte passar dig.

Tycker du att det är lämpligt av en person med makt att nå ut till en hel befolkning att den har en mycket avslappnad inställning till när kvinnor blir våldtagna?
Om nu en våldtäkt passar Lisa Magnusson och uppenbarligen även dig så passar inte er attityd och inställning med svensk lagstiftning.
Citera
2017-11-20, 22:20
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Tycker du att det är lämpligt av en person med makt att nå ut till en hel befolkning att den har en mycket avslappnad inställning till när kvinnor blir våldtagna?
Om nu en våldtäkt passar Lisa Magnusson och uppenbarligen även dig så passar inte er attityd och inställning med svensk lagstiftning.
Du måste ha otroligt svårt att fatta en enkel text. Hon redogör för sin upplevelse av att själv blivit våldtagen. För henne var det helt enkelt som en vanlig misshandel. Varken mer eller mindre. Att det inte passar dig att hon inte känner sig för evigt nedsmutsad och förstörd med ett kloster som enda alternativ kan både hon och jag skita fullständigt i. Och sedan har du mage att att göra dig till någon sort lagklok. Ja du milde tid..
Citera
2019-02-19, 01:06
  #52
Medlem
SvaneGunds avatar
Kollar Aftonbladet varje dag men märker nu att dom desperat letar efter det värsta i en mening och sätter det som rubrik för att få fler läsare.

Aftonbladet kommer att dö om något år (om ens det) för att dom är för kåta på visningar.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback